Monday, March 12, 2012

Dikehendaki : Gadis Untuk Pasangan Hidup

Ciri-ciri yang dicari:
Beragama Islam
Berbangsa Melayu, - bangsa Jawa is an added advantage!
Warganegara Malaysia
Berusia di bawah 30 tahun pada 29 Feb 2012
Berpewatakan menarik
Lemah lembut
Menghormati ibubapa dan yg penting bakal suami

Jika anda atau sanak saudara atau rakan taulan anda mempunyai ciri2 seperti di atas, sila hubungi saya.  Hanya pemohon yg serius akan dilayan.

Gadis itu bukan untuk jadi isteri nombor 2 aku tapi utk kawan fb aku.

Dia datang ke rumah aku hari Jumaat malam Sabtu lepas.  Semasa itu dia dalam perjalanan dari Singapura ke Pulau Pinang menaiki kereta kelas pertama.  Dia stopover di KL sementara menanti keretapi pukul 11:00 malam.

Aku ambil dia di stesen LRT dan bawa dia makan soto Mak Mah di Warung Soto Berlada

Ini dia kawan aku itu

Dia bekerja dgn sebuah sykt ICT terkenal di Penang sebagai R&D engineer.   Gaji lebat.  Pernah bertunang tapi tunangnya terlibat di dalam kemalangan jalanraya lalu meninggal dunia.  Kembali solo sebelum jatuh hati dengan seorang gadis lain.  Malangnya hampir dia nak bertunang, gadis itu disambar kawan baik sendiri.

Baru2 ini dia minta tolong aku carikan pasangan hidup.



51 comments:

  1. lo..dah tambah satu profesion lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multi taskinglah IE.

      Dia rasa saya ni bagus dalam bidang marketing dan sales. Itu agaknya dia minta tolong.

      Tak nak masuk nama ke? hehehe

      Delete
  2. Assalam,

    Pahala lah YB..Alhamdulillah..
    Moga aper yang dicari ketemu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikum salam Kak Noraini,

      InsyaAllah menolong hajat org dan juga membantu mendirikan masjid.

      Harap2nya berjumpalah yg dicari itu.

      Delete
  3. YB,

    umur bawah 30tahun tu paling tak boleh blah.
    ramai juga kawan2 Ai yg belum berpunya tapi well umur dah baya Ai le

    31tahun.

    tak jadi nak rekemen kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tot,

      Umur bawah 30 tu yg dia sebut. Tapi kalau setakat 31 tu boleh lagi rasanya.

      Silalah rekemen.

      Mana tahu jodoh engineer dgn cikgu .... hehehe

      Delete
  4. hahahaha tukar profesion ke YB? Boleh buka AGENSI PENCARI JODOH NI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tukar profession tapi tambah bidang ... hehehe

      Kalau lea nak JV jomlah ....

      Delete
  5. YB,

    Ai ade kwn dia lecturer kt matriks londang umur baru je masuk 30 tahun ahad lepas.

    sat naaa nk tanya kt dia


    hehhehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ke sana semalam. Kalau tahu boleh jumpa. Emak Adam pun ada semalam. Org perempuan mungkin nampak perkara yg org lelaki tak nampak ..... ahaks.

      Ok silalah tanya dia.

      Delete
    2. Lecturer dekat matrik melaka? Siapa namanya? Entah-entah lecturer saya. Hehe~

      Delete
  6. yg had umur 40 takde ke YB?

    kawan saya pun tengah mencari tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni belum ada lagi. Mungkin lain kali saya kembangkan pencarian ni ... hehehee

      Delete
  7. YB, bawah 45 boleh tak? YB2. Now agent for mencari jodoh pulak. Betul2 layak jadi YB=Yang Berikhtiar...Jangan marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nak yg bawah 30. Yang 45 takut dah tak boleh mengandung .... huhuhu


      Pandailah Mak Wardah beri gelaran tambahan tu. Saya berikhtiar setakat yg termampu.

      Delete
  8. Replies
    1. eh hari tu kan dah kahwin adik ko tu? Ada lagi sorang ke?

      Delete
    2. ada saya kan kembar. so ada ler 1 lagi. hehe

      Delete
  9. bila masa pulak jadi agen ni? tak berani nak rekomen - kawan2 aku keras2 belaka pegang kapur & suara macam petir - asyik marah budak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru hari ni mula ... hahaha

      Ingat org lelaki aje yg keras. Kawan2 awak pun keras jugak ke? Tang mana dia yg keras .... wakaka

      Delete
  10. kata nak yang lemah lembut - tak ada la...kang jari2 lembut - sentuh sikit boleh terkulai patah - habis la...badan lembut2 kang - habis penyek - merana si laki ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. org jadi cikgu ni tangan dan jari jadi keras ke?

      Nasib baik dulu emak Adam nak jadi cikgu saya tak kasi .... hehehe

      Delete
  11. hamboiii..cari yang muda2 jer....hihihihi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan saya yg cari tapi kawan saya. Dia yg nak 30 tahun ke bawah.

      kalau saya yg cari, saya nak yg 20 tahun ke bawah .... hahaha

      Delete
  12. aku dah 32, kbaiiiii hahahah

    ReplyDelete
  13. Salam
    Bagusnya tolong2 kawan nak dirikan masjid. InsyaALLAH JODOH AKAN DTG TU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam.

      Dah kawan tu minta tolong saya tolonglah mana yg mampu. Setakat buat n3 kat blog ni takde masalah. Kalau nak suruh saya pergi meminang tu berat sikit especially kalau kena berpantun2 bagai .... ngeeeee

      Delete
  14. yang nak bawah 30 ni dia tu umur berapa plak. Kalau dah 40 tak jadiklah nak buat calon menantu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia umur 35 tahun.

      kakpah ada ke calon yg nak dikemukakan?

      Delete
  15. Replies
    1. Jangan cepat mengundur sebelum mencuba.

      Setakat lebih setahun dua tu ok lagi kot sebab dia pun dah 35. Cuma GB bukan Jawa .... hehehe

      Delete
  16. cer YB risik si juliet ...
    seswai gak tuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakngahlah tolong risikkan. Juliet tu dgn saya ni segan nak jumpa. Dulu dia pernah sampai rumah saya dgn KTS. Siap ambil gambar bagai tapi tak panggil atau tekan bell. Balik gitu saja.

      Delete
  17. waduh waduh waduh... Paman saya yg seorang ini, sudah mula mengembangkan bidang perniagaan ye.. hehehe.. good luck ye Paman dan kawan Paman tu.. sedangkan Dato' Malek Noor pun akhirnya bertemu jodoh, kan??? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini perniagaan utk akhirat. Tak mengharap balasan wang ringgit tapi hanya mencari keredhaan Allah dgn membantu kawan yg memerlukan pertolongan. Mana tahu ada jodoh dia.

      Delete
    2. good one.. suka suka suka.. hehehe.. nak rekemen.. siapa ye? anak2 buah lee.. yg masih anak2 dara dan di bawah umur 30 thn.. ;)

      Delete
    3. Rekeman Bulan Kayangan pun boleh rasanya! ahaks

      Tadi paman dan emak Adam bincang dan kami setuju kalau Aya direkemenkan. Tolong sampaikan hasrat ini kpd dia boleh?

      Delete
    4. hahaha.. actually Paman, bila terbaca Paman nyer entry ni, otak memang asyik terpkkan cik Aya kiter tuh.. tapi takut nak menyatakan hasrat hati sbb ciri no 4 tu tak lepas.. tapi kalau kawan Paman tak kisah, yo kenek wae.. ahaks..

      dah sudah.. aku plak terbabit..hahaha..

      Cik Sur.. oooo cik sur..

      Delete
  18. Adoi kita pun tengah sibuk carikan pasangan hidup untuk anak sendiri, so tak dapek lah nak menolong nya ya.

    Anak kita tu dah berumur 28 tahun, kerja di IBM sebagai Financial Analyst, gaji pulak sangat lumayan alhamdulillah itu lah guna nya ada Master.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada berjuta orang perempuan ni. Saya nak cari sorang aje utk kawan saya ini. Awak pun nak cari sorang juga kan. So good luck to both of us!

      Gaji lumayan, berpelajaran tinggi umur pun dah 28. Memang dah sesuai sangatlah utk kahwin tu. Semoga cepat bertemu jodoh.

      Delete
  19. Semoga kawan YB dapat bertemu jodoh yg terbaik buat beliau...

    Ingat tau apa yg YB taip ni:

    "Malangnya hampir dia nak bertunang, gadis itu disambar kawan baik sendiri."

    -kalau dah dapat respons dari iklan ni, YB ingat tau ayat YB tu...


    larikkkkkkkkkkkkkkk...
    ekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah yg diharapkan.

      Adakah DZ nak cakap saya akan sambar bakal tunang dia pula spt mana kawan baik dia lakukan satu masa dulu? Oh tidak. Saya tak akan membina istana di atas pusara rakan saya .... cewaaah

      Delete
  20. saya berminattttt, ngan topi dia,hahahhahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak topinya kenalah tackle orgnya.

      PM fb saya lepas ni utk maklumat lanjut.... ngeeee

      Delete
  21. perjalanan dari Singapura ke Pulau Pinang menaiki kereta kelas pertama.

    hebat .. hebat .. naik kereta pun kelas pertama !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia boleh claim dari syktnya bang. Malahan dia ambil 2 tempat tidur. Satu tu kosong saja sebab dia tak nak berkongsi dgn org yg tak dikenali. Masa tu dia tawarkan kalau saya nak ikut dia ke Singapura dan Penang naik keretapi.

      Delete
  22. Ehemm..macam cukup je semua ciri-ciri tu dekat kita. Ngehehe :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceit belajar pun tak habis lagi ... huhuhu

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails