Wednesday, January 20, 2010

Marilah Kita Sambung Semula . . . .

Apakah yg nak disambung semula tu? Adakah

tali yg putus atau,


cinta yg tak kesampaian (ewah ewah) atau . . . .





Sebenarnya aku nak sambung kisah percutian kami ke Pulau Pinang yg aku tulis dalam n3 aku sebelum ni.

Di penghujung n3 tu aku janji tulis "bersambung". Mungkin ada yg bertanya "mana sambungannya?" (ya ke ada yg bertanya? atau aku yg perasan sendiri hehehe)

Panjang pula intro kali ini. Mari kita sambung kisah tu.

Hari kedua kami di Penang 20/12/09. (mak ai sekejap aje dah sebulan).Pagi tu aku bawa 3 org anak2 aku pergi sarapan di hotel. Kami ambil 2 bilik jadi cuma dapat 4 kupon. Yang lain tak nak turun (dah kupon pun takde nak turun apa halnya) dan sarapan di bilik aje. Beli martabak. Lagi best dari makanan hotel. Masa aku dan anak2 sarapan tu aku terserempak dgn kawan aku yg kerja Shell dulu. Dia pun bawa keluarga dia bercuti. Isterinya dan dia dah jadi org kuat MLM yg jual penapis air tu. Dengar cerita sebulan boleh dapat berpuluh2 ribu. Nak berhenti kerja katanya. Rezeki dia.

Lepas sarapan Haizam dan Haikal tak sabar2 nak berenang. Sebagai bapa mithali (ecece) akupun bawalah mereka ke kolam. Dapatlah juga aku tumpang sekaki - bahkan kedua2 kaki dan badan masuk kolam tu.


Anak Cina ni enterframe pulak. Nasib budak kecik. Gambar emak dia aku tak ambillah

Lepas aku balik ke bilik, emak Adam tanya apa program. Atikah kata kalau nak naik Bukit Bendera kawan dia boleh aturkan. Aku kata kita pergi ke Komtar dulu sebab kami nak beli t-shirt. Aku dah survey sebelum ni - kat Komtar tu kira murah dibandingkan dgn tempat lain. Banyak jugalah kami beli termasuk nak buat cenderahati kpd tetamu kami yg dari Jakarta.

Gerai menjual t-shirt tu di lobi Komtar aje

Kami nak beli jeruk tapi tak sempat nak ke Chowrasta. Beli kat Komtar tu aje. Bukan nak beli banyak sangat pun.

Dari Komtar kami ke Bukit Bendera. Masa cuti sekolah macam ini mmg ramai org. Berjam2 kalau nak tunggu. Nasib baik kawan Atikah ada. Dapatlah kami terus naik keretapi sebaik tiba di sana. Jangan tanya aku macamana kawan Atikah tu buat. Malaysia Boleh!

Keretapi berselisih di pertengahan perjalanan

Gambar belia habis. Kecil2 lagi Adam dah sampai ke atas ni

Di depan masjid Bukit Bendera

Sejam lebih jugalah kami di atas tu. Dapat melihat pemandangan Pulau Mutiara yg indah itu dari sana.

Sebahagian Pulau Pinang dgn Jambatan dilihat dari Bukit Bendera

Dalam perjalanan pulang ke KL kami singgah makan malam di Bukit Tambun yg terkenal dgn makanan laut.

Aku nak juga selitkan gambar aku kat n3 ni. Adam tu utk coverline aje

Antara hidangan petang tu. Udang keju tu tak sempat diambil gambar dah kena cekup 2-3 ekor

Demikianlah kisah percutian kami semasa cuti sekolah bulan lepas.

30 comments:

  1. nak lapor diri dulu. nak keluar kejap. pergi klinik.

    ReplyDelete
  2. cuti-cuti mesia yang riang ria ribena

    ReplyDelete
  3. al-lavendari,
    cepat abg lapor diri arini. Takpe pergilah klinik tu.

    Saya pun nak pergi meeting tak lama lagi ni.

    citahrudin,
    begitulah kisah cuti2 Malaysia kami. Raya Cina nanti bolehlah pergi lagi kalau takde org kenduri kawen ngeee

    ReplyDelete
  4. xpenah pergi suma tmpat tue wlaupun penah praktikal kat Penang...

    nanti ku pegi

    ReplyDelete
  5. ~O~,
    ko bolehlah honeymoon kat sana lepas ko kawen nanti hehehe

    ReplyDelete
  6. panjang tul cerita ko ni..dua tahun baru siap. kalah cerita bawang putuh bawang merah indon tu.

    ReplyDelete
  7. silap...bawang putih bawang merah**

    ReplyDelete
  8. lama gila tunggu sambungan... sampai dekat sebulan... Hohohohoh :D :D

    Saya besa jejak kaki ke Penang kecik-kecik dulu, satu family ngikut ayah pegi meeting... Heheheheheh

    Tapi skang saya dah lupa rupa penang camna... Hahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete
  9. erk, cp tak tanya mana sambungan nya, tapi tanya mana continue nya? ngeh ngeh ngeh..

    ReplyDelete
  10. salam YB...
    patut ler YB boleh di kira salah sorang yg berjaya dlm kerjaya ... sampai dlm blog pun tetap mematuhi janji .

    ReplyDelete
  11. Lamaaaaaaa.... saya tunggu !

    hahahaa

    ReplyDelete
  12. perh...udang keju?? kena cari tu...tp goutlah plak...alahaii..

    ReplyDelete
  13. ONE ZABA,
    ko rasa boleh buat skrip sinetron tak kisah aku ni? Kalau boleh, nanti nak buat mcm citer Sekar hehehe

    ONE ZABA lagi,
    aku tahu ko minat tengok citer tu sbb ko tertarik dgn Bawang Putih kan? ngeh3x

    ReplyDelete
  14. syah,
    Mana ada sampai dekat sebulan? Bahagian pertama kisah kami di Penang keluar pada 1/1/10. Sebulan tu tarikh dari masa lawatan hingga saya tulis bahagian kedua (dan terakhir ni).

    Ayah pergi meeting boleh ikut pergi jalan. Dah jimat duit sewa hotel hehehe

    lain kali bila awak balik Baling singgahlah kat Penang.

    ReplyDelete
  15. Che'Pit,
    sambungan dan continue tu tak sama ke?

    ummi,
    ramai lagi org yg lebih berjaya dari saya ni. Saya ni terlalu kerdil jika dibandingkan dgn mereka ini.

    Janji mesti ditetapi walaupun dlm blog. Kalau tak org dah tak percaya kita lagi selain ada balasan di sana.

    ReplyDelete
  16. LiNda,
    betul ke ni? walawei, ai like ngeh3x

    Maaflah membuat awak tertunggu2 muahaha

    nahmy,
    power ranger betul udang keju tu. Kalau rasa seekor mesti nak lagi.

    Awak ada gout ke? Untunglah saya kalau pergi dinner dgn awak sebab saya jenis KAUT (bukan gout) hehehe

    ReplyDelete
  17. Bila pergi pulau Pinang ni....?

    ReplyDelete
  18. ckLah,
    Masa cuti sekolah hari tu. Ada saya sebut tarikhnya dalam n3 ni.

    ReplyDelete
  19. tak penah naik bukit bendera lagi walaupun dah berkali2 ke penang.

    ReplyDelete
  20. Juliet,
    kalau cuti nak dapatkan tiket keretapi tu punyalah susah melainkan ada kabel hehehe

    Ko nak aku tolong ke? Jom kita naik atas tu sama2 ngeh3x

    ReplyDelete
  21. sambung balik ..
    dah ada masjid ke kat atas bukit tu ? kalau surau, mak oi besarnya, kalah masjid kat jempol.

    p.s abang teringin juga nak nengok gambar emak anak cina tu. ye ke awak tak snap ?

    ReplyDelete
  22. amboi! berenang2 di tepian anak2 itu!

    ReplyDelete
  23. al-lavendari,
    masjid tu dah lama didirikan. Kalau tak silap pada tahun 1960an lagi.

    masjid di Bandar Baru Jempol besar bang. Saya selalu lalu dan kadang2 solat kat situ. Dari dewan sembahyang nak ke tempat wudhu ada satu rantai jaraknya hehehe (org skrg tahu ke rantai?)

    Biar betul abg nak tengok gambar emak anak cina tu? Kalau ada dlm simpanan nanti saya emelkan. Apa alamat emel abg? ngeh3x

    ReplyDelete
  24. sI tEDI,
    saya berenang di tempat yg dalam. Apa kelas berenang kat tempat kanak2 ngeh3x

    ReplyDelete
  25. haa .. saya dah agak awak mesti ada tangkap gambar emak anak cina tu.. kantoi ! saya bukan nak nengok betul2 .. perangkap jer !

    maksud saya masjid yang ada di tengah-tengah antara Juaseh dengan Bahau, tepi jalan belah kanan dari Juaseh. dekat sekolah rendah. itu kampung saya tu.

    ReplyDelete
  26. al-lavendari,
    saya dah syak abg saja nak tahu. Mmg betul takde gambar emak anak cina tu. Saja saya acah kalau abg nak tengok. Saya boleh bagi gambar nyonya sayur kat kampung ngeh3x

    Laaa kampung abg kat situ rupanya. Tapi saya jarang ikut jalan dlm tu kalau nak ke MRSM Serting. Saya terus aje ikut Batu Kikir dan Felda Raja Alias. Jalan situ lurus dan sedap tekan minyak hehehe

    ReplyDelete
  27. Lalu Gerik kalu camna nak singgah pi Penang?? Cuba YB habaq maiii??? Haa... kan dah spiking... Har har har har :P :P :P

    ReplyDelete
  28. syah,
    buat apa hang pi lalu kat Gerik kalau nak singgah Penang. Hang terus ajelah. Lepas Penang hang pi ikut Kuala Ketil.

    Eh apasal saya ikut cakap utara pulak ni? Ooooo kena spiking rupanya huhuhu

    ReplyDelete
  29. Lalu ikut Gerik la deraih sikit kalu nak balik Baling... Lalu mai ikut PLUS lagi jauh... Bila dia lagi jauh, duit hat nak taruh minyak sama duit tol jadi banyak... Jadi lagu tu, tu pasal duk ikut mai Gerik bila balik Baling. Haaa... Kui kui kui kui :P :P

    ReplyDelete
  30. syah,
    kalau mcm tu sampai bila pun awak takkan sampai ke Penang kuang3x

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails