Wednesday, January 19, 2011

Antara Bentley dan CR-V

Semalam aku menghadiri mesyuarat projek di pejabat pelanggan aku di Mont Kiara. Kawasan org kaya2. Tanah di situ sekaki persegi lebih RM500. kalau arwah abah aku ada tinggalkan tanah di situ dalam seekar, dah jadi jutawan aku sekarang .

Disebabkan harga tanah yg mahal jalan di situ pun bertingkat2.

Jalan berhampiran pejabat pelanggan aku yg berlapis2

Semasa aku hendak membelok masuk ke blok pejabat yg aku tuju, aku perhatikan ada sebuah kereta Bentley di hadapan aku. Aku tak berani nak ikut dekat sangat. Kalau terlanggar dia, tak cukup pendapatan dari 5 projek nak bayar ganti rugi.

Dari jarak selamat itu aku memerhatikan kereta Bentley itu dari CR-V aku. Tak nampak org di dalamnya kerana cermin kereta itu gelap. Kereta aku cermin cerah, cuma warna kereta aje yg gelap.

Di dalam hati aku berkata2, "ada juga org yg sanggup belanja lebih dari sejuta utk beli kereta mcm ni. Boleh dapat 10 bijik kereta aku ni!"

Sedang aku mengelamun kereta Bentley itu membelok ke kanan ke arah podium. Dah pakai kereta mahal mestilah turun kat depan anjung.


Ini dia Bentley itu semasa ia menuju ke anjung bangunan

Aku dengan CR-V aku terus ke parkir di basement. Situ ajelah yang aku mampu ketika ini. Oh ya ada satu lagi yg aku mampu . . . .

>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>


<
<
<
<
<
<
<
<


aku mampu berangan!

66 comments:

  1. hehehehee.... berjaya dpt no 1, saat mata tgh penin ni best gak.. jap nnk baca n3

    ReplyDelete
  2. berangan x salah... tapi biar berpada....


    kalau dia mampu beli 10 CR-v ko, brp agaknya cikPuteri aku dia blh beli????

    ReplyDelete
  3. k... sambung keja! x leh berangan lama2....


    .
    bahaya!

    ReplyDelete
  4. best ape beranagn.

    pisang berangan pun sodap

    :D

    ReplyDelete
  5. suatu hari impian jadi kenyataan...siapa tahu...!

    ReplyDelete
  6. salam YB,
    pada saya kereta hanya satu alat yang membawa kita dari satu tempat ke tempat tujuan kita yang lain... tak perlu kereta mahal2...selagi ia dalam keadaan yang baik ...Alhamdulillah... Kalau saya mampu sekali pun, saya tidak akan membeli kereta semahal itu...mungkin lebih elok kita membuat pelaburan...saya maksudkan pelaburan di "sana" nanti...

    InsyaAllah...

    nurazzah8

    ReplyDelete
  7. nanti aku nak park kancil aji usop la kat depan kedai tu bang.

    ReplyDelete
  8. klu kereta YB dapat 10

    kereta saya??

    Kereta YB 1 = 10 kereta saya.. huhu

    berangan tak kene bayar kan??

    ReplyDelete
  9. setuju dengan zona .. berangan tu sejenis buah. yang sebetulnya berangan-angan atau angan-angan. tapi kisahlah janji orang faham.

    antara dua benda free dalam dunia ini ialah udara dan angan-angan !

    ReplyDelete
  10. zonaku no 1,

    Buah berangan tak boleh makan banyak2. Nanti terberak2 kata org hehehe

    Aku suspek org tua tak kasi anak2 mereka makan banyak2 sebab harganya mahal hehehe

    ReplyDelete
  11. zonaku no 2,

    Kiranya ko masih berbisa memberi saingan utk jadi pengomen pertama. Ko masih guna taktik komen dulu baca kemudian hehehe

    ReplyDelete
  12. zonaku no 3,

    Berpada tu berapa banyak?

    Cik puteri ko tu aku rasa dia boleh beli produksi satu shif kat kilang Proton ngeeee

    ReplyDelete
  13. tak salah memasang angan-angan YB

    ReplyDelete
  14. zonaku no 4,

    Eloklah ko pergi sambung kerja. n3 aku pun pendek aje. Tak sampai 4 minit ko nak baca dan komen.

    ReplyDelete
  15. puas ai lambai semlm dari dalam bentley nape tak pandang? keh,keh,keh.

    ReplyDelete
  16. AiTotYati,

    Betul tu best. Banyak perkara yg kita lihat hari ini adalah hasil daripada anganan org2 yg kreatif dan kuat berusaha mencapai apa yg diangan2an.

    Kat rumah saya biasa ada pisang berangan yg kami beli di pasar tani. Kalau stok habis, saya makan di masjid pada hari Jumaat hehehe

    ReplyDelete
  17. kak long,

    Amin. Selepas puas berangan2 kita kena berusaha dan berdoa. Kalau Allah nak beri, tiada siapa boleh halang.

    ReplyDelete
  18. Nurazzah8,

    Awak seorg yg sungguh bijak kerana sentiasa memikirkan pelaburan di sana. Kiranya awak bijaksana.

    Org yg sanggup berbelanja besar membeli kereta mewah mcm Bentley itu juga ada perkiraannya. Mungkin dia melabur sejuta lebih utk kereta bagi mendapatkan projek beratus juta. Org itu kiranya bijaksini.

    ReplyDelete
  19. Tijah,

    Aku rasa belum sempat ko parking kat situ, pak guard warga nepal tu dah tiup wisel suruh ko parking kat basement hehehe

    ReplyDelete
  20. ~mrs azmi~,

    Kalau sampai 100 buah kereta awak bersamaan satu Bentley tu, apa kata kita syorkan hanya kereta Bentley saja dibenarkan di jalan2 di Msia ni. Mesti tak jam hehehe

    Berangan2 tak kena bayar. Buah berangan kena bayar. Mahal pula tu harganya huhuhu

    ReplyDelete
  21. al-lavendari,

    Saya berangan-angan nak jual udara. Mesti banyak untung.

    Dah ada sykt yg buat mcm tu. Antaranya MOX dan IOI.

    ReplyDelete
  22. ibuintan,

    kena tengok juga angan2 yg mcmana yg dipasang tu. Ada org berangan2 nak tambah cawangan hahaha

    ReplyDelete
  23. juliet,

    Awak ke yg kat dalam tu? Mcmana saya nak balas lambaian awak sedangkan saya tak nampak siapa yg di dalam kereta tu huhuhu

    ReplyDelete
  24. juliet lagi,

    Bila ni nak naik kemri tu? Dah berapa hantar repair dan hantar cuci tapi awak tak jugak naik2 huhuhu

    psst - esok kita pergi ronda2 KL naik kemri nak? Tapi saya tak boleh nak ambil awak kat rumah awak sebab kat sana jam. Ramai suku sakat Samy Vellu kat kawasan sana dari petang ni lagi.

    ReplyDelete
  25. salam YB. alhamdulillah tu...setidaknya CR-V (samada cermin gelap/cerah/takde cermin) tetap mantop dari honda-cup 70 atau rapidkl

    ReplyDelete
  26. YB, petua saya kalau tak nak rasa jeles/rasa down bila lihat kereta2 power mcm Bentley/Ferrari/Hummer tu semua :

    -saya selalu lihat kereta yang lebih murah, lebih buruk dari kereta saya...dan saya tanamkan rasa bersyukur sebab kereta saya lebih baik dari kereta mereka.

    -tak salah nak berangan, saya pun suka berangan YB :)

    ReplyDelete
  27. YB,

    dari angan-angan menjadi cita-cita
    cita-cita mebjadi iadaman
    idaman menjadi kenyataan..

    dah pakan bentley nanti jangan lupa crv ..

    ReplyDelete
  28. hmm..
    mungkin ko tak perasan kot...
    masa ko tengah 'ralit' tgk dan berangankan si Bentley tu.. ada si pejalan kaki, si pembonceng motor kapcai, juga si pemandu kereta bawah 1000cc sedang 'ralit' dan berangan tengok CR-V ko..
    ko dahpun memakainya malah memandu sebelah mereka, lebih dahulu daripada mereka..

    ReplyDelete
  29. nahmy,

    Wsalam.

    Kalau CR-V tu takde cermin mahu kena tahan JPJ kot.

    Skrg ni ada lagi ke Honda Cup 70cc tu? Rasanya mereka yg dulunya menunggang Honda Cup dah naik Mercs atau BMW skrg ni hehehehe

    ReplyDelete
  30. Daddy Ziyyad,

    Petua yg bagus tu. Saya taklah down sangat tengok Bentley tu cuma tertanya2 mcmana ada org yg sanggup keluar duit berjuta2 utk beli sebuah kereta. Rumah saya pun tak sampai harga mcm tu huhuhu

    InsyaAllah bila dah ada Swift nanti saya akan bersyukur bila nampak Myvi ngeh3x

    Itu antara angan2 saya buat masa ni. Tak salah kann?

    ReplyDelete
  31. ikan emas,

    Mcm tu ke step dia?

    Dari angan2 menjadi cita2 tu ok.
    Tapi dari cita2 menjadi idaman tu saya risau sikit. Sebab bila dah jadi idaman siang malam asyik teringat.



    Mcm emak Adam teringatkan Idaman Suri di Langkawi hehehe

    ReplyDelete
  32. TINY,

    Kat Mont Kiara tu aku tengok kebanyakan org nya kaya2. Setakat BMW dan Mercs melambak. Paling koman pun Camry atau Wish. Jarang aku dapat merasa parking kat Ground Flr. Biasanya aku ke besmen. Semalam aku parking hujung jauh dari yg lain huhuhu



    Saja jawapan nak bagi ko ralit hahaha

    ReplyDelete
  33. berangan jangan sampai terlanggar sudah...

    ReplyDelete
  34. eh..eh.. cikPuteri aku x buat kat proton laaaaa....


    mr-Al-lavendari, ada sesetengah udara yang perlu bayar. x percaya, sila ke ICU mana-mana hospital. kebanyakan mereka di sana bayar untuk udara

    ReplyDelete
  35. tu ler ko.. ko tengok yang hebat2 je.. ko pon cakap 'kebanyakan' kan.. maksudnya BUKAN SEMUA..

    paling koman ko kata camry atau wish??... itu kategori "KOMAN" pada ko?.. mmg dasat aaaaa....

    aku katakan bagi pihak yang 'sedikitnya' itulah.. yang ko terlepas pandang sebab dok ralit tgk kereta bentley, Merc, BMW segala bagai tuuh... aku tgk kt sana ada jugak si pejalan kaki, pembonceng motor juga yang ratusan cc je mobilnya.. itu yg aku pandangla.. ko mungkin tak pandang kan kan kan... (kuikuikui)

    ... paling tidak pon mungkin pak guard yg dok halau kereta org tu.. tgk kereta ko pon dia dh seronok sgt.. dan teringin nk pakai... hahaha...
    ...(entahnya pak guard tu dtg keje naik van majikan je, langsung takde kete)..

    - saja je aku menambah komen, bagi ko tak ralit sgt dok idam bentley... kahkahkah..

    ReplyDelete
  36. tompek meeting YB dah dokat tu ngan kws opis wa...

    ReplyDelete
  37. tu sebenarnya bentley saya tu...nampak x saya yg turun dr keta tu? hehe...

    ReplyDelete
  38. Alimaz - Kembara Terasing,

    Itu sebab saya ikut agak jauh. Kalau tak berangan2 pun saya takut nak ikut terlalu hampir ngeee

    ReplyDelete
  39. zonaku,

    Oopps sorry. Kalau kat kilang lain, mahu setengah sif aje kot hehehe

    Itu yg saya cakap nak jual udara. Udara yg dah dibotolkan tu bukan saja digunakan di ICU tetapi dlm industri juga. Nitrogen yg menjadi 78% dari udara yg kita sedut dibeli oleh kontraktor sykt minyak utk buat gas-free iaitu mengnyahkan gas2 beracun.

    ReplyDelete
  40. -GC-,

    Mmglah lebih dari ok kalau dibandingkan dgn kereta2 lain yg lebih kecil darinya. Tapi kalau dibandingkan dgn Bentley tu? huhuhu

    ReplyDelete
  41. Lelaki skrg suka berangan-angan nak tambah padang golf atau nak tambah kolam pancing.

    ReplyDelete
  42. TINY,

    Ini yg aku suka usik ko ni. Ko pandai berhujah. Bila aku cucuk sikit aje mesti berjela ko akan counter. Ai like.

    Mmg aku sengaja cakap KEBANYAKAN sebab aku tahu bukan semua.

    Camry dan Wish tu bukan KOMAN pada aku tetapi di Mont Kiara tu kereta jenis tu dikira koman sebab kebanyakan kereta lain lagi hebat2. Mcm juga kalau pergi ke kawasan perumahan ko tu. Kereta mewah pun org letak kat luar pagar kerana yg dlm pagar lagi mahal.

    Org yg naik motor kat sana tu ada yg kaya tau. Mereka saja nak parking murah atau parking free kuang3x. Ada tu motor berkuasa besar yg harganya mengalahkan CR-V aku ngeeee

    Pak Guard skrg gaji dah naik tau. Kalah gaji kerani biasa.

    Sejujurnya aku tak mengidamkan Bentley. Apa sgtlah kereta tu. Org yg jual gelang magnet pun boleh guna! hehehe

    ReplyDelete
  43. kswsk,

    Laaa kenapa tak bagi tahu? Lain kali boleh kita pergi minum atau lunch sekali. Itupun kalau bakal suami Wawa kasilah kan hehehe

    ReplyDelete
  44. wahida,

    Oh ya ke? Saya tak perasan sebab saya tak ikut kereta tu sehingga ke anjung huhuhu


    psst - mesti awak pandang sebelah mata aje kereta CR-V yg mengekori Bentley awak tu semalam ekeke

    ReplyDelete
  45. kak ct,

    Saya tak main golf dan tak minat memancing. Jadi saya tak berangan2 nak tambah benda2 tu hehehe

    psst - berangan nak tambah benda lain ok kan? hahaha

    ReplyDelete
  46. saya pon suke...
    .
    .
    .
    suka berangan...best..xyah bayau..free aje..hehhehe

    ReplyDelete
  47. salam ziarah..

    YB sangat multi-tasking.. sambil bawak kete sempat ambik gambar lagi..

    ReplyDelete
  48. berangan tu adalah hak milik setiap insan. huhuhu~

    ReplyDelete
  49. Assallamualaikum YB,

    ..Siapa yang ada kemampuan..rasalah nikmatnya..berkereta mahal dan hebat..
    kalau gaji sekarang ditambah 10 kali ganda pun ..masih tak mampu nak pakai kereta mcm tu...
    kaya rayanya mereka

    ReplyDelete
  50. Yb, jom ke sini...

    55555

    http://nurazzah8.blogspot.com/2011/01/55555.html

    ReplyDelete
  51. nnti kalo abg yb dh ade kete bentley camtu dan duit sejuta, jgn ckp x 'mampu' nk update blog oke.. ahaha

    ReplyDelete
  52. cikceriacorner,

    Awak berangan nak kahwin dgn anak raja ke? Cari yg kaya dan ensem tau hehehe

    ReplyDelete
  53. shaza,

    Salam kenal. Terima kasih kerana sudi ke blog saya dan seterusnya berkongsi pandangan dan komen.

    Skrg ini kita digalakkan multitasking. Kat pejabat pun kena buat mcm2 kerja w/p dulu kerja2 itu dilakukan oleh lebih dari seorg pekerja.

    Jadi skrg bawa keretapun kena buat kerja lain juga hehehe

    ReplyDelete
  54. gadisBunga,

    Macam pernah saya dengar perkataan ini tapi di mana ya? ngeeee

    ReplyDelete
  55. nadz,

    Waalaikumu salam.

    Sebahagian daripada mereka yg menggunakan kereta mewah adalah menggunakan duit sykt. Drpd bayar cukai banyak sgt kpd kerajaan mereka lebih suka membeli barang2 mahal mcm ni. Kalau pakai duit sendiri, mungkin mereka guna kereta biasa aje.

    ReplyDelete
  56. nurazzah8,

    Maaflah lama saya tak singgah blog Azzah. Dah pergi kejap ni tadi.

    Eloklah tu buat kontes utk pengunjung ke 55,555

    ReplyDelete
  57. nurazzah8 lagi,

    nasib baik 55,555. Kalau 555 nanti org ingat awak nak kejar hutang hehehe

    ReplyDelete
  58. en_me,

    Skrg pun kalau ikutkan dah kurang mampu nak update blog sebab tuntutan perkara2 lain. Tapi kerana minat dan sayangkan kawan2 di sini, saya gagahi juga ecece

    ReplyDelete
  59. IM pun bila tengok bos bawak CRV hanya mampu berangan. kalau macam kancil IM ni, agaknya boleh beli berapa bijik, ya...

    ReplyDelete
  60. ecececeeee.....
    kawan2 pun sayang awak jugak....!!

    ReplyDelete
  61. Adik pernah nampak si Jejai ex-fasho sandhot tu pandu !


    kayo eh dia..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails