Tuesday, April 19, 2011

Imam Muda vs AF

Adam bila dapat mike tak lepas peluang

Aku ingat nak masukkan Adam dlm rancangan Imam Muda bila dia besar sikit nanti. Skrg jadi imampun glamer wei. Itu sebab aku selalu bawa dia ke masjid supaya dia jinak dgn masjid.

Tap semalam kakak2 dia bawa pergi karaoke pula. Gambar di atas Adam sedang menyanyikan lagu Di Ruang Rindu oleh Letto hehehe
Sent via BlackBerry from Maxis

49 comments:

  1. ayah adam??
    nyanyi lagu apa??
    lagu korea??
    kehkehkehkeh!!

    ReplyDelete
  2. ingat kat dlm rumah kaca tadi...

    ReplyDelete
  3. skrg malas nak layan AF..macam tak best jer..!

    tengok rumah kaca tu kat iklan2..klu tak tak tau pun ada rumah kaca!

    ReplyDelete
  4. Salam YB...,

    mudah-mudahan....sejuk makbapak kalau anak jadi org baik-bak ni..

    budak-budak YB buat apa pun nampak macho,comel, cun dan sewaktu dengannya..... cuma kita jer yg nak pandai setkan kat mana...

    ReplyDelete
  5. tak salah imam pegang mike dan menghiburkan orang lain.

    ke, sebab saya terpengaruh dengan novel IMAM? hihi

    hai Adam!

    ReplyDelete
  6. kakngah,

    Kalau ayah adam nyanyi, budak2 AF tak boleh cari makan.

    Hari tu Rossa nak ajak saya berduet lagu Terlanjur Bercinta hahaha

    ReplyDelete
  7. kak long,

    Tak pergi ke Aeon semalam. Kami pergi Wangsa Walk. Situ takde rumah kaca ngeeee

    ReplyDelete
  8. kak long lagi,

    Saya mmg tak layan sgt pun AF ni. Cuma kebetulan kali ini mereka buat rumah kaca dekat dgn rumah saya. Baling batu pun sampai. Tapi mana boleh baling batu ke rumah kaca. Nanti pecah hahaha

    ReplyDelete
  9. azmnor,

    Wsalam bro.

    Harap2nya mcm tulah. Semua ibubapa mahu anak mereka jadi org yg baik2. Kita kenalah mendidik mereka ke arah itu.

    Budak masa kecil mmg comel. Itu yg bersyukur ada anak sebesar Adam waktu kami dah 40an ni. Boleh buat main.

    ReplyDelete
  10. pecah kaca pecah gelas
    rumah kaca
    nampak jelas.. ;p

    ReplyDelete
  11. pecah kaca pecah gelas
    rumah kaca
    nampak jelas.. ;p

    ReplyDelete
  12. kalau dah gini kena jadikan LIMO.. ;P

    ReplyDelete
  13. salam


    dah lama tak layan AF nie ...

    ReplyDelete
  14. hamboih!
    kecik2 da pegi karaoke.ish ish ish...

    ReplyDelete
  15. adam...
    tak jadi penyanyi pun tak apa
    bukan best jadi penyanyi ni
    kalau tak percaya cuba tanya penyanyi2 tu.

    ReplyDelete
  16. kat wangsa walk tu lebih selesa kan.

    pstttt....ayah adam tak sabar nak pegang mike tu, adam nyanyi cepat sikit ya :P

    ReplyDelete
  17. adam,

    nak autograf. ekekekeke.

    ReplyDelete
  18. salam..

    semoga Adam membesar sebagai anak soleh .insyaAllah

    ReplyDelete
  19. biar imam lak glemer, biar bdk2 kenal... biar jadik idolaaaa...


    asek2 artiss jaaak jd idola

    ReplyDelete
  20. bila tv nak buat program imam tua pulak ?

    ReplyDelete
  21. InsyaAllah, Adam serba boleh nanti.

    ReplyDelete
  22. suara sapa lagi best... Adam ke abah Adam

    ReplyDelete
  23. satu aje yg saya tak berkenan dgn rancangan Imam Muda tu..

    Bila kena tendang keluar, depa nangis..

    Adoi....

    Dah macam AF..

    Rasanya ada pihak tegur dah dalam paper..nangis yg sebenar ialah nangis kerana takutkan Allah..nangis semasa mengenangkan dosa dosa sendiri....

    ReplyDelete
  24. gadisBunga,

    Menghiburkan org ada banyak cara. Tak semesti dgn menyanyi aje. Kalau imam menyanyi tambahan pula lagu tangkap leleh, takut ada yg tak selesa nak jadi makmum.

    Buku Imam tu kisah mcmana? Cuba citer.

    Hai Kak Fidde - kata Adam sambil lambai2 hehehe

    ReplyDelete
  25. Eja,

    Rumah kaca nampak jelas tapi suara tak dapat dengar sebab kalis bunyi. Saya diberitahu mcm tu lah tapi saya sendiri belum pergi ke situ lagi.

    ReplyDelete
  26. Eja no 2,

    Rumah kaca nampak jelas tapi suara tak dapat dengar sebab kalis bunyi. Saya diberitahu mcm tu lah tapi saya sendiri belum pergi ke situ lagi.

    Jawapan balas yg sama sebab komen yg sama dari Eja hehehe

    ReplyDelete
  27. Eja no 3,

    Kadang2 ingat belum keluar komen. Bila tekan sekali lagi baru yg pertama keluar.

    Tak sengaja tak mengapa. Boleh diterima ngeeee

    ReplyDelete
  28. Eja no 4,

    Kuota biasanyo ompek ajo hehehe

    ReplyDelete
  29. pB,

    Kali ini yg last. Layanlah sikit2 sebab lain kali dah takde ngeee

    ReplyDelete
  30. Syida,

    Dia ikut yg tukang bawa. Kalau bawa pergi masjid dia ke masjid. Kalau bawa ke karaoke dia ke karaoke hehehe

    ReplyDelete
  31. Eja no 5,

    Adam tanya Justin Bieber dia kata best. Lepas menyanyi selama 3 tahun aje dia dah boleh kumpul US$100 juta! hehehe

    ReplyDelete
  32. juliet,

    Saya tahu awak kerap ke situ. Lain kali jgn lupa ajak Adam kalau nak ke situ.

    Ayah Adam singgah situ sebab ada projek ngeeee

    ReplyDelete
  33. -GC-,

    Sila berbaris ya sesiapa yg nak autograf tu hehehe

    ReplyDelete
  34. Ummi Humaira,

    Wsalam.

    Amin. Semoga anak2 kita semua menjadi anak yg soleh dan solehah.
    Dan utk diri kita juga.

    ReplyDelete
  35. PnConfused,

    Betul tu. Asyik artis aje yg dibesar2kan.

    Imam pun ada pengaruhnya juga.

    ReplyDelete
  36. alimaz - kembara terasing,

    Biarlah anak2 nak nyanyi sekali sekala. Saya dan emak Adam ke situ kejap aje.

    ReplyDelete
  37. al-lavendari,

    Kena tanya Astro. Kalau Astro tak nak buat, biar RTM atau TV3 buat.

    Abg nak masuk ke?

    ReplyDelete
  38. hani@debumelukut,

    Alhamdulillah kalau dia jadi mcm tu.

    ReplyDelete
  39. ibuintan,

    Itu kena tanya emak Adam. Kalau saya jawab mesti org kata berat sebelah.

    ReplyDelete
  40. Daddy Ziyyad,

    Tadi tengok rancangan tu waktu sesi pemilihan pun ada yg menangis kerana tak terpilih.

    Harapan peserta dan ibubapa bukan main tinggi agar anak mereka terpilih menjadi 10 org finalis.

    Memang ada unsur AF pula huhuhu

    ReplyDelete
  41. Antie pun suka lagu tu tau Adam!!

    Antie tak janji tau... Raya dulu.. nak gi rumah Adam...
    Antie kata InsyaAllah.. kalau sempat...Antie nak gi otstesen masa tu..

    Adam cakap kat papa Adam tau...

    ReplyDelete
  42. DrSinga,

    Antie hafal jugak lagu tu ke? Emak Adam gunakan sebagai ringing tone hehehe

    Ayah Adam saja nak usik antie tu sebab emak Adam dah masak macam2. Maklumlah emak Adam ni buat sarapan pun sampai 3 jenis. ngeee

    Kira bukan rezeki antie dan budak debablah

    ReplyDelete
  43. YB dalam hidup semua saya dah cuba dan buat cuma satu je saya tak akan cuba dan buat iaitu berkaraoke sbb tak pandai nyanyi tapi yang bestnya Allah bagi saya pasangan yang serupa tapi janganlah anggap kami anti social, kami cuma tak pandai nyanyi tapi suka tengok orang menyanyi.

    Ps,
    YB kami cuma nyanyi dalam bilek air dan tidur je, hihihi jangan marah.

    ReplyDelete
  44. sharifah rosidah,

    Saya pun tak pernah pergi karaoke sehinggalah saya kerja di KL bagi kali kedua. Kerja tu banyak kena berinteraksi dgn pegawai2 kerajaan dan ada di antara mereka ini suka berkaraoke rupanya. Biasanya saya pergi utk dengar mereka nyanyi dan tukang bayar bil hehehe

    Ada juga masanya bila hari keluarga, staf saya yg mmg ramai yg pandai nyanyi akan adakan pertandingan menyanyi. Sebagai sokongan dan nak sporting punya pasal saya ada juga mengambil bahagian.

    Untung awak suami isteri tak perlu melalui itu semua.

    Beberapa hari lepas saya ke karaoke itu selain menemankan anak2 adalah utk melihat peralatan dan perabot di bilik karaoke tu. Ada projek yg memerlukan bilik karaoke huhuhu

    ReplyDelete
  45. YB saya faham orang business memang kena entertaint orang kerajaan, tau jelah yang kepala dah separuh botak tu nafsu macam orang muda( saya tahu sbb suami saya kan bekas setiausaha sulit dulu) terpaksa lah YB layan kerenah mereka tu kan.

    Oh ada projek baru ye, nak kena buat bilek karaoke kat rumah orang, rumah kakak saya yang sulung diJB pun dia buat bilek karaoke sbb dia suami isteri suka menyanyi, saya kalau dtg rumah dia dengar dia nyanyi sambil mandi manda kat swimming pool dia, kakak saya ni dah dekat 60 tapi mak ai tenaga macam orang umur 30 tahun.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails