Friday, January 21, 2011

Kalau Tak Dicuba Kita Tak Akan Tahu

Pembinaan bangunan2 baru rancak di sekitar KLCC

Semalam aku kerja satu hari suntuk di waktu kebanyakan org di KL dan kawasan2 yg sewaktu dgn bercuti. Aku dan beberapa org rakan membuat perkiraan utk satu tender. Lepas tu aku melawat 3 buah kilang termasuk sebuah di Sg Buloh yg sedang menyiapkan tempahan sykt kami. Aku sampai rumah pukul 9:15 mlm.

Semua kilang yg aku lawati milik org berbangsa Cina. Mereka bermula dari bawah dan setelah cekap selok belok perniagaan, mereka memulakan usaha sendiri. Satu langkah berani yg tak semua org sanggup lakukan. Melihat kejayaan mereka aku jadi bersemangat! Kalau mereka boleh berjaya, kenapa tidak kita? Kenapa tidak aku?

Pagi ini aku ada di kawasan segi tiga emas utk lawatan tapak. Kami nak masuk tender revonation pejabat di tengah2 KL ni. Harap2 kami berjaya. Kalau tak dapat buat malu budak KL aje hehehe

Tolong doakan kejayaan kami ya.
Sent via BlackBerry from Maxis

19 comments:

  1. semoga berjaya YB...


    alamak! ing 1st. rupa2nya kandaku ini sggh cekap sekali..

    ReplyDelete
  2. kejayaanmu...kejayaan kami juer bang.

    tiny...

    ko paham kannnn? hahahaha

    ReplyDelete
  3. Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib...

    insyaallah..semoga berjaya !

    ReplyDelete
  4. amin..moga berjaya dan terus berjaya..chaiyok2..:)
    usaha tangga kejayaan..:)

    ReplyDelete
  5. mesti yb dapat job tu.

    berusaha lahhhh !!

    ReplyDelete
  6. jgn risau. kompem YB dapat punya lah! :D

    ReplyDelete
  7. YB..insyaallah..dengan usaha dan doa..semoga berjaya

    ReplyDelete
  8. semoga YB berjaya
    dah namanya YB kan?
    haruslah ada rezeki... ;p

    ReplyDelete
  9. saya akan doakan yb.klu dapat tu jgnlah lupakan org kat sini. wahhhhh...hehehehe

    ReplyDelete
  10. Semoga berjaya YB !!!
    Nanti boleh cepat pakai Bentley...:)

    ReplyDelete
  11. sblm antar tender seeloknya solat sunat dhuha dan solat sunat wudhuk. banyak kelebihannya

    ReplyDelete
  12. insya'Allah...boleh punya YB..

    ReplyDelete
  13. kak long, kakngah, Tijah, ikan emas, Chik Att, cikceriacorner, alien, sepet, jedi, gadisBunga, sally, SyidaGorjes, kak Erna, Eja, Monalea, Daddy Ziyyad, kakLuna dan Lieya,

    Terima kasih semua di atas doa dan kata2 semangat serta nasihat. Berbanyak2 maaf sebab saya tak dapat nak balas satu2 dan lebih awal pada hari Jumaat itu sendiri sebab saya ada urusan sehingga pukul 9:15 malam. Semalam juga saya ada tugasan. Beginilah jika kerja sendiri.

    Harap2 saya dan rakan2 berjaya di dalam tender ini.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails