Saturday, November 7, 2009

Kisah Badut, Bonia dan ABC Fradoo - Sepetang Di Shah Alam

Ini sambungan kisah kami setelah habis tengok pengantin Ahad lalu.

Dari pekan Meru, kami ke Shah Alam utk membawa Atikah ke Kompleks PKNS utk potong kaki seluar jean dia. Budak tu kan comel jadi seluar yg dia beli tu terlebih panjang kakinya. Sementara tukang jahit alter seluar tu kami window shopping di Kompleks PKNS tu. Haikal sibuk nak cari buku teks matematik utk menggantikan bukunya yg dah tersalah letak kat rumah sbb keesokan harinya nak kena pulangkan ke pihak sekolah.

Dari satu kedai ke satu kedai kami cari tapi manalah ada org yg jual buku teks sbb skrg semua murid dpt buku teks percuma. Buku tak dapat ais krim yg dapat.

Tambah kaya McD. Tapi org kita pun dah ada yg jual soft icecream mcm ni spt Mingo-mingo

Dalam kami berjalan2 di Kompleks PKNS tu nampak badut. Aku pun bawa Adam menghampiri badut tu dan minta dia buatkan permainan dari belon. Adam agak takut (mungkin terkejut) tengok badut yg berpakaian warna warni tu. Kat rumah manalah kami pakai macam tu hehehe. Tapi kalau kira bukan Adam aje yg takut dgn badut ni. Abang2 dia pun masa kecil takut dgn badut juga. Spesislah adik beradik ni. . . .

Anak anjing dari belon yg diberi oleh badut ini

Dah puas merayau di Kompleks PKNS, tapi seluar tu belum siap dipotong dan jahit semula. Kami pun ke SACC Mall.

Di situ ada lagi ramai badut. Pertunjukan band pun ada.

Ini badut yg di SACC Mall. Adam dapat lagi seekor anjing dan Haikal dapat pedang sakti

Atikah membawa adik2nya ke kedai buku MPH di tingkat atas utk mencari buku teks matematik tu. Aku, Adam dan emaknya belegar2 di tingkat bawah. Kami masuk ke kedai Bonia. Sedang ada sales. Emak Adam pun tengok, pegang dan belek beg2 yg ada. Tapi takde yg berkenan. Mungkin dia mencari beg Bonia yg macam Prada agaknya. Akhirnya kami keluar dari kedai tanpa membeli (selamat duit aku hehehe).

Setelah mengambil seluar Atikah kami ke Seksyen 2 utk minum ABC Fradoo yg selalu menjadi buah mulut blogger2 spt Jard dan syah shah. Anak tauke kedai tu pun blogger jugak. Erina namanya. Kami tengok2 jugak kalau dia ada di gerai petang tu. Tapi kemudiannya kami diberitahu oleh Erina dia off hari tu.

ABC Fradoo. Macam2 bahan ada di dalamnya. Cuma RM2.50.

Kami makan mee (bermcm2 jenis) dan nasi goreng.

Ini aje yg sempat diambil gambar sebelum dimakan.

Sekianlah kisah sepetang di Shah Alam (ayat skema budak darjah 2)

36 comments:

  1. Wak, finaly,my mum gave a new hamster on my birthday. I put it in my blog. I named it Hamtaro he...he...he...

    Ice cream for me? Please.

    ReplyDelete
  2. Teja,
    nape sampai jadi mcm tu?

    Puteri Eiman,
    Pandai Nuha pujuk ibu utk bagi hamster! Periksa dpt no. 1 eh? Congrats.

    Come to uncle's house and I give you ice cream.

    psst - please don't tell your mum hehehe

    ReplyDelete
  3. tmbah sikit lg... budak tu panggil ko 'wak'??? muahahaha...

    kabare wak??

    ReplyDelete
  4. salam YB...
    nak tanya dpt tak lagi buku yg dicari..?
    ummi pun tengah pening ni , sibujang sorang tu pun hilang gak buku tek pinjaman dia, hai buku pun leh hilang ,cikgu srh ganti dgn buku , tak leh bayar dgn RM , tu yg pening nih ...

    ReplyDelete
  5. amvoiii... cantik nye template baru... cayokkkk!

    ReplyDelete
  6. Teja,
    Minggu lepas aku ajak ko pergi makan ABC tu masa ko kursus kat Shah Alam ko tak nak. Jgn kempunan lepas ni sudahlah ngeh3x

    Teja lagi,
    Emak budak tu dgn ko sebaya - cuma emak dia lahir awal tahun ko lahir pertengahan tahun. Jadi anak dia panggil aku wak lah ngee

    Hari ni wak waras.

    ReplyDelete
  7. ummi humaira,
    wsalam.

    Alhamdulillah balik mlm tu Haizam (abg kpd Haikal) jumpa buku tu di bilik bacaan di celah2 timbunan kertas. Kalau tak tak tahulah. Cikgu kat sini pun tak nak kalau diganti dgn duit.

    Teja lagilagila,
    Terima kasih. Ko org pertama memuji di blog baru ni. Ada yg komen kat emel aje hehehe.

    ReplyDelete
  8. YB...cantik template baru ni. sy pun tgh meng-update template baru jugak

    ReplyDelete
  9. kenari,
    Terima kasih.

    Nanti saya ke sana nak tengok template baru awak.

    ReplyDelete
  10. salam..time summer ni la best makan benda berice ice nih....susah plak nak dpt cendol kat sini

    ReplyDelete
  11. wah
    da berubahwajah...
    penoh ngan unsor klasik...
    hehehe...
    blanje cendol...

    ReplyDelete
  12. clue sikit pasal ABC tu ...

    seksyen 2 ???
    Uitm ker ???
    Food Court ker ???

    ReplyDelete
  13. arsaili,
    Betul tu kalau summer minum yg sejuk2 sedap bukan main. Kalau susah nak dpt cendol apakata ko bukak gerai jual ABC kat sana? mesti laku. Untung2 ko boleh jadi tauke besar ngeh3x

    siddiq,
    Dari mula sampai la ni tak pernah tukar wajah. Jadi tadi ada org tu tawarkan diri dlm hujan buat kerja renovasi ni hehehe

    Cendol Simpang Flat tu ok kan? Cakap aje bila nak pergi sana. Uncle boleh belanja.

    ReplyDelete
  14. pB,
    Kat foodcourt sebelah KFC tu. Ramai budak2 uitm makan kat situ sbb kat sebelah belakang dan seberang jalan tu ada asrama mereka. Bus stand pun ada kat situ kalau nak pergi kampus.

    Kalau dari opis pB kena menyeberang federal hiway kat seksyen 16 tu.

    ReplyDelete
  15. uih ....ckLah suruh budak ganti dgn duit je kalau buku hilang. Kami tolong belikan. Selesai cerita....

    Pssst; maaflah 'budak' tu terlepas lagi. Errr....mak budak tu sebaya dgn Teja...? buat kelakar la tu!

    ReplyDelete
  16. ckLah,
    Kalau semua cikgu SPBT mcm awak ni kan senang ibubapa. Harap org KP boleh beri garis panduan yg lebih praktikal.

    Tak perlu minta maaf 'budak' tu terlepas. Saya suka kalau dia selalu ke sini. Bukan tempat lain pun - rumah bakal mertua dia jugak ahaks.

    Haah - emak budak tu sebaya dgn Teja. Kalau tak percaya tanyalah Teja. Ngomong Jowo karek Teja pun orak opo. De'eh ngerti kok.

    ReplyDelete
  17. "Abang2 dia pun masa kecil takut dgn badut juga. Spesislah adik beradik ni. . . ."

    hmm nasib baik tak letak yg ABANG2 tu jadi AYAH, ngeh ngeh ngeh..

    tapi zaman ayah nye kecik, ada ke badut? kompius jap..

    ReplyDelete
  18. aku mmg suka ckp terang2... suda terang lg bersuluh...

    tk main la ckp belakang2.. hehehe

    tp ikhlas ckp, mmg shantekkk... aku plak mmg suka kale ni, ko pandai la pilih ikut selera aku mcm tau2 je... haha...

    ReplyDelete
  19. Che' Pit,
    Ini kisah benar. Haikal takut tengok badut masa kat Melaka.

    Masa saya kecik mmg takde badut. Pelawak pun tak ramai. Yg ada SM Salim, Ibrahim Din, Jamal Pendek, Jamali Shadat dan Hamid Gurka hehehe

    ReplyDelete
  20. teja lagi sekali,
    Aku sanjung sikap ko yg suka cakap terang2. Ko mana ada berselindung dgn aku selepas aku tahu latar belakang ko ahaks.

    Eloklah ko suka kaler ni. Sejuk mata ko bila dtg sini setiap kali.

    ReplyDelete
  21. eheee, ko smpan baek2 rahsia aku tu... pecah kalu, putuih sahabat... hehe

    ReplyDelete
  22. Teja,
    mestilah aku simpan rahsia ko tu baik2. Bukan senang nak korek rahsia ko tu...

    ReplyDelete
  23. smlm badutbadut tu de lg kat SACC..ngeri ah..

    ReplyDelete
  24. citahrudin,
    oh ko pergi SACC Mall ya smlm. Nape tak roger aku? huhuhu

    Esok ko ada tak kat opis?

    ReplyDelete
  25. siapakah orang itu???
    hehehe..hujan2 pon sanggup wat kerja renovate ni..
    produktif sungguh..
    cendol tu da xsyok..
    slalu sgt..
    nk spt dlm gambar.
    hehe

    ReplyDelete
  26. siddiq,
    org tu org yg sama yg memperdayakan ko ttg duit raya hari tu wakaka. Mmg produktif hehehe

    Cakaplah nak ABC Fradoo tu. OK esok pagi uncle pergi UiTM. Kalau sanggup makan ABC pagi2 boleh jumpa sana ngeh3x

    ReplyDelete
  27. ooo..beliau...
    ala...ape susah..
    mintak bungkuslah..
    hehe..

    ReplyDelete
  28. pegi fradoo tak beritahuuuuu~~~~~

    teruklaa YB nihhhhh~~~~~~

    ReplyDelete
  29. thanx Yb sbb bawak fam makan abc fradoo. Nnti dtg lagi k, kalau aku ada ku bg extraaaa special tuk yb & fam. Serius tak tpu ;)

    ReplyDelete
  30. siddiq,
    haah beliaulah sapa lagi hehehe

    Tak dpt nak bungkus ABC tu hari ni sbb lepas balik dari hantar Atikah pagi tadi uncle pergi banyak tempat. Maghrib tadi baru balik rumah huhuhu.
    Kalau bungkus mesti dah cair mair (adake perkataan tu?)

    ReplyDelete
  31. syah,
    Aku tahu ko sibuk Ahad tu. Jadi aku tak nak kacau ko. Lain kali aku roger ko. Kita roger Erina jugak supaya dpt ABC special ngeh3x

    Erina,
    You are most welcome.

    Nanti aku bawak family and friends sekali ngeh3x. Time bila ko ada kat gerai tu?

    ReplyDelete
  32. Salam YB.....

    Rasa mcm setahun aku tak jejak kaki ke rumah ko ekkkkk???
    Dah tukar cat baru pulakkkkkk...
    Chantekkkkk.....
    Ada gaya.....ada umphhhhh!!!1
    Lalalalala...

    :)

    ReplyDelete
  33. Salam Zyma,

    Rasa2nya ada setahun ko tak dtg sini hehehe
    Penat aku cat ni tahu. Berapa tong hari tu aku habis nak kasi cantik punya pasal. Nasib ko suku.

    Kalau ko nak renovate rumah ko aku boleh ambik kontrak hahaha

    ReplyDelete
  34. patutlah masa saya ke Alam central tu saya rasa macam YB ada berdekatan ajar hehehehe...

    cuma tak bertembung ajer hehehee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails