Monday, February 8, 2010

Janji Tak Kacau

Pagi tadi emak Adam minta tolong aku jagakan Adam sementara dia buat kerja2 rumah. Yalah dah aku ada kat rumah. Siapa lagi nak diminta tolong. Adam ni pulak jenis tak tahu duduk diam kalau dah bangun tidur.

Jadi sambil aku buat kerja dan sambil blogging aku biarkan Adam buat apa yg dia suka. Nak tahu apa dia buat?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Ini hah, main mancis budak tu. Nasib dia belum tahu nak hidupkan mancis hotel tu

Itulah sebabnya emak Adam selalu kata kalau ayah dia yg jaga, entah apa2 yg dibuat dek budak tu. Janji tak mengacau ayahnya sudahlah hehehe

Adam sedang tidur sekarang. Senanglah sikit nak buat kerja ngeh3x

42 comments:

  1. main saje xpe...jgn nyalakan mancis tue udah...hehehhehe

    ReplyDelete
  2. Tak tau duduk diam...



    Macam Romonya!

    ReplyDelete
  3. Saudara,
    Bahaya budak2 bermain mancis, kalau dimasukkan dalam mulut atau tertelan, buruk akibatnya.Menyesal dahulu pendapatan menyesal kemudian tidak berguna.

    Peace no War :P

    ReplyDelete
  4. salam YB..
    biasa ler kalu kaum bapa tolong jaga anak , janji selamat .

    apa2 pun, dua2 (mak dan ayah ) sayang anak kaaan.

    ReplyDelete
  5. macamana lah mancis tu ada kat situ huhu..

    ..nasib baik uncle cepat..

    yg xtahan tu, sempat ambik gambar dulu! ngeh3

    ReplyDelete
  6. budak2 suka dok mcm tu ...

    peha kecik, tak perlahhh

    ReplyDelete
  7. yb kena instal mata lagik 2 or 3, baruler boleh perati anak dgn lebih teliti :)

    ReplyDelete
  8. ~O~,
    mancis hotel tu bukan senang nak dinyalakan. Harap cantik aje ngeh3x

    ckLah,
    kemana tumpahnya kuah?

    Tapi Nabi s.a.w pernah bersabda yg maksudnya lebih kurang budak yg nakal masa kecil akan jadi org yg pandai bila dewasa.

    ReplyDelete
  9. Saudari Juliet yg chun,
    bahaya kalau takde pengawasan. Saya kan ada.

    Org dewasa pun bahaya juga main dgn mancis atau main api. Takut terbakar diri hehehe

    ummi,
    wsalam.

    Kaum bapa ni lebih sabarnya. Anak buat apa pun kami masih bersabar ngeh3x

    Kaum ibu lebih peka dgn apa yg dilakukan oleh anak2 dan terlalu cepat bertindak.

    Siapa tak sayang anak ummi oii. Kena yg masih kecik mcm Adam tu hehehe

    ReplyDelete
  10. salam yb
    mancis pun boleh buat kraftangan

    ReplyDelete
  11. Akmal,
    itu tak cukup hebat. Tghari tadi masa kami makan di ruang dapur dia boleh tarik kerusi bawa dekat dapur lalu dipanjatnya kerusi itu. Lepas tu dia nak hidupkan dapur gas!

    Ada gaya nak jadi jurutera bila besar esok ngeee

    zaren,
    kat rumah uncle ada banyak mancis dari hotel sbb dulu selalu duduk hotel. Kotak mancis tu dah seminggu lebih kat atas meja uncle. Tadi Adam panjat ambik kotak tu nak dibuat main.

    Kamera sentiasa ada atas meja kerja ni. Pusing teruslah ambik gambar dia dulu ngeh3x

    ReplyDelete
  12. pB,
    bukan budak pun suka mcm tu hehehe

    Apa yg peha kecik tu? Kurang faham. Maaf lampi sikit ptg ni huhuhu

    mak su,
    saya dah mata 4 ni. Kalau pasang lagi 2 - 3 dah jadi mcm alien pulak. Bukan setakat Adam, emak dia pun nanti takut huhuhu

    ReplyDelete
  13. tchersally,
    kalau mcm ni lah cikgu tegur murid2, makin ramailah yg syg dgn Sally. hehehe

    AZANI,
    wsalam.

    bagi yg kreatif mcm2 kraftangan mereka boleh buat dgn mancis. Pernah staff saya buat model pelantar gas dgn mancis. Ikut skala.

    ReplyDelete
  14. uish.. senang je tuh nk nyalakan api... bahaya.. kang jadi cam adik aku.. kena 3rd degree burns.. huhu

    ReplyDelete
  15. Jard,
    aku dah try nak hidupkan tadi tapi pengoresnya dah agak lembab.

    Adik ko kena 3rd degree burns? ko yg jaga dia ke masa tu? Ni bukan adik ko yg jatuh tu kan?

    ReplyDelete
  16. sI tEDI,
    mmg bahaya. Berapa banyak dah jadi kes rumah terbakar kerana budak main mancis.

    ReplyDelete
  17. angkatlah bibik yang cun satu, nanti kalau hujan dah turun boleh tolong angkat kain,

    salamm,

    ReplyDelete
  18. hantar kat aku si Adam tu....biar aku jaga...kasi emak Adam relax...biar ko buat keje...aku sanggup jaga! next week aku cuti seminggu...tak pun aku gi ambik hari Jumaat ni...aku nak ke Kl kalau jadi...gi Seremban dulu...

    ReplyDelete
  19. en yunus,

    ayahnya main sama kot.... tapi ngelak aje tu... cukup haul nanti boleh dpat ~ayah mithali~...hehe

    ReplyDelete
  20. Salam YB....

    Cenggitu la kalau si ayah yg m`jaga budak.

    Haihhhhh, t`ingat aku kat movie : Mrs.Doubtfire.

    :)

    ReplyDelete
  21. aik nape komen saya...tak masuk tadi haiyaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  22. tunbegia,
    dulu dah ada bibik yg cun. Dah kawin dgn engineer dari KL. Boleh baca kisahnya kat n3 saya yg dulu2 kalau rajin nak baca hehehe

    sonata,
    mulianya hati ko nak jaga Adam sampai seminggu. Cuma satu yg aku risau - dia tu menyusu badan. Mana nak carik kalau ko ambik dia ngeh3x

    ReplyDelete
  23. izan,
    sysss janganlah cakap kuat2 hehehe

    saya mana boleh jadi ayah contoh. Takut beri contoh yg salah kpd org lain ngeh3x

    Zyma,
    wsalam.

    Itu sbb tajuk n3 aku tu "Janji Tak Kacau". Mmg lah Adam tak mengacau tadi sebab dia khusuk main mancis hehehe

    Brutal sgt citer tu huhuhu

    ReplyDelete
  24. ONE ZABA,
    kat rumah ni takde yg merokok. Kalau balik kampung harus jumpa rokok datuknya hehehe

    Teja,
    iyalah tu. Aku ada mesyuarat AJK Surau mlm ni. Habis pukul 11:40 tadi. Lepas tu aku buat kerja sikit. Skrg bila aku bukak blog ko pulak dah tidur. Mimpi aku ek hehehe

    ReplyDelete
  25. NL,
    betulke ko komen kat blog aku ni? Entah2 tempat lain ngeee

    ReplyDelete
  26. baby tu nak nyalakan mancis tu, maybe sush, tp kalo nak masokkn dlm mulut mmg senang kan..bhy gk tu..hati2 YB:-)

    ReplyDelete
  27. JMR,
    betul apa yg awak cakap tu. Budak besar tu semua dia nak masukkan ke dalam mulut. Saya dah buang mancis tu.

    Skrg ni kena perhatikan dia betul2. Tapi ligat dia bila dah bangun tidur. Patutlah emak dia letih ngee

    ReplyDelete
  28. dia tgh wat research tu yb
    hehe

    ReplyDelete
  29. betullah saya kasi komen...

    tapi tak tau ler kalau mmg suatu kesilapan huhuhu

    saya mmg salu buat silap........

    otak kanan saya kurang berfungsi hehehee

    ReplyDelete
  30. Ah Fatt,
    Haahlah agaknya. Boleh jadi pakar bahan letupan ni ngeh3x

    NL,
    belum rezeki aku nak baca komen ko tu lah agaknya. Nape ko tak tulis aje sekali lagi?

    Kita semua buat silap tapi jgnlah selalu sgt. Rugi ooo.

    ReplyDelete
  31. saya cukup suka bila orang rumah nak masak, dia suruh saya tengok anak .. setakat tengok apa ada hal !

    ReplyDelete
  32. al-lavendari,
    samalah kita bang hehehe

    ReplyDelete
  33. api masa kecil jadi kawan... bila besar jadi lawan...

    .
    .


    errr.. adam jgn main api tau... mcm bapak adam tu...

    .
    .

    errr.. :P

    ReplyDelete
  34. heheheh saya komen untuk Adam sebanrnya....

    saya tahu dia dah pandai membaca... errrrr....


    kan dia dah tumbuh gigi... budak kecil mmg guna gigi untuk membaca huhuhuhu

    * Adam... nanti ikut pakcik pi taman... nak tak........

    ReplyDelete
  35. kakak kts,
    Adam nak hidupkan mancis pun belum pandai. Tapi Adam suka hidupkan api dapur yg ada 2 tunku tu. Nak pakai satu boleh nak pakai dua2 pun boleh kata emak Adam. Ahaks

    Ayah Adam terer main api sebab dulu dia kerja dgn sykt minyak ngeh3x

    ReplyDelete
  36. pakcik NL,
    adam ucapkan terima kasih.

    Bila pakcik nak bawak adam pergi taman? Jgn lupa belanja adam makan ais krim tau. Adam nak cornetto tau. Hidup biar sedap!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails