Tuesday, May 25, 2010

Pisang Tanduk

Malam tadi semasa aku mengikuti rombongan AJK surau menziarahi keluarga2 yg kurang bernasib baik, aku diberitahu pisang tanduk yg ditanam di kawasan surau kami dah nak masak dan dah ditebang. Setiap AJK diberi sebiji kecuali aku yg diberi dua biji. Alasannya keluarga aku ramai. Kalau dibandingkan dgn Puan Lina yg ada anak 15 org tu, keluarga aku ni kecil aje.

Setiap pisang telah ditulis nama penerimanya. Nak tengok pisang aku? ish macam bunyi lucah. Kansellah

Ini dia pisang tanduk aku.


Pisang utk emak Adam (juga ada nama dia) aku tak boleh tunjukkan. Sebabnya?

.
.
.
.
.

Sebabnya .
.
.
.
.
.dah jadi pisang goreng

Telah selamat dijadikan hidangan minum petang sekejap tadi. Kebetulan sepupu aku yg duduk di Taman Melawati datang melawati emak aku.

35 comments:

  1. memang sodap pisang tanduk ni klu di goreng....

    makan paneh2,kono pulak ngn kopi'o'
    kow...peh tuh ari plak ujan..

    tetibo,lapa pulak lak porot nih..
    hisk...

    ReplyDelete
  2. kak long,
    nasib baek den dah konyang.

    Kalau tak mahu teliur baca komen kak long tu hehehe

    ReplyDelete
  3. sungguh pornografi kannns, ammvoiii

    ReplyDelete
  4. salam akhi YB...

    pisang tanduk memang sedap dibuat goreng pisang.

    kebetulan plak , kat dapor ummi ni pun ada 6 biji pisang tanduk , baru masak 2 biji , tp ummi lum wat goreng lagi .. si Awni ni plak minta ummi wat kan dia pisang yg berkuah susu tu .
    nanti mlm kot br ummi nk goreng pisang tu.

    ReplyDelete
  5. hehe... lama da tak makan pisang goreng. ish. ngidam plak

    ReplyDelete
  6. tunbegia,
    itulah bila cerita tentang pisang ni huhuhu

    ReplyDelete
  7. Ummi,
    wsalam.

    Pisang tanduk best tapi susah nak dapat. Kalau yg belum masak ranum lagi best kalau dibuat kerepek pisang.

    Mcmana pisang berkuah susu tu Ummi? Nanti kalau rajin ummi ambil gambar dan buatlah n3 ttg tu. Biar rakan2 boleh baca hehehe

    ReplyDelete
  8. ..lawak..haih..

    pisang goreng tu mesti dah makan baru teringat nak ambik gambar..

    ReplyDelete
  9. sdp nya.. cicah plak dgn sambal kicap...


    sambil minum kopi di ptg hari...




    haihhhhh...... slurrpppp!!

    ReplyDelete
  10. Jard,
    Petang esok ko singgahlah mana2 gerai jual pisang goreng.

    Aku dulu pernah berciti2 nak buat francais menjual pisang goreng mcm jual dunkin donut tu. Tapi tinggal cita2. Kalau tak ko bolehlah dtg ke outlet aku yg merata di seluruh negara ni keh keh keh

    ReplyDelete
  11. zaren,
    dah n3 sebelum ni serius kenalah tukar genre pulak ahaks.

    bukan kes dah makan baru teringat tapi kenalah tunggu tetamu balik dulu hehehe

    ReplyDelete
  12. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
    cedapnyaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  13. PnConfius,
    bila ko cakap cicah dgn sambal kicap teringat buat mcm tu masa makan pisang dan keledek goreng kat Lumut baru2 ni. Perghhhh

    Minum mesti kopi o yg kaw kaw. Baru mertua lalu belakang tak nampak.

    ReplyDelete
  14. zonaku,
    ko belum makan malam ke? Jom aku belanja satay Malaya kat warung mee bandung tu.

    ReplyDelete
  15. Salam YB...pisang tanduk goreng panas2 kena air kopi memang sedap....

    ReplyDelete
  16. pisang mak adam dah jadi cucur..HAHAHAHA....

    ReplyDelete
  17. panjang jugak YB punya pisang tanduk yer. hehe..

    ReplyDelete
  18. siapalaaaaah punya idea tulis nama kat pisang tuuu??!!!

    ReplyDelete
  19. mkn ngan sambal kicap........[menitik air liur]

    ReplyDelete
  20. ooo, pisang yang kat surau tu...

    ReplyDelete
  21. ngueh3x~ nak tulis jugak la nama saya kat pisang saya. *bunyi agak tak sesuai utk saya bdk bawah umur*

    errr, bwh umur ke? wakakakakaakkaaa...

    ReplyDelete
  22. Anie,
    sedap tak terkata. Cakap pasal air kopi emak Adam dah buatkan saya kopi O satu teko malam ni hehehe

    ReplyDelete
  23. Cikgooden,
    hiss mana pulak jadi cucur? Kan digoreng tu ngeeee

    ReplyDelete
  24. Penyuk,
    itu pisang tanduk saya yg ditanam di surau - kawasan lereng. Kalau tanam kat lembah lagi panjang kot adeh deh deh

    ReplyDelete
  25. DrSinga,
    itu idea Abg Aziz, bilal surau yg tanam pokok pisang tu.

    Dia buat mcm tu biar org tak berebut nak tukar2 pisang wakaka

    ReplyDelete
  26. hanie,
    kalau makan dgn sambal kicap sebijik mana cukup? Mahu habis setengah tandan.

    Slmt balik kampung di Kuala petang esok. Kg ko kat mana? - sayong, kati atau merbau pulas?

    ReplyDelete
  27. ckLah,
    haah. Pokok tu masa raya haji hari tu habis daunnya buat tutup leher lembu korban masa disembelih. Skrg dah berbuah dan dah boleh difaraid hehehe

    ReplyDelete
  28. Jules,
    kalau awak nak tulis nama kenalah cari pisangnya dulu.

    Lagilah komen tak boleh blah bunyinya.

    Nasib baik awak masih di bawah umur ngeh3x

    ReplyDelete
  29. ahh. pisang goreng.

    lagi best kalau makan dengan sos pencicah.

    ekekeke.

    ReplyDelete
  30. lepas goreng tak boleh tulis nama lagi ya hehe

    ReplyDelete
  31. Berd,
    mmg best tapi semalam tak sempat dicicah dgn sos pencicah dah habis huhuhu

    zino,
    lepas goreng tak sempat nak tulis nama dah licin hehehe

    ReplyDelete
  32. ONE ZABA,
    haah. Bukan senang nak tengok pisang saya kan? wakaka

    ReplyDelete
  33. Abang Aziz tu ..tulis nama dia tak kat dia punya??
    :)

    ReplyDelete
  34. DrSinga,
    saya tak sempat selak nak tengok pisang Abg Aziz kah kah kah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails