Saturday, February 2, 2013

Maaf - Hari Ini Takde Update

Dari semalam ingat nak update kisah2 yg berlaku sepanjang hari semalam. Tapi bila dah kenyang kena lontong dan lopes mood terus hilang. Lagipun kejap lagi nak pergi majlis kahwin di rumah dua pupu aku di Kg Bakar Baginda.




Aku nak berkelana hari ni. Dah ada PJK bukan sebab dapat sempena Hari Wilayah tapi sebab makan tak berhenti-henti ..... huhuhu

18 comments:

  1. hahahaha...sakit perut gelak tgk posing YB!

    eh, nama kampung tu Kg Abu Bakar Baginda ke, Kg Bakar Baginda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati doc gelak pecah2 perut.

      Nama kampung itu Kg Dato' Abu Bakar Baginda, 43000 Kajang

      Delete
  2. Kan? kan?
    kendong kain tu sama besar dengan perut dia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kain yg dikendong tu lebih besar daripada perut sayalah..... ngeee

      Nantilah saya sedang berusaha nak kempiskan perut ni. Malam tadi saya tak makan pun .... cewah

      Delete
  3. Kg Abu Bakar Baginda yang dekat Serdang tu ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah kampung yg dekat Serdang nak ke Sg Merab tu. Kat situ banyak homestay sekarang. Sedara saya ni saja ada 11 buah homestay .... hehehe

      Delete
  4. hahaha!! gigih saya mari sini lps baca komen kak azie kt KKA...
    patut Yb kene kasi lentik sikit...


    p palang es
    mak adam kahyg snap gambar itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen Azie kat wall siapa tu? Saya cuba jugak cari nak tahu apa dia tulis .... huhu

      Lentik biar tak nampak boroi sangat ke? Cadangan yg baik tu. Lain kali saya buat mcm tu.


      Bukan emak Adam yg snap tapi anak saya .... huhu

      Delete
  5. Dulu masa aktif di forum komuniti radio, saya dah belajar pasal PJK nih... ada juga istilah lain yang kami guna iaitu "baju hujan" hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komuniti radio yg mana satu? KL FM ke? Masa memang ramai pengikut KL FM terutama pada zaman Zainal Din Zainal dan Manan Selamat.

      Apa nama timangan Azie masa di radio tu? Saya masih ingat nama Gadis Berbulu Mata Lentik .... ngeee

      Baju hujan? Frist time dengar ... huhu

      Delete
  6. takkan pi kenduri kawen bawak gendong YB... nanti org ingat mak Adam dah halau YB


    PJK.... dah sah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gendong tu nak bawa pakaian kotor ke mesin basuh. Tengoklah betapa banyaknya pakaian kotor yg nak dicuci setiap hari di rumah kami ..... huhu


      PJK kalau sihat takpe kot ... ngeee

      Delete
  7. PJK tu tanda prosper... Tokey2 cina lagi besaq perut lagi prosper .. Dulu2 depa siap dok depan kedai bukak perut tunjuk pusat sambil berkipas2.... Tapi YB jangan tunjuk pusat pulak.. Kami tak boleh tengok aurat.....

    Besaqnya gendong nak pi kenduri... Mesti dah mimpi dapat ikan paus biru ni... Kalau dak pun dah jumpa mesin bertih duit....share la......ngeeeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Kalau kurus kering nanti org kata tak cukup makan sebab takde duit.... huhu

      Tokey2 tu dari dulu mcm tu. Pakai baju Pagoda duduk depan kedai sambil tayang pusat. Nampak sempoi tapi duit kat bank berkepuk2. Saya belum ada duit berkepuk2 tak bolehlah nak buat mcm tu .... ngeeee


      Besar gendong tu nak pergi bawa ke mesin cuci. Kesian emak Adam nak bawa sorang. Kan saya ni suami mithali .... hehehe

      Mimpi paus belum lagi. Tapi malam tadi mimpi ular ... ngeee

      Delete
  8. Hahaha pandai yb buat kelakar...alahai setakat berkelana ke kg abu bakar baginda je takyah lah sedih2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sedih bukan pasal nak berkelana tu tapi sebab berat badan ni tak nak turun2 .... huhu

      Delete
  9. Replies
    1. Takde jual kat kedai beg tu .... ngeee

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails