Thursday, October 1, 2009

Bila Hati Mekar Berbunga

Niat dia hendak ke Nilai3 tidak pernah padam. Cuma kesibukan dgn tugasan seharian yg membantutkan cita2nya. Tapi jauh di sudut hatinya niat tersebut tak pernah padam.

Untuk merealisasikan cita2 tersebut, maka pada petang Jumaat sebelum raya tu aku membawa dia ke tempat yg menjadi idaman kebanyakan kaum Hawa. Kerana nak cepat sampai ke sana, aku menggunakan lebuhraya LEKAS. Malangnya MRR2 pula jam. Mungkin org nak balik kampung beraya. Jadi taklah lekas mana utk sampai ke sana.

Tujuan asal adalah utk mencari tikar fesyen baru yg menjadi trend sekarang ni. Tapi sebaik melintasi pintu gerbang Nilai3 ternampak pula kedai menjual bunga. Terus berhenti di situ dan bershoppinglah semahunya.

Aku dah cuba upload gambar dia sedang memilih bunga dan gubahan yg telah disiapkan hasil kerjatangan dia tapi entah apa sebab tak nak keluar pula. Jadi n3 kali ni takde gambarlah ya. Kalau nak tengok gubahan dia silalah datang ke rumah aku. Tentu hati korang juga akan kembang. . . . . . .

35 comments:

  1. bile nk wat open house?

    1st???!

    ReplyDelete
  2. ko kecikkan la saiz gamba tu YB... bosa godang ko upload mestila lambek sikit... silap hb tk mau kua langsung...

    YB2... NL mne, rindu plak aku kat dia... huhuhu!

    ReplyDelete
  3. sayang bini ikut ikutkan yb kannns.. ehehe, maaf zahir bathin

    ReplyDelete
  4. Masy,
    Kami dah buat pada raya pertama dan kedua hari tu. Kalau hari2 lain tu terjah ajelah. Malam tadi pun ramai juga yg datang.

    Tahniah kerana pertama kali dpt jadi first walaupun baru dlm 3 kali mencuba.

    Teja,
    Ko kena bagi personal coaching kat aku ttg ICT ni baru aku semangat nak belajar. Bila boleh mula? hehehe

    en_me,
    Sayangkan isteri nak ditinggal2kan saya dah kurang ke outstation. Jadi ikut2kan lah ngeh3x

    ReplyDelete
  5. tu la... aku pun cadang nk wat camtu jugak, ko duk sblh aku dn aku ajar step by step... tp ko jgn nakal2 ha, nnt aku jentik.

    ReplyDelete
  6. Teja,
    Aku takut ko yg nakal hehehe

    ReplyDelete
  7. Jard,
    Bunga tu membuat hati menjadi mekar ngeh3x.

    psst - ko dah pos ke butang baju aku tu? Ingat nak pakai pergi solat Jumaat esok hehehe

    ReplyDelete
  8. kat luar bunga baru, kat dlm umah pun bunga baru, musti dapat byk bunga dari bank nih,hehehehehe.

    ReplyDelete
  9. arr... saya pun dari tadi nak upload gambo tak buleh... dah kecikkan pun masih tak boleh... mungkin blogger yang problem...

    Apapun, saya tak berapa minat bunga... saya nak pi umah YB nak collect duit raya Imran je.. Jangan lupa sertakan juga duit raya untuk MokDe dan PokDe Imran sekali ya?? Har har har har har :P :P :P

    ReplyDelete
  10. errr... bunga..... hati..........


    bila pulak hati nak berbuah... hahahahaha......

    ReplyDelete
  11. ~O~,
    Ko puji ni ada apa2 ke? hehehe

    juliet,
    Bunga dari bank haram ooo. Bunga2 cinta takpe.

    Hati ko masih belum berbunga lagi ke? hehehe

    syah,
    Salah bloggerlah ni ngeh3x. Tak jadilah nak berguru dgn Teja kalau mcm tu. Dia tu sibuk memanjang.

    Duit raya utk org mcm MokDe dan PokDe cuma pada raya pertama aje. Stok dah habis hehehe

    NL,
    Bila hati dah berbuah maka jadilah ianya buah hati. Jgn buah hati kekasih org sudahlah hikks

    ReplyDelete
  12. adesss pedas pulak buah yang YB bagi kali nih huhhuhuhuuuu...


    kalau kekasih org tgk dari jauh jerlah ...

    ReplyDelete
  13. NL,
    opps sori. tak niat mcm tu.

    alaa setakat kekasih org takde hal punya. Yg dah jadi milik org pun ada yg sanggup rampas ahaks3x

    ReplyDelete
  14. aku baek taw... tk caye tanye NL

    ReplyDelete
  15. sebenarnya YB nk jemput g rumah dia nie... jom la g serbu...

    ehhh bila tahun aku nak sampai errkkk? dekat tp jauh... sorry YB dh byk kali samapi tp x dak jodoh lg... hehehe..insyaAllah suatu hari nanti...

    ReplyDelete
  16. abis tu tikar yg diidamkan tu dpt beli tak

    ReplyDelete
  17. Kat Nilai 3 macam-macam ada... :)

    Mesti sampai sekarang hatinya mekar berbunga...

    ReplyDelete
  18. semalam susah nak upload gambar... pasal sana sini ribut, gempa, sunami...

    errr... tapi aku boleh pulak upload gambar... mungkin pasal pakai netbook baru kot..... hehehe

    ReplyDelete
  19. Teja,
    Aku masih sangsi. Ko kena buktikan kat aku dulu baru aku percaya ngeh3x

    kuina,
    pandai ko menangkap apa yg tersirat.

    Bila2 ko dtg tu singgahlah barang sebentar. Aku pun dah 2 tahun lebih tak pergi Perlis.

    PenyuBiru,
    Jadi jugak beli tapi bukan di Nilai3. Dekat tempat aku ni aje lepas balik pasar hari Sabtu sblm raya!

    ReplyDelete
  20. YB, mintak alamat siap-siap... kalau takde aral melintang, membujur, menegak maupun bergolek-golek, insyaAllah ari sabtu petang kami sampai... heheheheheheh :D :D

    tapi papehal pun, tengahari sabtu baru saya boleh kompom semula... :D :D

    ReplyDelete
  21. aku la ni tak payah nk susah2 pi nilai3 sbb cina2 nilai3 tu dh meniaga kt kota fesyen mitc nih... bawak duit je bg yg gemar bershopping. he he.


    .

    ReplyDelete
  22. syah,
    aku dah emelkan alamat tu. Kalau ko boleh kompom awal lagi bagus. Sempatlah aku sembelih kamben. Kalau lambat mungkin setakat air kosong aje hehehe

    tasik,
    Oh dah buka dah tempat tu. Lama aku tak turun ayer keroh.
    Sofa ada jual tak? Bolehlah ganti yg kat rumah ko tu ngeh3x

    ReplyDelete
  23. Na Shari,
    Hari tu masa terhad. Kebetulan raya baru ni ada pergi rumah sedara di Nilai Impian yg letaknya dekat sgt dgn Nilai3.

    ReplyDelete
  24. YB, dengar ceritenye susah nak upload gambo kat bloggr skang nieh. ntahlah. yang pasti..nilai3 tuh dekat dengan tpt sha. tp sha sendiri jarang gi...ehehe...

    ReplyDelete
  25. Waw..what a wonderful flower.....

    I can see....I can see...Wak!





    Hiks!

    ReplyDelete
  26. Di rumah kami...tak ada sekuntum pun bunga tiruan...atau ropol segala....
    Segalanya polos dan lurus...



    Malu je kalau kak Lina datang rumah, macam ni...


    Sorry ya....bakal menantu dah terlepas tu...ahaks...!! Tadi dia guna nettop ni...tak sign out. Saya tak perasan...terrr...

    ReplyDelete
  27. shifu,
    Maaflah kalau aku tak balas komen ko semalam sbb aku nak tunggu aku boleh upload gambar2 aku tu.
    Skrg dah boleh upload jadi aku balas lah komen ko hehehe.

    Aku kena tunggu 2 tahun lagi sblm beli komputer baru sbb boleh claim dari LHDN pun 3 thn sekali. DELL aku ni baru 6 bulan huhuhu

    cHeRyNa PiReS,
    Haah ada jugak blogger lain kata susah nak upload gambar smlm. Hari ni dah ok rasanya.

    Biasalah tu. Kalau tempat tu dekat dgn rumah kita, jarang kita pergi situ. Org yg entah dari mana2 sanggup dtg berbondong2.

    Puteri Eiman,
    Wah kagumlah wak dgn kebolehan Nuha! Ini mesti menuntut ilmu dari ibu ngeh3x

    ckLah,
    Lain org lain minatnya. Awak minat gajet, kak Lina awak minat benda2 seni.

    Tak tahulah pulak bakal menantu saya tu pun ada blog dia sendiri. Nanti nak suruh Haizam selalu2 jengok situ ngeh3x

    ReplyDelete
  28. Aku tak b`peluang nak terjah OPEN HOUSE ko,YB. Pegi makan angin la, keje la....mcm2 ado, mcm ASTRO!!!!

    Aku kan KUTUB UTARA, ko lak KUTUB yg tak berapa UTARA. Huhuhu....
    I hope one fine day la....sampai ke rumah ko utk terjah dapur ko yg byk makanan tu. :)

    ReplyDelete
  29. Zyma,
    Tak semesti tunggu open house kalau nak dtg. Sepanjang Syawal ni jemputlah dtg beraya. Tapi sila roger aku dulu sblm dtg takut aku pulak takde kat rumah sbb pergi beraya.

    Kalau aku pi AS, aku nak terjah saloon ko sbb senang nak cari. Rumah ko kawasan elit aku segan nak pi hehehe

    ReplyDelete
  30. YB....

    Mana ade rumah aku kat kwsn elit. Tapi dah ditakdirkan pemaju tu mmg gatal perut dan tangan nak bina rumah aku kat kwsn elit tu. Aku tak suruh dia bina pun kat situ....
    Aku suruh dia bina jauh sikit dari kwsn elit tu.......sbb aku tau org takut nak mai. Aku pun takut gak dok rumah kat kwsn cenggini. Mau kene kidnap.....ahakkkkkssss..
    Mengigau sungguh aku ni!!!!

    Ko dtg la ke AS....boleh makan angin dan jln2 cari makan. :)

    ReplyDelete
  31. org perempuan mmg menggunakan 9 nafsunye utk menghias rumah kan??

    ReplyDelete
  32. betul tu YB... kapal selam pun org buleh rampas inikan pula kapal terbang huhuhuhu...

    hati2 merampas takut dapat hampas ngeh3x

    ReplyDelete
  33. Zyma,
    Mentaloon tu kira Damansara Height bagi Alor Setar. Kira ko duduk kawasan elitlah tu.
    Lainlah kalau duduk kat Melantoon hehehe

    Hujung tahun nanti aku nak jalan2. Mungkin aku sampai ke AS.

    chekgu BH,
    No komen takut marah pulak emak adam nanti ngeh3x

    NL,
    Semua benda org nak rampas sekarang. Tak baik sungguh. Kalau nk mintalah baik2 huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails