Friday, May 21, 2010

Dah Naik BerLUMUT Gambar2 Ini

Diam tak diam dah dua minggu aku ke Lumut kerana urusan kerja. Tapi dalam bekerja tu sempat juga aku dan rakan2 menikmati apa yg patut di sana tu. Izinkan aku ilustrasikan dalam bentuk gambar2 yg aku rakamkan yg dah nak berlumut kerana terperap dalam kamera aku ni.

Akitviti utama ke mana saja tentulah makan. Kat Lumut banyak makanan laut. Ini aku tunjukkan sikit biar korang rasa lapar hehehe Yang ini sebahagian hidangan makan malam pertama

Pari bakar dengan cicah air asam. Perghhhh

Siakap masak sweet and sour

Yang ini pula sebahagian menu makan tengahari kami. Ada ketam dan kepala ikan yg tak masuk dalam gambar ini

Kami tinggal di hotel ini

Kalau bawa anak2 mesti aku berenang kat kolam yg cantik ni huhuhu

Kami sempat singgah di kilang buat colok gergasi. Mencemarkan alam betul bila colok2 ini dibakar. Kawan aku bergaya dgn colok yg separuh siap

Feri ke Pulau Pangkor. Tengok ajelah. Lain kali aku datang lagi bawa famili, insyaAllah.

Ok lah aku nak keluar rumah dah ni. Ada urusan. Selamat berhari Jumaat.

39 comments:

  1. tak jeles sangat tengok gambar makanan laut tu sebab baru je kena masa pergi KK minggu lepas.

    colok tu kalau pasang kat LH bagus juga. habis nyamuk satu taman lari berterbangan !

    ReplyDelete
  2. apasal gambat tak clear ....


    tangan ketar , ekkksss

    ReplyDelete
  3. best ke lumut tu? huhu..kalau dok sana mesti bleh kena gout, ari2 dok seafood je..
    eh, AL gi kk tak kontek org KK ke?

    ReplyDelete
  4. sungguh sedap seafood bagai tuh,

    salamm jumaat,

    ReplyDelete
  5. ikan siakap tu... errr... telan air liur je laaa...

    .
    .

    kenapa 'ZALIM' sgt di hari jumaat, bang???


    .
    .


    ggrrrrr....


    .
    .


    tak baik tau!!

    .
    .


    errrr... nanti nak gi sana lagi, jgn segan2 bwk ai sekali... hikksssss

    ReplyDelete
  6. huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu




    buat aku terliur... KEJAM!!!!!

    ReplyDelete
  7. tak jeles punnn..
    sb teman nk balik kuale kangsor minggu dpn..

    hehehehe :P

    ReplyDelete
  8. Sedap sedap..jeles sikit sikit saja yB..

    ReplyDelete
  9. Saya tak jeles... betul nih... saya tak jelessss

    sambil pergi asah parang kat belakang umah...

    lama tak makan siakap... sekarang asek makan jenahak aje... huhu~~

    ReplyDelete
  10. al-lavendari,
    makan seafood banyak tu ingat2 bang. Bukan suruh ingat kesihatan (nanti hilang selera) tapi ingat mak ngah yg kat rumah tu hehehe

    Kalau pasang colok tu kat LH nanti org ingat kabus dari Bukit Putus sampai ke situ pulak ngeee

    ReplyDelete
  11. pB,
    gambar mana yg tak clear tu? Rasa dah oklah utk kualiti kamera cap ayam saya huhuhu.

    Tangan ketak sbb belum makan masa ambil gambar tu ngeee

    pB lagi,
    tangan awak pun ketar jugak ke sampai silap nak taip r tertaip t? hehehe

    ReplyDelete
  12. MENTIBANG,
    tak bestlah Lumut sbb emak Adam tak ikut sekali huhuhu. Kalau tak mmg tak keluar bilik kahkahkah.

    AL sibuk. Banyak program dia masa pergi KK tu. Bukan selalu pulak tu ke sana.

    Dia dok setiap minggu datang KL pun tak kontek saya huhuhu

    ReplyDelete
  13. tun begia,
    mmg sedap seafood tu terutama bila makan free sbb ada org belanja ahaks

    Salam Jumaat. Jom solat Jumaat kat masjid Keramat.

    ReplyDelete
  14. kts,
    jangan telan air liur tu banyak sangat. Nanti kembung pulak perut ko tu.

    Bukan 'ZALIM' - cuma sekadar menguji daya ketahanan kawan2.

    Betul ke ko nak ikut ni? Nanti kita singgah jumpa ckLah sama2.

    ReplyDelete
  15. PnConfused,
    kalau ko yg terliur aku minta maaf sebab ko sedang mengandung. Ini dah kira kategori mengidam.

    Ko suruhlah EnCayang pergi belikan masakan mcm tu weekend ni hehehe

    ReplyDelete
  16. hanie,
    kuale kangsor tu jauh lagi dari laut. Ikan tak berapa fresh. Ko makan laksa ajelah bila balik kampung minggu depan hehehe

    ReplyDelete
  17. salam,

    udang tu macam memanggil2 pulak hehe

    ReplyDelete
  18. relevan,
    jeles sikit sikit pun jadilah. Tercapai jugak matlamat kejam saya ni hehehe

    ReplyDelete
  19. Daun Bidara,
    dah pukul 12 lebih ni mmg lah lapar.

    Saya pun dah terasa lapar huhuhu.

    Emak Adam sedang masak tu ngeee

    ReplyDelete
  20. syah,
    awak asah parang tu nak buat siang jenahak ke? hehehe

    Selalu org memancing dapat ikan siakap sbb ikan ini murah dan banyak dilepaskan dalam kolam pancing tu. Kalau dapat jenahak tu kira tererlah.

    ReplyDelete
  21. penjejak maya,
    udang tu mmg best sekali. Belum sempat saya nak ambil gambarnya 2 ekor dah kena sambar. Mujur sempat snap sebelum habis hehehe

    ReplyDelete
  22. hari ni ada update..tgk le. huhu

    ReplyDelete
  23. bukan berlumut lagi
    dah jadi BAJA...
    hahahahaa.... ;o

    ReplyDelete
  24. MENTIBANG LAUT,
    saya punya baru 2 minggu dah rasa berlumut, awak punya 2 bulan lebih baru update hehehe

    Ahoy! Teringat cerita Geligan

    ReplyDelete
  25. Eja,
    ya ke? Bolehlah saya hantar ke kampung utk letak kat pangkal sawit hehehe

    ReplyDelete
  26. nape tak ajak i?
    kong vee pun ada jugak? i terasa dipulaukan.

    ReplyDelete
  27. Syida,
    I pun tumpang org pergi sana tu. Cuma hotel aje bayar sendiri hehehe.

    Takkan nak ajak tidur kat bilik kot wakakaka

    ReplyDelete
  28. wah..best part mkn2 tu..bnyk btl sea foodss..

    ReplyDelete
  29. tengok feri ingat kemri,kekekeke

    ReplyDelete
  30. okeh.. set.. ko banjer aku ngan tijah kat situ jer.. deal!..
    hahahahaaaa...

    ReplyDelete
  31. Solehah,
    nasib baik pergi Lumut tu tak lama. Kalau tak kolesterol mesti naik mencanak sbb banyak makan seafood huhuhu

    ReplyDelete
  32. juliet,
    kesian aku dengar. Nantilah bila aku lapang aku bawa ko ronda2 KL naik kemri tu. Ko roger aku sehari dua sebelum tu tau.

    ReplyDelete
  33. TINY,
    belum pergi sana ko dah migrain. Macamana ni?

    Kita pergi yg dekat2 aje nilah. Kat Setiawangsa atau Keramat pun ada. Minggu depan apa macam?

    ReplyDelete
  34. hhehehheeee... pari bakar n air asam u nmpak x best jer.....


    pari????? x per la... aku nk cari sate jer la....
    pe kelas pari kan??????? buat sakit badan jer

    ReplyDelete
  35. zonaku,
    ko mmg tak makan pari atau ko jeles tengok kitorang makan pari bakar tu?

    Aku tahulah satay kat Kajang best. Bila ko nak belanja aku?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails