Saturday, January 22, 2011

Saturday Brunch

Spiral spaghetti dan home made sos buatan emak Adam


Kak Ros jiran kami menjemput kenduri hari ni. Wanita pukul 11 pagi dan lelaki lepas Zohor. Kalau kira tak payahlah masak hari ni tapi emak aku tak pergi kenduri. Anak2 pun tak suka ikut. Jadi emak Adam buatkan spaghetti ni. Kalau buat sarapan pun anak2 bukan nak makan pagi2. Sesiapa yg nak sarapan, aku belikan kuih cucur badak dan kasui pagi tadi.

Kejap lagi aku nak keluar jumpa rakan bisnes. Dah kenyang ni tak perlulah aku makan di Nikko Hotel tu nanti.

Projek belum tentu jadi kenalah berhemah berbelanja.
Sent via BlackBerry from Maxis

32 comments:

  1. ok, dah boleh komen.

    bagus YB. walaupun kaya raya duit sekepuk masih mengamalkan sikap berjimat cermat.

    tapi lagi afdhal kalau mintak mak adam tapaukan sikit pasta tu utk saya. saya pun nak kene berjimat cermat gak ni. huhuhu~

    ReplyDelete
  2. sambil tapau untuk GB, tapau gak untuk sya
    nak jimat cermat gak nih..hahahahah... ;p

    ReplyDelete
  3. nampak cm sedap..

    hurmm..nak masak jugak la...

    (komen mak org yg telah dikecewakan oleh si gadis)

    ReplyDelete
  4. kue kaswi, sya suko tp tak letak kelapa lagi suka
    setalam pun boleh makan

    ReplyDelete
  5. amboiii...GB tu..

    suka cop-cop sekarang ni...

    kita geng!

    ReplyDelete
  6. Selalu jugak brunch kalau weekend YB..

    Itupun kalau nak keluarlah dan kalau tak ..... pagi, tengahari, petang dan malam...makan-makan-makan !


    huhuhu...

    ReplyDelete
  7. Alaaa banggg... Rugit tau kalu tak makan kat Nikko Hotel. Mesti sedap tu. Hotel tu banggggg....

    ReplyDelete
  8. lama tak makan kuih kasui. sini takdelah nengok org jual

    ReplyDelete
  9. mak adam ni bab2 memasak mmg terbaek.



    .

    ReplyDelete
  10. cop nak jugak tapau..

    saya nak tapau spageti mak adam n dessert yg kat otel nikko tu...hehehhe

    ReplyDelete
  11. gadisBunga no 1,

    Takut org ambil tempat ke?

    Tahniah kerana berjaya jadi yg first.

    ReplyDelete
  12. gadisBunga no 2,

    weekend kurang sikit saingan kot. Apapun tahniah sekali lagi!

    ReplyDelete
  13. belanja berhemat ke? ala.. orang belanja makan je lah kat hotel tu YB

    ReplyDelete
  14. gadisBunga no 3,

    kalau nak kaya kenalah jimat cermat. Mana pulak sekepuk? Ada 2 -3 kepuk tu hahaha.

    Kalau nak minta tapau tapi kenapa tak datang? Penat kami tunggu tau. Malam ni pukul 11 tadi saya makan pasta tu lagi sebab awak tak dtg! Serius cakap ni huhuhu

    ReplyDelete
  15. Eja,

    Utk awak pun ada emak Adam simpankan. Mananya tak datang pun huhuhu.

    ReplyDelete
  16. kak ct,

    Nampak mcm sedap sebab rasanya mmg sedap.

    Hari ni emak org sedang sibuk basuh pakaian kot bila gadisBunga cop tempat pagi tadi hehehe

    ReplyDelete
  17. Eja lagi,

    Mak ai sampai satu talam boleh habis.
    Saya pun tak berapa suka letak kelapa. Tapi emak Adam wajib tu ngeeee

    ReplyDelete
  18. setiap kali bincang business tu sangkut ke..? alhamdulilah...

    ReplyDelete
  19. sedapnya spaghetti...nyumnyum

    ReplyDelete
  20. a.z.r.i.n.a no 1,

    GB belajar dari Reen dan kawan2 yg suka main cop cop ni lah.

    Lama dah Reen tak dpt no 1. Bila nak beri saingan lagi.

    ReplyDelete
  21. a.z.r.i.n.a no 2,

    Rasanya banyak juga keluarga yg brunch kalau hujung minggu. Nak buat sarapan anak2 kadang nak sambung tidur. Kadang tu emak dan bapak pun ikut sambung tidur hehehe

    Wah kalau tak keluar weekend aktiviti makan ya? Bolehlah saya join lain kali.

    psst - saya ada lalu depan opis Reen yg baru tu hari Khamis lepas semasa saya ke sebuah kilang tak jauh dari opis Reen. Ingat nak call tapi takut Reen cuti.

    ReplyDelete
  22. azieazah,

    Makanan kat Nikko tu boleh tahan juga. Saya pernah makan di situ. Tapi semalam tak makan sebab dah kenyang makan pasta tu. Lagipun lepas Zohor ada jemputan di rumah jiran.

    ReplyDelete
  23. Monalea,

    Kat Puchong takde ke kuih kasui tu? Bolehlah ke tempat saya lain kali. Ini pun org jual di tepi jalan. Sedap kuih dia.

    ReplyDelete
  24. tasek,

    Mana ko tahu dia terbaik sbb ko belum pernah pun makan masakan emak Adam? ngeeee

    Bila ko nak singgah ke rumah kami ni? Next time ko dtg KL jemputlah singgah.

    ReplyDelete
  25. DrSinga,

    Saya kena siapkan ruang dlm perut utk ke majlis di rumah jiran. Kalau tak, mmg saya bedal dessert kat hotel tu huhuhu

    ReplyDelete
  26. cikceriacorner,

    Itu dia....

    tapau sampai dua2 sekali. Datang terus kan senang. Bila nak datang KL ni?

    ReplyDelete
  27. ibuintan,

    Sebenarnya rugi kalau tak makan pasta yg emak adam masak tu. Bukan saja rugi dari segi kewangan tapi juga kasih sayang. Penat2 dia masak, kalau saya tak makan tak patut cewah.

    Makan kat hotel tu bila2 boleh. Selalu juga saya ke hotel mcm ini.

    ReplyDelete
  28. zino,

    Tak mesti sangkut. Kalau semua sangkut, dah lama saya kaya hahaha.

    ReplyDelete
  29. Lieya,

    Memang sedap. Ikhlas cakap ni. Rugi awak tak rasa. Semalam selain dari kami sekeluarga, makcik dan sepupu saya serta kawan kontraktor saya juga dapat merasa pasta tu. Rezeki merekalah.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails