Thursday, January 27, 2011

Mungkinkah Mimpi Kan Menjadi Nyata

Kereta mewah yang diimpikan oleh ramai orang


Malam tadi aku ke bank utk urusan gaji staf aku. Biasanya aku bayar pada 25hb tapi bulan ini lambat sikit sebab sibuk dgn urusan lain. Kejikan alasan aku ini. Jadi malam tadi aku selesaikan juga urusan pembayaran gaji dan elaun itu.

Sampai di kawasan bank di Setiawangsa aku terlihat hadiah Sijil Simpanan Premium ditayangkan kpd umum. Tapi tidak diterangi dgn sinaran lampu w/p ada pak guard yg menjaga. Mungkinkah sekelam ini harapan aku nak menang hadiah kereta mewah ini?
Sent via BlackBerry from Maxis

41 comments:

  1. jgn lupa masukkan gaji sy skali ye bos! ehem ehem!

    ReplyDelete
  2. tumpang sekaki nanti eh bang. kita pegi melaka. huhuhu

    ReplyDelete
  3. Salam YB
    jadi supirnya boleh...

    ReplyDelete
  4. Salam YB,
    doa saya semoga jadi kenyataan

    ReplyDelete
  5. ala..tak sempat nak mintak selitkan nama aku dlm list gaji tu.hehe..

    bank islam pun ade buat cam SSP ni.

    ReplyDelete
  6. Alaaa bang. Saya tahu abang mampu beli....

    ReplyDelete
  7. lari kira2 bln ni.. bos byr gaji lambat.. hihihi!!!

    ReplyDelete
  8. beli je satu bagi atikah senang berulang ke uitm :D

    ReplyDelete
  9. Alahhh..buat ape tunggu lama2 YB..sambar lah satu..saya tau duit YB byk tak tahu nak buat ape...~hihi~

    ReplyDelete
  10. wei bos...


    gaji aku xmasuk2 pongg!!!

    ReplyDelete
  11. bagi elaun kat saya boleh YB? ngeeee~

    ReplyDelete
  12. gaji dah masuk 21hb hari tu!













    bonus jugak... (^_^)

    ReplyDelete
  13. cakap pasal ni, baru aku teringat.. tang mana aku simpan sijil2 ni eh?..

    bertawon dulu masa zaman sekolah aku beli dok beli dan simpan.. sungguh aku lupa tang mana aku letak sijil2 dan bukunya.. errrrkkk... (dah ler alamat rumah dah bertukar... huhuhu)..

    ReplyDelete
  14. tak per la lambat sehari jer!
    lambat dpt lambat habis...!


    heheheh...!

    ReplyDelete
  15. kalau yb,tak payah cabut sijil tu pun tak per...mampu beli sdri kan?

    ReplyDelete
  16. Maner tahu kalau YB bernasib baik??
    tapi tunggu nasib baik entah bila..jadi eloklah sambar satu dulu, kalau menang kemudian bagi jer kat mak adam tuh..he he he

    ReplyDelete
  17. gaji saya dah masuk ke yb? hehehehe

    ReplyDelete
  18. elaun saya mana? yg bulan lepas pn blom bayar lagi. haha

    ReplyDelete
  19. bagi memastikan klien yakin yg bisnes YB mantap ,kukuh dan hebat .....antara strateginya ialah..

    kereta mewah tu laa..

    tak pyh tunggu SSP tu..
    dah lunyai sijil tu

    ReplyDelete
  20. makdara TERdiva,

    Sekali aje ke nak masukkan gaji awak? Bukan tiap2 bulan ke? hehehe

    ReplyDelete
  21. tijah,

    Ko nak hantar jamu kat tasek ke?

    Tapi aku takut kalau aku bawa ko ke Melaka nanti ko kacau daun. Marahlah tasek nanti. Kirimkan aje jamu tu kat aku hehehe

    ReplyDelete
  22. AZANI,

    Wsalam.

    Mcmana nak jadi supirnya kalau keretanya pun belum dapat lagi? huhuhu

    ReplyDelete
  23. AZANI lagi,

    Wsalam.

    terima kasih kerana mendoakan saya. Amin. Semoga makbul lebih2 pada malam Jumaat yg berkat ini.

    ReplyDelete
  24. Penyuk,

    Itulah siapa suruh lambat? Kan dah tak sempat.

    Ko masuk ke yg SSP Bank Islam tu? Kalau tak ramai yg masuk, peluang utk menang cerahlah sikit.

    ReplyDelete
  25. AiTotYati,

    Apa yg sikit?

    Gaji, kereta atau elaun? hehehe

    ReplyDelete
  26. azieazah,

    Belum mampulah lagi. Nak beli Swift pun tak cukup dana huhuhu

    ReplyDelete
  27. kakngah,

    Gaji sepatutnya dibayar cukup bulan tapi saya biasanya cepatkan kpd 25 hb.

    Kira lambat dari target saya w/p tak lambat dari perjanjian.

    ReplyDelete
  28. juliet,

    Swift atau Myvi pun belum terbeli, nak belikan yg ini pulak huhuhu

    ReplyDelete
  29. Daddy Ziyyad,

    Kalau duit saya banyak, saya ingat nak beli heli satu. Senang dan cepat saya nak kemana2 hehehe

    ReplyDelete
  30. PnConfused,

    eh gaji ko yg mula2 aku masukkan. Dah habis ke?

    Itulah asyik shopping termasuk beli pakaian baby hehehe

    ReplyDelete
  31. gadisBunga,

    Elaun apa yg awak nak? Unifi, streamyx, blackberry?

    ReplyDelete
  32. a.z.r.i.n.a,

    Wah awal dapat gaji dan bonus.

    Makan busat lah awak hehehe

    ReplyDelete
  33. TINY,

    Satu cara utk mengatasi masalah ni ialah awak beli SSP yg baru dan beri alamat baru. Nanti BSN akan update alamat di semua sijil yg awak ada tu.

    ReplyDelete
  34. kak long,

    Saya dah minta maaf dgn staf saya pasal 'kelewatan' itu.

    ReplyDelete
  35. Marina Monroe,

    kalau dah beli satu tiba2 menang pula, nanti takde tempat nak parking hehehe

    ReplyDelete
  36. Monalea,

    Saya dah cuba nak kreditkan akaun awak tapi asyik reject aje ngeeee

    ReplyDelete
  37. -GC-,

    Claim awak tak disain oleh supervisor. Macamana saya nak bayar hehehe

    ReplyDelete
  38. ikan emas,

    Itu satu strategi yg sering digunakan oleh ramai org bisnes. Buat masa ini saya belum nampak keperluan menggunakan cara itu. Kereta yg saya ada ni pun memadai. Ada juga sykt nak bagi projek 7 angka ngeeee

    ReplyDelete
  39. kak long lagi

    Saja jawab soalan kaklong yg last lagi utk malam ni.

    Kalau mampu tak payahlah saya berharap akan kemenangan sijil saya tu

    huhuhu

    ReplyDelete
  40. salam YB,


    rezeki masing-masing...
    kalau tertulis kita punya..akan jadi juga..
    beli jer

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails