Saturday, April 16, 2011

Telur Makin Mahal

Minggu lepas satu tray 30 biji gred A cuma RM8.85. Hari ini dah naik jadi RM9.45.

Kalau nak kena beli banyak nak buat bunga telur, pakai telur tiruan ajelah. Kalau tak bagi aje cumi hehehe
Sent via BlackBerry from Maxis

32 comments:

  1. hahaha. setujuuuu. tak pun kasi coki coki.

    ReplyDelete
  2. kalau camtu tak blh la panggil bunga tolo. kene panggil bunga cumi @ bunga coki..

    ReplyDelete
  3. bagi bunga sumi je.
    takpun bunga jajan

    istilah lain utk bunga telur.

    :D

    ReplyDelete
  4. bagi bahulu sorang sebijik. hihi~

    ReplyDelete
  5. wa suka makan telur pindang....

    ReplyDelete
  6. YB, telo tiruan pun mahal tau..

    Tak pernah saya beli telo se tray 30 biji..hehehe..selalu beli sepeket 10 biji tu..RM4.20

    ReplyDelete
  7. Tijah,

    Bab coki coki ni ko tak boleh jadi in cas. Nanti habis ko yg makan sebelum sempat bagi kat tetamu hehehe

    ReplyDelete
  8. pB,

    Tak tahulah sebab dah lama tak makan benda tu. Masa kecik dulu bedal aje ngeeeee

    ReplyDelete
  9. kakngah,

    Betul jugak tu. Kena yg datang tu org Dewan Bahasa. Marah pulak dia nanti ngeeee

    ReplyDelete
  10. kak long,

    emak adam pun mcm kak long ni. Masa saya cakap nak guna telur tiruan, dia marah.

    Agaknya org pompuan ni mesti nak telur ori ahaks

    ReplyDelete
  11. AiTotYati,

    Mungkin sebab itu org buat majlis kahwin skrg bagi sumi dan jajan aje. Kat kampung minggu lepas, bagi sumi sampai satu paket.

    Budak2 sukalah hehehe

    ReplyDelete
  12. gadisBunga,

    kalau sebiji buat terselit celah gigi aje. Bagilah 4-5 biji. Kalau tak pun, bagi bahulu pecah 8 ngeeee

    ReplyDelete
  13. KSWSK,

    Telur pindang biasanya org Johor yg buat. Kat Sabak pun ada jugak ke? hehehe

    ReplyDelete
  14. Daddy Ziyyad,

    Lama2 esok turunlah harga telur tiruan tu. Mungkin ianya akan lebih murah dari telur ori kalau harga telur ori terus meningkat.

    Kami keluarga besar. Tak cukup kalau beli setakat 10 biji. Beli 30 tu dptlah harga borong.

    Kalau 10 biji RM4.20, 30 biji dah RM12.60. Jauh beza dgn beli satu tray terus huhuhu

    ReplyDelete
  15. kenduri angah nanti, IM nak beli telor gred D jer...

    ReplyDelete
  16. YB..tapi nanti orang kata..tak best datang kenduri kawen tak bunga telur

    ReplyDelete
  17. Salam YB...

    Tu pasal ujud telor tiruan tu , telor mahal dan semakin mahal...

    Ala sekarang ni kenduri kendara org dah tak guna sgt telor bukan macam dulu-dulu telor tu wajib..

    Saya tetap guna telor yg ori...mmmm

    ReplyDelete
  18. Salam YB..,

    tulah kan semua benda nak buat tiruan...

    ReplyDelete
  19. Insan Marhaen,

    elok jugak tu. Nampak comel aje selain jimat bajet hehehe

    ReplyDelete
  20. kak Erna,

    Itulah org ni. Buat salah tak buat salah. Bukan senang nak rebus telur banyak2 tu. Tak betul cara, banyak yg retak.

    ReplyDelete
  21. hahaha. kalu aku yg in cas bang...

    1 utk kauuuu.
    5 utk akuuuu.

    ReplyDelete
  22. azmnor,

    Salam bro.

    Mungkin jugalah. Macam masa Perang Korea dulu dicipta getah tiruan sebab getah asli mahal sangat.

    Ada org tak kisah menggantikan bunga telur dgn benda lain. Tapi ada juga yg mati2 hendak guna bunga telur juga. Terpulanglah kpd tuan punya majlis.

    Saya pun guna telur ori. Kat mana nak cari telur yg tiruan tu?

    ReplyDelete
  23. azmnor lagi,

    wsalam bro.

    Masa sekolah dah rajin meniru. Bila dah besar masih nak kerja meniru agaknya hehehe

    ReplyDelete
  24. tijah,

    ko nak rasuah aku lah tu. Tapi kalau aku jadi pembantu ko, tak kira rasuah kan? hehehe

    ReplyDelete
  25. kenduri bungkus epal ko limau ko.. ok gak kan?
    tp memang telur dah mahal gile, td beli sekotak tu harga 9.99 kiranya rm 10 lah tu, sbb nak buat kek anak anak dah mintak.

    ReplyDelete
  26. Eja,

    Dulu masa adik saya kahwin, kami belikan buah epal. Murah dan tak payah pening nak rebus hehehe

    RM10 tu gred A ke? Tempat saya beli tu jual harga borong. Itu sebab murah sikit.

    Dah siap ke kek? Bolehlah hantar sini sikit hehehe

    ReplyDelete
  27. meo,

    Memang tinggi jika dibandingkan dgn harga telur sebulan dua yg lalu. Inipun mungkin boleh naik lagi huhuhu

    ReplyDelete
  28. YB,

    saya pernah dapat telur puyuh sebagai bunga telur.... tak nampak telur nampak bunga saja

    ReplyDelete
  29. ibuintan,

    Kalau ya pun letakkanlah 2-3 biji. Mmg nak bajet betul tuan rumah tu hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails