Tuesday, October 20, 2009

Semoga Mendapat Haji Yg Mabrur

Malam tadi di surau tempat saya telah diadakan satu majlis bacaan Yasin, doa selamat dan solat hajat untuk mendoakan keselamatan bakal2 haji dan kesejahteraan mereka yg ditinggalkan di tanah air.

Pihak surau juga telah memberi sedikit cenderahati. Majlis diakhiri dgn jamuan makan malam di mana kesempatan ini digunakan untuk beramah mesra sesama jiran tetangga.

Hari ini rombongan pertama jemaah haji akan bertolak dari KLIA termasuk satu pasangan dari kariah kami.

Marilah kita doakan mereka semua mendapat haji yg mabrur. Jangan lupa berdoa untuk diri kita juga agar kita terpilih utk menjadi tetamu Allah di tahun2 mendatang untuk menyempurnakan rukun Islam yg kelima ini (bagi yg belum sempat atau berpeluang menunaikan haji).

26 comments:

  1. semoga yang pergi dapat haji yang mabrur...

    amin...

    termasuk utk aunty sha jugak!:)

    ReplyDelete
  2. semoga semua bakal haji & hajjah selamat pergi & kembali
    pulang bersama haji yg mabrur

    ReplyDelete
  3. pakcik saya pun nak pi haji... Semoga semua yang bakal menunaikan ibadah haji nanti mendapat haji yang mabrur... amin ya rabbal 'alamin... :D :D

    ReplyDelete
  4. Sha,
    Begitulah harapan dan doa kita semua.
    Auntie Sha penerbangan ke berapa?

    Rozita,
    Kata alim ulama antara tanda2 haji seseorg itu mabrur ialah dia bertambah baik amalnya selepas pulang dari mengerjakan haji.

    ReplyDelete
  5. syah,
    Alhamdulillah dah sampai seru dia. Kita ni bilalah lagi nak naik haji? huhuhu

    ReplyDelete
  6. mendaftarlah dgn tabung haji, ada rezeki kita pun akan sampai kesana.
    jgn pulok mendaftar dgn travel agensi yg bukan2.

    ReplyDelete
  7. juliet,
    Kalau daftar skrg mungkin lagi 8-9 tahun baru sampai giliran. Jadi kalau ko daftar skrg bila tiba giliran ko, masa tu mungkin ko baru lepas hari anak ketiga wakaka

    ONE ZABA,
    Kalau nak cepat pakai pakej. Ada pulak yg pakai kuota org2 kenamaan. Nak pergi haji pun boleh main macam tu pulak huhuhu

    ReplyDelete
  8. ana dah daftar tahun lepas, dapat q tahun 2020 tapi kalau duit dah cukup kita boleh merayu..

    ReplyDelete
  9. LiNda,
    Jgn lupa doa utk kita jugak ngee

    Che La,
    lamanya nak kena tunggu. Kalau panjang umur, kalau tak .....

    Jiran saya tu kata dia daftar dlm 5 tahun yg lepas tapi alhamdulillah dah dpt panggilan utk dia suami isteri. Mereka pergi penerbangan ke 8.

    ReplyDelete
  10. Mak Su,
    insyaAllah.

    pB,
    umrah dah 2 kali tapi haji belum lagi. Doakan saya dpt kesana.

    ReplyDelete
  11. memang teringin nak pergi... tambah-tambah dalam usia masih muda macam ni... takut lambat-lambat sangat nanti dah tak larat...

    ReplyDelete
  12. plan nak pergi haji awal jugak ni

    ReplyDelete
  13. aku umrah pun blom merasa lagi...


    .

    ReplyDelete
  14. semoga semua jemaah dapat haji mabrur....

    ReplyDelete
  15. semoga semua jemaah dapat haji mabrur....

    ReplyDelete
  16. YB.....

    Dulu aku pernah dgr satu ceramah agama....aku tak ingat ustaz mana yg kasik ceramah tu.
    Dia ada sebut perkataan yg kelakar : HAJI TOMATO....

    Huhuhuhu....sengal sungguh aku ni.
    :)

    ReplyDelete
  17. errrr... dah nak raya lagi la kita niiii

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah. Ada rezeki kita pula menyusul...

    ReplyDelete
  19. syah,
    eloklah ko ada niat mcm tu. Tapi bagilah peluang kat org yg lebih tua dari ko. alaa org mcm aku ni hehehe

    joegrimjow,
    Kalau kebetulan bertetapan dgn cuti semester ko boleh pergi dari UK. Setidak2nya boleh pergi utk umrah. Dulu uncle pergi umrah dlm perjalanan balik ke tanahair selepas tamat pengajian.

    tasik,
    Ko niatlah nak pergi. InsyaAllah akan tercapai.

    ReplyDelete
  20. ~O~
    Itulah doa kita setiap kali musim haji tapi hakikatnya tak semua akan dpt haji mabrur. Bergantung kpd niat masing2.

    Zyma,
    Betulke haji tomato? Entah2 dia sebut haji tamatok.

    Yg aku selalu dengar haji Malboro hehehe

    Shifu,
    Kita yg tak dpt pergi ke sana, kalau ada rezeki lebih eloklah buat korban raya ni.

    ReplyDelete
  21. JP,
    Semoga kita dpt menyempurnakan kesemua rukun Islam sebelum kita dijemput pulang.

    kakpah,
    Saya doakan kakpah dan semua rakan2 blogger insyaAllah.

    Mcmana persiapan nak sambut menantu baru? hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails