Sunday, January 17, 2010

Selangor vs Kedah

Petang semalam aku menghadiri majlis akad nikah anak perempuan jiran aku yg diadakan di surau kami. Pengantin lelaki org Kedah. Keluarga kedua2 mempelai adalah kawan kamceng masa sama2 tinggal di Kedah. Skrg dah jadi besan - lagilah kamceng.

Ini anak jiran aku yg kedua. Masa anak sulung mereka kawen 2 tahun lepas, besan mereka (masa tu belum jadi besan lagi) sanggup datang dari Kedah dgn lori dan kereta bagai utk masakkan kenduri kawen tu. Kami jiran2 cuma tolong2 aje. Macam tu lah punya rapat.

Pengantin lelaki menyerahkan mas kawen sebanyak RM300 kpd pengantin perempuan. Kalau kawen tahun lepas mas kawen cuma RM80 hehehe. Gadis baju dan tudung biru tu nak kawen bulan Mac ni. Anak jiran depan rumah aku.

Acara membatalkan air sembahyang. Pengantin ni ada wudhu sebab dia baru aje solat sunat lepas nikah

Pengantin lelaki makan utk mengumpul tenaga. Sangat perlu utk xtvt malam tadi ngeh3x

************************************************************************************

Hari ini berlangsung majlis persandingan. Tempat kami masih buat secara gotong royong. Jiran2 dan sedara mara sama2 menolong. Makanan sedap2 hingga tak cukup. Kelam kabut juga tadi masa tetamu datang berduyun2.

Ayam golek antara menu paling mendapat sambutan. Apa tidaknya - ada yg ambil sampai 3-4 potong. Ish ingatlah tetamu yg lain.
Abg Ali (jiran depan rumah aku yg nak kawinkan anak bulan Mac ini) menolong menggolekkan ayam. Aku? - tolong makan hehehe

Adik bongsu pengantin. Kalau berminat boleh booking awal. Baru habis SPM.

49 comments:

  1. Errk !

    First time tengok ayam golek dihidangkan untuk kenduri kahwin !!

    ReplyDelete
  2. salam YB
    kalau Selangor vs Kedah kat final,macamana agak nya?semangat kesukanan penting

    ReplyDelete
  3. aku nk booking tuan punye blog ni leh tk YB? hehe...

    ReplyDelete
  4. ONE ZABA,
    terpaksalah ko pendam aje niat murni ko tu kalau mcm tu hehehe

    Tie,
    Mmg tak ramai sanggup buat ayam golek utk kenduri kawen. Seekor harga RM14. Boleh potong 14 ketul. Dibantai seorg ambik 2-3 ketul, itu yg baru pukul 2 ptg tadi ayam golek tu dah habis. Mujur saya dah dapat rasa sbb jaga kat tempat masak ayam tu ngeee

    ReplyDelete
  5. AZANI,
    mau bergaduh laki bini tu hehehe

    Teja,
    silalah isi borang muahaha

    ReplyDelete
  6. hensemnya pengantin lelaki...org kedah pulak tu :p

    ReplyDelete
  7. macam mana YB boleh amek gambo adik bongsu pengantin ni?
    kompius!

    ReplyDelete
  8. adik bongsu pengantin??...booking takbley lah YB tp jeling-jeling sikit boleh kot!

    ReplyDelete
  9. salam YB...
    Selangor vs Kedah , mesti le Kedah menang , he he he

    to kenari , "hensemnya pengantin lelaki...org kedah pulak tu :p" org Kedah mesti la hensem , he he he coz org negeri ku , jgn marah

    ReplyDelete
  10. uncle ni....boleh lak promote2 huhu...

    ReplyDelete
  11. ingatkan bola tadi...hahhaha

    ReplyDelete
  12. baru habis spm? hmm jauh gak jartak umur.. dekat 12 tahun.. erk, cari yg tua sikit lah dari dia, ngeh ngeh ngeh..


    pengantin makan kumpul tenaga sbb nak kena sental periuk belanga pastu, ngeh ngeh ngeh..

    ReplyDelete
  13. abang minat gak kat adik bongsu pengantin tu .. nak buat menantu ! ingat apa ?

    ReplyDelete
  14. aaar lah ayam golek kat kenduri kawen mmg rezeki tergolek lah sangat.....

    lepas makan ayam golek banyak 2 terus tergolek hahahahaha

    ReplyDelete
  15. kenari,
    mestilah hensem. Kalau tak pengantin pompuan cari org lain aje.

    sI tEDI,
    gadis tu yg minta saya beri publisiti ttg dia. Nama dia Maisarah. Dia minta tolong saya sbb dia kata dia belum ada bf lagi. Sayangnya dia takde fb. Kalau tak mesti ramai yg nak berkenalan dgn dia. Anyway, bagi yg berminat bolehlah hubungi saya. Jgn lupa kominsennya hehehe

    ReplyDelete
  16. nahmy,
    nak jeling banyak2 pun boleh. Besarkan aje gambar dia tu ngeh3x

    ummi,
    wsalam.

    Kalau bolasepak rasanya Selangor akan menang sbb dah 3 perlawanan mereka menang di musim baru ini. Tapi kalau lawan yg lain tu tak tahu lah muahaha

    Pengantin lelaki tambah hensem bila pakai baju pegawai TUDM semalam. Saya tak ambik gambar dia masa tu sbb dah simpan kamera. Sibuk berkemas ahaks.

    ReplyDelete
  17. kakpah,
    Lain kali kalau kakpah nak buat majlis kawen anak kakpah buatlah ayam golek jugak. Konfem saya datang awal sbb takut habis ayam golek tu hehehe

    zaren,
    kalau berminat cakap ajelah! kalau nak uncle kenalkan no problem. Dia belum ada bf lagi tau hehehe

    ReplyDelete
  18. ~O~,
    mcm2 perlawanan selain bola yg ada kat dunia ni ngeh3x

    Che'Pit,
    kata sanggup membujang sampai umur 35. Kira sedang eloklah tu sbb dia pun baru habis U masa tu hehehe

    Kalau kira jarak umur, Siti dgn Datuk K lagi jauh jaraknya ngeee

    Periuk belanga semua dah bersih kami tolong basuhkan. Dia bolehlah simpan tenaga itu utk perkara lain muahaha

    ReplyDelete
  19. al-lavendari,
    yalah tu bang. Pandai cover line hehehe

    NL,
    rezeki tergolek bagi yg dapat. Siapa yg datang lambat semalam makan telur ayam aje (betul cakap ni - sbb lauk dah habis mereka masak telur sweet and sour sebagai ganti).

    Ada yg tergolek kempunan dgn ada ayam golek hehehe

    ReplyDelete
  20. hallamak..cayalah uncle!

    tapi...

    hazwan macamana? hehe

    ReplyDelete
  21. form online ade tk YB, senang sikit nak isi. klu dh ready form tu nnt roger aku ye...

    aku nk jd org pertama isi form tu wp aku tau kemungkinan utk jd org kedua... ekekeke

    ReplyDelete
  22. psssttt... YB, aku dpt email dr haikal yunus, sape tu erk???

    ReplyDelete
  23. ermmm.... aku sedang di skodeng kew? huhu...

    ReplyDelete
  24. zaren,
    kalau awak berminat cakap aje. Jgn risau pasal Hazwan

    Amacam? Ada berani?

    ReplyDelete
  25. Teja,
    form tu takde online. Ko kena jumpa aku utk isi form tu.

    Ko yakin ke ko jadi org yg kedua? Entah2 yg ke3 atau ke4 muahaha

    ReplyDelete
  26. Teja lagi,
    dia tu abg Adam. Kisah dia banyak ada dlm blog aku.

    Teja lagi dan lagi,
    Dia skodeng ko takut ko 'rampas' ayah dia dari emak dia hehehe

    ReplyDelete
  27. yg ke 4 best jugak... leh enjoy lebih coz YB dh tk larat... ekeke!

    ReplyDelete
  28. alaaa... ape nk takot, bukannye org lain... haha.

    ReplyDelete
  29. Teja,
    kalau tak larat buat apa cari yg ke4. Aku takut ko pulak yg tak larat.

    Tak caya ko tanyalah Xixie Exat tu hehehe

    ReplyDelete
  30. elok la same2 tk larat... kita rehat2 je ye, ko pandang aku aku pandang ko... wakaka!

    ReplyDelete
  31. Teja lagi,
    haah org kampung emak dia jugak hehehe

    Teja yg tak pernah jemu,
    kalau setakat ko pandang aku dan aku pandang ko buat membazir mas kawin aje ngee

    ReplyDelete
  32. hahaha... itew baru sesi pengenalan, isk3 YB ni mcm tk biasa pulak.

    ReplyDelete
  33. siap amik gambor adik pengantin tu... keeeeeeee.... ko yg berminat bang!~

    hahaha...

    :P


    .

    ReplyDelete
  34. Teja,
    nantilah kita biasa2kan lagi. Bila ko nak dtg KL jgn lupa roger aku hehehe

    ReplyDelete
  35. tasekM,
    ish ko ingat aku ni mcm seorg yg terpaksa letak jawatan beberapa tahun dulu tu ke ngeh3x
    (psst - org tu duduk tak jauh dari tempat ko hehehe)

    ReplyDelete
  36. amboiii... mcm dh tk sabar tu! ekeke...

    mak adammmmmmmmmmm..... tgk YB

    ReplyDelete
  37. Teja yg dah mula takut,
    ingat berani sangat.
    Ceit baru sikit dah panggil emak Adam.

    ReplyDelete
  38. aku saje nk ngengade ngan mak adam... klu dia ok aku lg le ok... ekeke

    ReplyDelete
  39. Teja yg ngengade2,
    emak adam ok aje. Ada berani?

    ReplyDelete
  40. huiii... berani!!!! tk caye tanye one, hehehe.

    ReplyDelete
  41. hui....tak ada kena mengena ngan aku ni!!!

    ReplyDelete
  42. Teja,
    ok aku percaya ko berani. Tak payahlah aku nak tanya OneZ sbb awal2 dia tak nak lepaskan diri hehehe

    ONE ZABA,
    adalah kena mengena dgn ko. Teja kata ko berani jumpa dia (atau dia yg jumpa ko ni?)

    ReplyDelete
  43. pssstttt... YB, jgn ckp kuat2 nnt org dengo, adeiiii....

    aku baru nk detin bwh pokok stoberi, tetiba hujan... mujur tk kena tngkp basah, wakakaka...

    ReplyDelete
  44. Teja,
    oppps terkuat pulak.

    Ok kita main bisik2 aje lepas ni ngeee

    Oh ko dating dgn One bawah pokok strawberi ya? Tak bau busuk tahi ayam ke? ngeh3x

    ReplyDelete
  45. mase kenduri kawen saye pon ade ayam golek... punyela orang suke sampai tak berbaki langsung! tuan rumah pon tak sempat makan..

    ReplyDelete
  46. ~mrs azmi~,
    nape tak jemput saya masa tu? kalau tak bolehlah rasa ayam golek awak tu.

    Mmglah org suka. Biasanya ayam masak merah. Org dah jemu agaknya.

    ReplyDelete
  47. owh, tiru saya... Selangor vs KEdah... Hahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails