Tuesday, January 27, 2015

Oven by SLiCE : Lasagna Yang Semakin Dikenali Di Lembah Klang

Anak aku Atikah sebelum ini berniaga kain cotton Gred A secara online melalui syarikatnya yang diberi nama Sweet Little Cotton Enterprise atau singkatannya SLiCE. Pelanggannya sudah ramai dari seluruh tanahair. Alhamdulillah permintaan terhadap produknya sentiasa ada dan pada waktu-waktu tertentu terutama sebelum raya tak menang tangan dibuatnya. Jika berminat nak tahu lebih lanjut tentang produk tersebut sila klik iklan di atas ni.

Baru-baru ini sementara bersiap untuk mengambil paper akhir ACCAnya dia mencuba berniaga barang lain pula selain kain cotton yang masih diteruskan itu.  Dia memilih untuk menjual lasagna melalui cafe boutique yang kini banyak terdapat di Lembah Klang. Dia juga menerima tempahan secara online dan melalui whatsapp oleh jiran-jiran dan sanak saudara.


Lasagna yang telah siap dimasak. Pada peringkat awal ada dua saiz iaitu besar dan regular

Secara jujur aku sendiri pada mulanya kurang yakin terhadap bisnes tersebut. Tetapi apabila melihat jualannya yang semakin meningkat dari sehari ke sehari, aku naik semangat. Aku mula membantu dari aspek pemasaran dan ada ketika membantu di dalam urusan penghantaran. Jadi mat despatch pun takpelah demi untuk kemajuan perniagaan anak.


Ini jenama lasagna buatan Atikah: Oven by SLiCE. SLiCE adalah singkatan Sweet Little Cotton Enterprise. Ada beef dan ada chicken lasagna


Maklumbalas daripada pelanggan amatlah menggalakkan dan ramai yang memuji keenakkan lasagna ini. Jumlah repeat customers juga semakin bertambah ramai.

Jika anda ingin menikmati kelazatan lasagna Oven by SLiCE bolehlah menghubungi 0126830486 atau ig oven_byslice.


6 comments:

  1. Bagus Atikah...berani dan tahu apa dia nak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak dapat biasiswa atau pinjaman PTPTN semasa belajar di UiTM. Jadi kenalah berusaha lebih utk cari biaya

      Delete
  2. Replies
    1. Ini yang termampu buat masa ni.

      Nak jual kapal atau drilling rig belum tercapai lagi cita-cita ..... hehe

      Delete
  3. cafe boutique di mana? nak cuba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh ke MissLilyShop di Wangsa Melawati. Semalam baru stok up

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails