Wednesday, February 22, 2012

Wordless Wednesday : Alim Kucing





30 comments:

  1. hehehehehe......dia sedang memilih tu ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nak memilih tapi semua kecik2. Banyak tulang tak best kot .. hehehe

      Delete
  2. ke dia dah kenyang sebab tu dia menjilat jari

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kenyang sebab dah makan nasi lemak lebihan org di gerai depan tempat jual ikan tu .... ngeee

      Delete
  3. haih....mana lagi ni? selalu ada je bererebut nak kmen dulu kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang lain tengah pergi minum pagi. Maklumlah pukul 10 ini w/p jam kat blog ini bengong sikit ... huhuhu

      Delete
  4. sotong putih tu buat sambal sotong ke kerabu sotong ke perhhh.....sodap tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat sambal atau kerabu memang sedap. Tapi buat sotong goreng tepung pun perghhh

      Delete
  5. Hehehe...jgn percaya pada kucing tu... kat rumah ni ada sekor...muka bukan main innocent lagik...toleh sekejap dia dah lesap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah dipanggil alim kucing.

      Nasib baik yg kat rumah Kak Anie tu tak pakai kopiah .... hahaha

      Delete
  6. Hari sabtu lepas gi makan kat aroma ikan bakar di Jeram, sotong putih tu goreng tepung hrmmmm nyum nyum saya tengok ada dua tiga ekor kucing yang alim2 kucing kat situ nampak baik tapi dah semestinya kenyang tiap tiap hari sebab tu pura2 behave bila tengok kita makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari Jumaat lepas kami cadang nak makan kat Aroma tu tapi tak jadi. Sabtu malam Ahad kami makan ikan bakar kat Serkam, Melaka.

      Sotong goreng tepung kat Aroma tu garing mcm yg di Melaka ke? Kami tak pernah lagi makan di Aroma. Itu sebab saya tanya.

      Untung kucing yg org campak ke tempat banyak makanan. Yang kena campak kat masjid atau surau seminggu sekali aje dapat makan w/p kucing itu mungkin jadi alim sebab selalu ikut org berjemaah .... hehehe

      Delete
  7. Replies
    1. Depan kamera buat2 malulah takut kantoi ...

      Delete
  8. kucing tu tgh pilih yg fresh...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah biasa tengok ikan segar tulah sebab dia pandai pilih yg fresh. Ikan yg besar2 dan ikan bawal hitam tak nak pulak dia ... hehehe

      Delete
  9. kucing tu tengah memilih yang mana satu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah nak pilih sebab rambang mata tu .... hehehe

      Delete
  10. sebab tu ada 'alim2 kucing' ... pura2 alim tp lepas tu terus terkam,.. awwwuuuummmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing ni kecik2 lagi dah pandai berlagak alim. Memang kenalah dgn peribahasa tu ... hehehe

      Delete
  11. Assalamu'alaikum...

    Cantik cara kucing itu 'merenung sambil berfikir'. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikum salam kakcik.

      Renungan día tu yg menusuk kalbu. Kalau ada kucing lain mesti cair tengok kucing ni merenung dan berfikir

      Delete
  12. macam kucing kts je ni. baik2 kucing, kang jatuh dalam tong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kts ada lagi ke kucing? Ingat dah habis mati!

      Jatuh dalam tong takpe sebab kat dlm tu banyak ikan. Makan tak habis.


      psss - kirim salam kat kts ya.

      Delete
  13. Replies
    1. Waalaikum salam Kak Long.

      Syukur Kak Long dah boleh komen kat sini.

      Delete
  14. best tu...ikan segar...saya pun alim kucing kalau dapat ...hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikan2 segar yg baru turun dari perahu nelayan. Tapi harganya agak mahal jika dibandingkan dgn yg dah kena ais di KL ni .... huhuhu

      Delete
  15. Yb, kami hanya suka makan sotong goreng je sebab rangup dan sedap, ketam pulak kami minta ketam goreng bercili tapi yang datang macam pengat ketam dan ikan pari bakar nya pula dalam tak berapa masak sementara sayur kailan goreng nya ok ok je saya bagi 2 bintang je lah tapi janganlah dengar cakap saya ni cuba sendiri dulu lah lain orang lain citarasa nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih di atas penerangan itu.

      Yang penting sotong gorengnya mesti sedap sebab itu faberet kami sekeluarga. Ada tempat sotong goreng tepungnya mcm jemput2 .... huhuhu.

      InsyaAllah dalam masa terdekat ni kami nak ke sana juga mencuba.

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails