Wednesday, May 1, 2013

WW: Telur Ikan Manyong


Yang masih di dalam kantungnya


Yang sebiji sebiji ini lagi sedap

14 comments:

  1. Replies
    1. Yang kenyal memang sedap dikunyah-kunyah. Yang lembut akan meletup di dalam mulut ....

      Delete
  2. Replies
    1. Kat Melaka takde ke Yati?

      Yang ini kami beli di pasar Sg Besar weekend baru ni.

      Delete
    2. jarang g pasar bli ikan. hihihii

      Delete
    3. Dah yg makan pun dua orang aje. Kadang2 tu Yati sorang aje kan? .... ngeeee

      Delete
  3. Sedap sgt telor ikan mayong nie.. Lg sedap dibuat adam pedas.. Pastu jgn terlalu masak nanti mkn meletup n cair dimulut...fuhhh syurgaaa dunia...nikmat sgt;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telur mayong ni mmg sedap. Jadi feberet kami sekeluarga. Biasanya emak Adam masak lemak. Belum pernah dibuat asam pedas.

      Bila dimakan meletup dan cair tu yang tak boleh tahan tu. World.

      Delete
  4. susah nak dapat telor ikan ni
    masa kekecik dulu kalau goreng ikan ada telur..angkat je dah dr kuali mesti gatal nak korek telur ikan tu.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa kekecik dulu atau dah besar ni pun masih gatal korek telur ikan? ..... hehehe

      Delete
  5. YB kalau kat Perlis ni kami buat kari...sedapnya. Bagi yang tak reti nak masak telur mayong ni kadang2 boleh kadi bubur pasai pecah dalam kuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh kat Perlis depa buat kari ke? Sedap tu.

      Saya tengok emak Adam rebus dulu telur tu untuk elakkan daripada pecah semasa dimasak. Yang jadi bubur tu mungkin dia masukkan terus dalam kuah mendidih..... huhu

      Delete
  6. kang YB, wak tengok telor pon dh geli..,iHHiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupanya mungkin menggelikan tapi rasanya menggiurkan .... ngeeee

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails