Friday, December 3, 2010

Deadliest Catch

Hari ini aku tak sempat update blog sebab sibuk dgn kerja. Baru dpt projeklah katakan selain projek sediaada.

Ptg ni bincang satu lagi projek. Ini yg paling susah nak dapat setakat ni. Macam nak tangkap ketam Alaska. Tapi kalau dapat berbaloi insyaAllah.

Utk itu kami dinner ketam ni hehehe
Sent via BlackBerry from Maxis

36 comments:

  1. kejap lagi baca.... ada urusan wajib menanti...

    ReplyDelete
  2. wohoo...dapat tangkap 20 ekor sebulan pun cukuplah :D

    ReplyDelete
  3. mudah2an brtmbah murah rezeki tu... balik kg nnt buat BBQ, sy nk join.

    ReplyDelete
  4. mah--halnya ketam tu..

    Apa yang buatkan harganya macam tu ?

    ReplyDelete
  5. sedap x?

    ada beza rasa ngan ketam bunga y kita biasa makan tu ker?

    ReplyDelete
  6. semoga berjaya .. ketam Alaska tu kena tahan mabuk laut baru boleh ikut naik kapal tangkap ketam ..dapat juta2 $$$... I doakan YB berjaya !!

    ReplyDelete
  7. Uiks...mahalnya... kalau berjaya jadi jutawan ketamlah YB... Moga sukses...!!

    ReplyDelete
  8. masak ketam bercili sedap tu...

    ReplyDelete
  9. tak sampai ati nak mkn dia


    ..
    .



    .
    .



    .
    .
    .



    sbb mahal sgt.
    kita tak mampu. awak xpela. awak kaya

    ReplyDelete
  10. cinta kolestrol...

    takutttt!!!......

    ReplyDelete
  11. a.z.r.i.n.a,

    cepat aje cop tempat. Dah 2 kali minggu ni berjaya cop tempat no 1.

    ReplyDelete
  12. a.z.r.i.n.a no 2,

    baru nak tanya Reen tengah cuti tapi bila cakap ada urusan wajib, tahulah nak solat Maghrib tadi ngeh3x

    ReplyDelete
  13. faraulah,

    Lebih dari cukup tu kalau dapat 20 ekor. Tapi tengok dlm tv tu mereka tangkap beratus2 ekor satu musim.

    Kaya yg jadi nelayan tu tapi kerja bahaya.

    ReplyDelete
  14. Za Nans,

    Amin.Terima kasih kerana mendoakan saya.

    Esok insyaAllah kami nak balik kg. Jomlah join. Boleh buat BBQ ayam kampung.

    ReplyDelete
  15. gadisBunga,

    Ketam mahal2 takkan nak masak cili aje? ngeeee

    ReplyDelete
  16. a.z.r.i.n.a no 3,

    Ketam ni susah nak ditangkap. Lepas tu kena naikkan kapalterbang dari Alaska ke sini. Tambang dia aje dah berapa. Kita pun tak pernah sampai Alaska hehehe

    ReplyDelete
  17. zonaku,

    Tak jadi makan ketam tu sbb ada yg takut kalesterol tinggi sangat.

    Kami makan udang, clam, abalone, tiram keju, ikan tiger groupa dan sayur. Banyak juga kalesterol kan? hehehe

    ReplyDelete
  18. wahida,

    Wah awak selalu makan ketam ni ke? Fuyoo dasyat tu

    ReplyDelete
  19. silversarina,

    Terima kasih mendoakan kejayaan saya.

    Tengok kat tv tu mmg sungguh mencabar nak pergi tangkap ketam ni. Kalau saya mesti dah mabuk laut w/p saya pernah kerja offshore dulu.

    Dapat juta2 org yg tangkap ketam tu. Projek saya ratus ribu aje huhuhu

    ReplyDelete
  20. aNIe,

    ketam tu naik kapalterbang nak sampai Malaysia ni. Itu sebab ianya mahal.

    Saya tak mahulah jadi jutawan ketam. Nanti jalan senget hehehe

    ReplyDelete
  21. Monalea,

    Rasa rugi pula ketam mahal dimasak mcm tu. Ketam bunga sedap masak bercili tu. Harganya pun tak mahal sgt.

    ReplyDelete
  22. kts,

    tak sampai hati bukan setakat mahal tapi tengok ketam tu nak kena bunuh sebelum dimasak. Sungguh sadis. Eloklah awak jgn tengok mcmana mereka menyediakan ketam tu utk dimasak.


    Amin. Semoga saya jadi kaya betul2.

    Saya ada emel awak sesuatu. Awak pun boleh jadi kaya. Kita kongsi kekayaan tu ya hehehe

    ReplyDelete
  23. kak ct,

    sementara boleh makan ni pulun aje. Kawan saya tadi kata kalau sakit boleh makan ubat hehehe

    ReplyDelete
  24. Salam,
    Dah lama tak pekena ketam masak merah...kena kumpul ramai2 baru gonggong best skit...meriah!

    Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia

    ReplyDelete
  25. SALAM.

    ABANG TAK BOLEH LANGSUNG MAKAN KETAM ALASKA ITU. ADA MASALAH JANTUNG DAN PERNAFASAN.

    YE LAH .. BILA TENGOK HARGANYA .. JANTUNG TERUS BERDEBAR2 DAN LEPAS TU SUSAH NAK BERNAFAS !

    ReplyDelete
  26. anyss,
    Wsalam.

    Lepas ni kalau awak nak masak ketam ajaklah saya sekali utk sama2 gonggong hehehe

    ReplyDelete
  27. al-lavendari,

    Wsalam.

    Saya pun harus juga ada masalah yg sama dgn abg kalau bukan kerana kawan saya yg belanja hehehe

    ReplyDelete
  28. jangan rasa bersalah kaklu tak update blog...!
    hehehe

    ReplyDelete
  29. kak long,

    Saya tak rasa bersalah kalau tak update blog tapi tak sedap hati bila baca komen kawan2 tapi tak sempat balas. Tengok kat n3 sebelum ni pun masih banyak yg saya belum balas huhuhu

    ReplyDelete
  30. sy balik gaks, esok ptg sampai kot... boleh gi pasar malam kat pekan, cari kopi kisar. hehe...

    ReplyDelete
  31. Za Nans,

    Baliklah awal sikit sbb tghari kami dah sampai kampung kerana nak becek. Petang kami dah balik KL sbb emak saya tak ikut.

    Kalau awak sampai kat TK roger saya tau.

    ReplyDelete
  32. paling malas makan ketam.. pasal kulit keras..leceh nak makan..

    ReplyDelete
  33. Lieya,

    Kalau kat rumah takpe juga makan ketam. Kalau kat restoran mmg leceh. Tapi sedap huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails