Tuesday, February 16, 2010

Sambutan Hari Lahir - 2 dalam 1

Malam tadi aku membawa keluarga aku ke Jusco Setiawangsa (AU2 sebenarnya tempat tu) utk makan malam sempena sambutan hari lahir Afifah pada 2hb Feb dan emak Adam pada 4hb Feb tempoh hari. Masa tu tak sempat nak adakan sambutan sbb Afifah di asrama.

Kami pergi ke BBQ Chicken.

Sementara menunggu hidangan kami siap, masing2 pergi ke bahagian2 berbeza komplek membelibelah tu. Aku membawa Adam melihat air pancut.

Budak2 ada yg bermain air pancut hingga lencun. Teruja juga Adam nak ikut mereka bermain

Aku order kochi. Macam satay Korea

Sedap kochi ni

Atikah dan Haizam sedang menikmati Family Jumbo. Ada 3 jenis ayam yg dimasak dgn 3 cara.

OK aku terpaksa berhenti di sini. Nak hantar Atikah balik ke UiTM skrg. Lepas tu nak hantar Afifah pula balik MRSM Serting. Inilah kerja aku kalau lepas anak2 balik bercuti.

31 comments:

  1. semoga selamat pergi dan selamat balik

    selamat hari lahir juga kepada anak2 dan mak anak2... ;p

    ReplyDelete
  2. ok saya dah baca. tapi kalau komen sekarang pun awak bukannya baca. jadi tak mahulah komen sekarang ni !

    ReplyDelete
  3. hmm betul gak ckp pakcik lavendar.. komen pun, lambat nak tunggu YB baca..

    err tapi kan pak lavender, ni bukan leh kira komen gak ker? kompius seketika

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Sedapkah? BBQ Chicken ye? Nanti saya try terjah... Hohohohohoh :P :P

    Err... Semoga selamat pergi dan selamat kembali... Heheheheheh :D :D

    ReplyDelete
  6. selamat hari lahir untuk ke dua2 insan yang istemewa untuk diri mu...

    selamat menghantar kedua2 anak mu itu...

    selamat pergi dan balik....

    selamat memandu berhati2 ye....

    tugas kita ni sama aje le bila anak2 balik bercuti....

    jap lagi aku hantar si Fahd balik asrama...hanya lalu lebuh AMJ saja...tu pun kira highway terpanjang di Melaka ni...dari AG - boleh sampai ke Muar Johor...

    & selamat ko membaca komen aku bila ko balik nanti...nanti aku cek semula...he3x....

    ReplyDelete
  7. salam YB..

    dah balik antar mengantar ke ?

    ummi tak de lagi yg terpisah dok asrama . jd aktiviti begini tak de ler ,
    tp aktiviti jalan2 jer ler arini menerusi DUKE lagi tp terus ke Kajang sutera..

    ReplyDelete
  8. selamat hari lahir untuk keduanya.
    Tugas ibu bapa? tak pernah selesai dan memang itu tanggungjawab kita kan?

    ReplyDelete
  9. selamat hari lahir utk semua yg sambut pd bulan feb...

    yb nak tanya sikit..camne yb bleh ingat dan kenal dgn sume org yg bagi komen kat sini? terrer la.. aku yg jarang2 mengepost komen pun yb bleh kenal lg..huhu

    ReplyDelete
  10. hi YB,
    lama x jenguk sini.. u are still the family man yg sibuk ngan family yek.. keep up the good work!

    ReplyDelete
  11. Salam En Yunus,

    Kalau anak2 sy bab ayam ni memang minat habis. Kalau dalam satu family ada yg birthday dekat2 senang sikit, jimat sikit belanja. Macam suami ngan anak saya yg kecik tu selang sehari. Kalau nk sambut pun buat sekali je.

    ReplyDelete
  12. hepi besday...tak tau nak kata pa....hepi besday saja kot....

    ReplyDelete
  13. sayangsayangibu,
    alhamdulillah dah selamat pergi dan balik.

    al-lavendari,
    terima kasih abg sudi baca walaupun tak nak komen semalam.

    Ingat abg nak komen kata jemputlah singgah rumah abg. Saya lalu kat Bukit Putus tu waktu Maghrib semalam. Ni singgah tapi abg tak bagi lampu hijau. Jadi kami teruskan saja perjalanan huhuhu

    ReplyDelete
  14. Che'Pit,
    awak ikutlah stail abg (ke pakcik) al-lavendari tu. Lain kali semua org buat komen mcm ni ngeh3x

    Bagi saya ini tak dikira komen tapi bagi En Blogger ini dah dikira komen. Bengonglah En Google ni hehehe

    syah,
    kalau ikut selera saya yg tak berapa nak memilih ni, BBQ Chicken tu sedap. Sebelum ni kami dah pergi tempat tu tapi masa tu anak saya yg pompuan 2 org tu takde. Itu yg pergi lagi sbb sedap hehehe

    Terima kasih di atas doa tu. Alhamdulillah kami dah selamat sampai ke rumah pukul 10:30 malam tadi.

    ReplyDelete
  15. sonata,
    terima kasih bagi pihak mereka berdua.

    Alhamdulillah dah selamat walaupun mengambil masa hampir 9 jam semalam. Selalunya dalam 5-6 jam aje.

    Itulah tugas kita kalau ada anak yg belajar di asrama atau masuk U dan tak bawa kenderaan sendiri. Tahun depan anak aku dah takde yg kat asrama. Yg laki2 semua tak minat nak masuk asrama ngeh3x

    Antara AMJ dan PLUS di Melaka mana yg lebih panjang. Tapi AMJ tollfree hehehe

    Aku dah baca semua komen malam tadi lepas aku balik. Tapi tak sempat balas sebab anak aku yg sulung nak pakai pc aku ni. Aku bantai tengok James Bond sampai pukul 1 pagi hehehe

    ReplyDelete
  16. Teja,
    nyampahlah ko ni. Aku suruh tunggu kat Ulu Bendul ko tunggu kat Ayer Keroh mcm selalu huhuhu


    tunbegia,
    oklah tu. Cina yg raya kita tumpang cuti. Yang penting ianya dapat merapatkan hubungan kekeluargaan.

    ReplyDelete
  17. ummi,
    wsalam.

    Dah selamat tiba malam tadi pukul 10:30. Seperti dijangka jalan jam. Dari Kuala Pilah sampai ke Ulu Bendul. Lepas tu jam pula di sepanjang jalan baru di Bukit Putus tu. Kami berhenti solat di 2 buah masjid dan berhenti makan di restoran D'Muar di Kajang.

    Nanti kalau anak ummi masuk asrama bolehlah merasa pengalaman mcm ni juga. Kalau budak lelaki suruh naik bas aje. Budak perempuan ni risau juga kalau sorang2 naik bas.

    Wah skrg dah selalulah gunakan DUKE. Pecut 140 juga ke semalam? ngeh3x

    ReplyDelete
  18. kakpah,
    terima kasih bagi pihak mereka.

    Tugas ibubapa mmg selagi anak2 masih di bawah tanggungan kita. Maknanya lama lagilah bagi aku dan emak adam sbb adam baru setahun lebih. Adalah dlm 20 tahun lebih lagi kalau kami panjang umur.

    ah fatt,
    aku sarankan ko cuba kochi tu. Mmg best.

    ReplyDelete
  19. Mentibang,
    ya selamat hari lahir kpd mereka semua. Kat rumah saya ada 2 yg lahir bulan Feb. Bulan Mac nanti pun ada 2 org termasuk saya hehehe

    Semua yg sudi membaca blog saya dan meninggalkan komen saya anggap spt rakan saya. Kalau ada kesempatan saya cuba bertemu mereka. Kalau tak, saya berhubung melalui emel, sms, gtalk, YM atau call bagi yg sudi. Dgn itu saya dapat kenal rapat dgn kebanyakan mereka.

    Kalau awak sudi boleh hubungi saya di yunus.badawi@gmail.com

    ReplyDelete
  20. blom ade jodoh nk brtemu la tu YB, tp aku caye dlm periok pasti jumpa.. haha

    ReplyDelete
  21. ckLah,
    Amin. Selamat juga saya doakan utk awak sekeluarga.

    ReplyDelete
  22. umi ameer,
    terima kasih kerana masih sudi menjenguk ke mari.

    Saya masih spt dulu. Masa saya banyak dihabiskan utk beramal, keluarga dan kerja serta masyarakat (dalam turutan itu).

    ~O~,
    ada banyak cawangan BBQ Chicken tu skrg. Cubalah sekali.

    ReplyDelete
  23. Puan Aidah,
    Biasalah anak2 kita ni skrg suka makan ayam. Untungnya senang dapat. Macam2 jenis ada. Kalau pergi supermarket tu tinggal pilih aje.

    Mungkin Pn Aidah nak cuba ayam BBQ ni kalau belum pernah cuba. Sedap juga rasanya.

    Kalau beza sehari mmg boleh digabungkan sambutan besday tu.

    ReplyDelete
  24. Alimaz-Kembara Terasing,
    terima kasih di atas ucapan itu. Itu sudah cukup bermakna dari seorg rakan kpd keluarga rakan yg baru dikenali.

    ReplyDelete
  25. Teja,
    ko ingat kita ini ikan dan asam ke? hehehe

    Kalau boleh aku tak nak berjumpa dalam periuk. Panas tempat tu. Kira cari tempat yg lebih kondusif ngeh3x

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails