Friday, February 26, 2010

Kaki Botol

Salam Maulidur Rasul dan selamat hari Jumaat.

Org yg kerja makan gaji ramai yg bercuti hari ni melainkan yg buat OT mcm julietchun dan KTS tu. Kembunglah poket. Aku nak buat kerja sikit hari ni. Patutnya siapkan semalam tapi dah letih. Hari ni nak hantar revised quotation utk projek kat Melaka tu. Hari tu kami kira > RM30 juta tapi client tak cukup bajet. Suruh buat value engineering.

Eh apa kena mengena celoteh aku dgn tajuk hari ni? Memang takde kena mengena. Sebenarnya aku nak tunjuk gambar di bawah ni yg aku ambil di Plaza GM Ahad lepas. Kedai ini menjual jam tapi menjual juga 'botol2' ni.

Cuba teka apakah sebenarnya botol2 ini.

Setiap 'botol' RM5.50. Kalau yg otak bisnes boleh jual tempat lain dgn harga RM7 - RM10. Kalau akulah yg berniaga benda ni, aku jual kat stesen bas atau stesen LRT.

OK jgn lupa teka apa benda ni.

Clue: ada kena mengena dgn tajuk n3 ni

39 comments:

  1. ijad,
    salam kenal. Jemputlah ke sini lagi utk info2 yg lebih menarik hahaha

    ReplyDelete
  2. Salam Maulidur Rasul YB..salam jumaat juga...kawan ingatkan kaki botol amendelah tadi..

    ReplyDelete
  3. payuuugggggggg. nak hadiah,nak hadiah.

    ReplyDelete
  4. relevan,
    selamat menunaikan solat Jumaat.
    Kaki tu pembayang bagi jawapan utk botol tu hehehe

    juliet,
    lepas kerja nanti ko pergilah ke Plaza GM tu dgn kts. Beli benda tu. Resit hantar kat aku utk claim ngeh3x

    ReplyDelete
  5. payung ke tu? cantik. tapi cam tak caya lak tu payung.

    ReplyDelete
  6. Penyuk,
    ko nak jawab payung ke tidak ni? Atau ko nak pakai talian hayat? Ko boleh mintak tolong juliet hehehe

    n@m@n,
    cantik sgt kalau nak buat botol budu ngeh3x

    ReplyDelete
  7. ok.aku jawab payung.baru jap tadi aku gugel.aku baru tau ada payung botol rupanya.ni mesti dari jepun ni.

    ReplyDelete
  8. sungguh projek juta juta,

    salamm maulidul rasul,

    ReplyDelete
  9. Penyuk,
    oh ko pakai talian hayat en google ya.
    Kreatifkan org Jepun ni.
    Tapi dtg org lain senang2 tiru. Jual murah2 kat GM Plaza tu

    ReplyDelete
  10. tunbegia,
    kami masuk sebagai sub kontraktor aje. Tapi kalau dpt kami kena buat dari A-Z.

    Salam Mauludir Rasul utk awak jugak.

    ReplyDelete
  11. kalau aku jawab payung gak, boleh claim macam juliet ke..

    ReplyDelete
  12. kakpah,
    first come first serve. Siapa yg DULU menghantar resit utk botol tu (RM5.50) akan dpt claim. hehehe

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. sesuke ati je ye ko kait aku...

    ReplyDelete
  15. isk, lama jugak aku tk menyemak kat sini... sibuk la YB, sowi tk bape layan ym ko...

    btl2 bz dn bukannye takung airmata dlm botol... hehe

    one tu mmg nk kena!

    ReplyDelete
  16. ONE ZABA,
    air mata duyung. eh teja bukan duduk kat duyong ngeh3x

    Teja,
    one saja nak gurau dgn ko tu. Dah rindulah tu lama tak jumpa ko hehehe

    Teja lagi,
    aku ingat ko dah lupa jalan nak ke sini huhuhu

    Tak kisah ko tak layan sgt tadi. Aku tidur lagi baik. Malam ni ada program.
    Program sambutan Maulidur Rasul lah .... ko ingat program apa tadi?

    ReplyDelete
  17. nape tk ajak aku tido YB??? haha...

    errr, mlm ni bukan ko nk gi detin ke?... xpe² aku caye, ngeeee

    ReplyDelete
  18. Teja,
    tak sempat aku nak ajak ko masa YM tadi ko dah lari. Anggaplah belum jodoh ahaks.

    Jgnlah cakap kuat2. Dating lepas program nanti wakaka

    ReplyDelete
  19. salam YB
    nak tengok camana orang kembung juta juta ni....biasanya tak nempak kembungpun.....tapi yang main puluh hinggit kembungnya lebih kanz?

    ReplyDelete
  20. AZANI,
    wsalam.

    Saya pun tak pernah tengok org kembung juta2. Bos saya sebelum ni (org Melayu) mmg jutawan. Tapi rasanya dia tak bnyk bawa duit dlm poket sbb dia pakai kad kredit hehehe

    ReplyDelete
  21. PEMBETULAN :

    Kts dan juliet bukan OT hari ni. Tapi bekerja seperti biasa... harap maklum


    ..

    .
    .

    nak teka ke apa benda nya tu??

    errr... takyah la eh


    aku tggu ko suh teka benda yg mewah, baru aku nak teka..



    hikhikhik ;D

    ReplyDelete
  22. kts,
    Oh maaf akauntan mana ada kira OT kan? ngeee

    Dah cepat mandi dan solat maghrib. Nanti kata nak pergi beraya. Kalau dpt angpau lebat tu jgn lupa belanja aku.

    Benda mewah mcmana ko nak suruh aku buat teka teki? Kete Ferrari boleh tak? ngeh3x

    ReplyDelete
  23. errr.... opocot!! sape akauntan??? aku tukang lap opis laaaa..

    .
    .

    aik!! belum suh teka dah bg jawapan?? errr.. tukar kete boleh tak?? ai suka jaguar ;D

    ReplyDelete
  24. ngeh ngeh ngeh

    PAYUNG kan kan kan..
    selalu nampak kat the minesyg kat umah CP ni byk

    tapi mcm kecik je, x muat le utk org besar mcm cp ni huhu

    ReplyDelete
  25. kts,
    ko tahukan siapa yg gelarkan akauntan ahaks.

    Jaguar aku belum order tapi Ferrari tu aku adalah masa aku kerja sykt kulit kerang dulu. Kalau ko nak jugak jaguar tu tunggulah bila aku dah kaya nanti. Kapalterbang pun boleh hehehe

    ReplyDelete
  26. Che'Pit,
    berapa mereka jual 'botol' tu kat the Mines tu? Mesti tak dpt RM5.50.

    'Botol' ni lebih utk cantik. Menahan pancaran mentari atau kalau hujan renyai2 bolehlah.

    ReplyDelete
  27. hah, uncle...sy tau...payung..sebab..saya pun ade..5.50?? saya beli 10 kut...

    ReplyDelete
  28. saya nak yang ada gambar doraemon tu hehehehe

    ReplyDelete
  29. zino,
    kaki tu penjodoh bilangan utk 'botol' tu hehehe

    NL,
    hari tu awak dah sampai Chow Kit nape tak singgah Plaza GM tu? Kalau tak boleh beli yg gambar Doraemon tu ngeh3x

    ReplyDelete
  30. hi-tech botol budu ke tuuu...??

    ReplyDelete
  31. nahmy,
    imported punya botol mestilah hi-tech hehehe

    ReplyDelete
  32. Botol apa tu? macam botol syampu/ mandian ke atau botol hiasan semata..atau botol ada jam? hehehehee...banyak atau lah.... ;p

    ReplyDelete
  33. k'eja,
    semua tekaan tu salah ngeh3x

    Cuba baca jawapan yg diberi oleh julietchun.

    ReplyDelete
  34. kaki payung?uikss... payung? isshhh..ishhh...ishhh....
    x berat ke?

    ReplyDelete
  35. k'eja,
    pandai awak kaitkan penjodoh bilangan itu utk mendapatkan jawapannya. Tahniah.

    Ringan aje benda tu sbb bukan botol kaca pun. Yg mcm penutup botol tu sebenarnya pemegang payung yg sebelah bawah. Botol tu kembang bila dibuka hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails