Friday, February 22, 2013

Jom ke Rantau Panjang

Bila sebut Rantau Panjang sebahagian kaum wanita akan teruja kerana di sana boleh shopping. sebahagian kaum lelaki pula teruja sebab boleh lajak seberang sempadan ke Golok ..... huhu

Itu adalah Rantau Panjang, Kelantan.

Tapi di Malaysia ini ada lagi beberapa tempat yang dipanggil Rantau Panjang juga.

Contohnya:

1) Di Klang, Selangor iaitu di Batu 3 Jalan Kapar dan kawasan2 sekitarnya



2) Berhampiran pekan Batang Berjuntai atau Bistari Jaya, juga di Selangor

3) Di antara Simpang Ampat ke pekan Masjid Tanah Melaka. Aku tahu tempat tu sebab dulu anak-anak aku belajar di Trendak dan di London. Untuk ke tempat anak aku belajar aku akan melalui Rantau Panjang ini.

Mungkin ada lagi Rantau Panjang lain di negara kita. Sesiapa yang tahu, sila berkongsi maklumat.

26 comments:

  1. tertipu tipah
    igtkan rantau panjang nun di pantai timur sana
    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya takde niat nak tipu sesiapa termasuk tipah .... hehehe

      Ramai yg ingat Rantau Panjang tu cuma di Kelantan tu .... huhu

      Delete
  2. kawan pB tinggak di Rantau Panjang , Klang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah membangun kawasan tu skrg. Harga tanah pun dah mahal. Kayalah kawan pB tu ...

      Delete
  3. emmm rantau panjang kelang dekat je... hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah tak sampai 50km dari KL. Tak cukup 2 marhalah ...

      Delete
  4. ceh..ingatkan gi kelantan td.ekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana nak sempat nak ke Kelantan. Kawan saya aje yg dihantar utk urusan kerja ke sana sebab dia org sana .... ngeeee

      Delete
  5. Rantau Panjang no. 1 tu saya selalu gak lalu...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu lalu kat situ ada nampak peluang buat duit tak? .... ahaks

      Delete
  6. Replies
    1. Kalau ke Rantau Panjang Kelantan kenalah saya bawa emak Adam bersama ..... hehehe

      Delete
  7. rantau panjang kelantan saya tak penah sampai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar betik GB?

      HK dah sampai takkan Rantau Panjang Kelantan tak sampai lagi. Kenalah buat trip ke situ tak lama lagi.

      Delete

  8. Di Kedah ada SK Rantau Panjang, Kota Kuala Muda, Kedah..
    Orang Kedah tak pergi Rantau Panjang Kelantan..depa pi padang Besar...serupa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh kat Kedah pun ada Rantau Panjang. Tak pernah terlajak sampai ke sana .... huhu

      Bagi org Kedah pi Padang Besar atau Bukit Kayu Hitam lebih dekat. Tapi kadang2 saya ada juga jumpa org Kedah shopping kat Rantau Panjang .... hehehe

      Delete
  9. sy pun ingt rantau panjang kt kelate. kalau nk g sn kena bwk duit banyak2. kalau tk menyesal =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal duit belum banyak ni tak dapat pergi rantau panjang kelate tu. Tengah usha projek kat rantau panjang selangor utk cari duit .... hehehe

      Delete
  10. laa ingatkan kat Kelantan cari budu

    ReplyDelete
  11. kat tempat zino pun ada Rantau... tapi tak panjang hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal pendek aje kot Rantau yg kat kampung MB NS tu ..... ngeeee

      Delete
  12. Replies
    1. dah dia pun nyampess jugak ..... huhu


      Nak ikut cari tanah lagi tak?

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails