Tuesday, July 7, 2009

Banyak Nak Citer Tapi Ini Ajelah Utk Kali Ni

Talian internet di rumah aku buat hal dah 3 hari. Akibatnya susah aku nak buat kerja (sbb aku kerja dari rumah). Di samping itu sudah tentu susah aku nak blogging dan emel kawan2. Kalau aku tak dapat ziarah blog kalian, harap kalian faham.

Ada beberapa perkara yg nak aku story tapi aku rasa biar aku kongsi apa yg aku lalui semasa melawat Johor minggu lalu.

Pada hari kedua kami di sana, kami telah melawat projek perumahan di Nusajaya dan Bandar Dato Onn.


Rumah ini (gambar di atas) berharga cuma RM1 juta. Aku ingat nak beli sebuah tapi menurut ekskutif jualan East Ledang iaitu pemaju projek ini, rumah tersebut telah habis dijual. Kalau aku nak juga, kena tunggu fasa seterusnya huhuhu. Ingat nak buat tempat aku landing kalau ke JB lain kali. Nampaknya kenalah duduk hotel juga ngeh3x (harap jangan percaya).

Kalau nak tengok ID (hiasan dalamannya) di bawah ini ada beberapa gambar yg sempat aku ambil.

Dari East Ledang, Nusajaya kami telah ke Bandar Dato Onn utk melihat 6 buah rumah contoh. Berikut adalah sebahagian daripada yg kami lawati.

Batang buluh yg dicat hitam pun boleh jadi perhiasan yg menarik.

Pengajaran dari lawatan ini:
1) Banyak lagi perkara yg aku kena belajar huhuhu
2) Bagi mereka yg kreatif, bahan2 simple pun boleh dijadikan hiasan yg menarik
3) Ramai org kaya di dunia ini yg sanggup berbelanja utk mencantikkan rumah mereka termasuk mengupah pereka hiasan dalaman.
4) ID is a lucrative business hehehe

Cukuplah tu. Esok pagi aku akan keluar daerah lagi kerana ada tugasan. Petang Khamis baru aku balik. Semoga kita bertemu lagi.

30 comments:

  1. hahah....bestnye spam...
    chantek sungguh rumah2 tu..
    uncle belilah
    bleh saya n geng melepak2..
    hehehe

    ReplyDelete
  2. patut la ko senyap jer bang. ingatkan ko tanak kawan ngan aku dah. huhuhu

    ReplyDelete
  3. haaaa cuma 1 juta...

    errr... hmm... kena tackle Paris Hilton kalau camnih nak beli rumah hehehehheee

    ReplyDelete
  4. siddiq,
    tahniah dpt ko jadi no 1 setelah lama tak di tempat itu!

    siddiq the spammer,
    uncle nak beli tapi dah habis dijual. Kena tunggu mereka buat yg lain ngeh3x

    tijah,
    mana boleh aku melupakan kawan mcm ko.

    psst - bila ko nak masakkan aku ayam rosemary?

    NL,
    alah berapa sgt lah sejuta tu? Kumpul2 tak sampai setahun dah boleh ada kah kah kah

    psst - sejuta rupiah bolehlah

    ReplyDelete
  5. lawanya rumah

    mengidam ni...

    mengidam jer lah

    ReplyDelete
  6. YB...

    Rumah fully furnished?
    RM 1juta punya rumah - dh kira jd idaman selamanya

    Nk beli ke?

    ReplyDelete
  7. cat hijau kat dinding dlm rumah tu....sama mcm rumak saya. Tapi rumah tu tak macam rumah sayalaaaa....harga rumah saya baru menyamai harga pagar rumah tu kot....

    ReplyDelete
  8. rm 1 juta?...hmmm...bole beli 4 bijik camni...kat mana tu?

    ReplyDelete
  9. CUMA RM1juta kata YB... Hohohohohoh Takpalah, buat masa ni kurang berkemampuan... Nanti tunggu bukak bisnes sendiri dulu... Heheheheh :D :D

    ReplyDelete
  10. 1 juta !!biar betul...
    nak gi tgk arr sabtu nanti..

    ReplyDelete
  11. waaa..lawanya rumah yg harga sejuta..hmmmm..alahai..telan air liur je la Sally nih..huhu..

    ReplyDelete
  12. satu juta?? Ya Allah....tak mampuler saya, saya dok kat rumah berlantai kan buluh lemang recycle aje ler :(

    ReplyDelete
  13. tolong booking satu. Err, booking kena bayar ke tak?hehe.

    ReplyDelete
  14. saya kalau da terlepas no satu xde nak komen ape2..hehehe
    CUMA RM1 JUTA...seb bek x tulis RM1JUTA JEE......

    ReplyDelete
  15. fuhhh sy tgh berangan2 berada dlm rumah tu....

    smbil goyang2 kaki... en khadam tolong buat air sirap...

    ReplyDelete
  16. 1 jutaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!


    tak mampuuuuuuuu

    ReplyDelete
  17. aduh... agaknya ada x sapa2 nak hadiahkan saya nie rumah 1 jutaaaa tu sebijik?... heheheeheh

    ReplyDelete
  18. ayam rosemary?


    lariiiiii!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. 1 juta...gluppp!!!! dapat jadi tukang kebun kat rumah tu pun jadi la.

    ReplyDelete
  20. siddiq lagi..asal dia ada, no 1 dan no 2 dia kebas huhu..

    ..1 juta..insyaAllah 20 tahun lagi aset ada la kot banyak tu..

    cantik umah tu..tapi mcm terlalu mahal lak rasanya..
    status dia ala-ala country height ke?

    ReplyDelete
  21. betul ke ko nak beli umah kat JB tu utk landing??
    bukan nak letak isteri muda ko kat situ ke... hikkkkkssss
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    errr... jgn takut mak adam...
    YB tak jadi beli pun rumah tu..
    hik hik hik..

    ReplyDelete
  22. cume satu juta je!
    haha

    rumah skg nih, mahal2...
    susah btol...

    ReplyDelete
  23. erk,,
    1 juta JER?
    JER?
    o0h,,sungguh mahal rumah itu,,uhuhuhu

    ReplyDelete
  24. kapten,
    berapa bulan ko mengandung? ngeh3x

    ragbar,
    sejuta tu harga rumah aje. ID dlm 200 -300 ribu hinggit bergantung nak mcmana.

    Aku nak beli tapi dah sold out (harap jgn percaya!) hehehe

    ckLah,
    cat hijau tulah yg buat rumah tu jadi mahal. Jadi rumah ko pun mahal jugaklah hehehe

    mana ada pagar rumah yg di JB tu. Cuba tengok balik. ngeee

    nahmy,
    caya lah bro. Rumah tu kat Nusajaya. Lain kali senang ko nak bawa anak ko pergi Legoland yg akan siap thn 2012 hehehe

    syah,
    Eloklah kalau ko nak buka bisnes sendiri. Aku doakan ko berjaya dan kaya. hehehe

    ReplyDelete
  25. s@y@ngh@sni,
    Jadi ke ko nak pergi tengok esok? Tempatnya di Nusajaya. Ko kena pergi pejabatnya. Bila ko sampai roundabout pertama, ambil pukul 3. Nampaklah ko opis dia kat sebelah kanan. Jumpa dgn pegawai di sana dan minta dia tolong tunjukkan.

    tchersally,
    Sekarang telan air liur dulu tapi bila bisnes darling ko dah bertambah maju, jgnkan sejuta, yg lebih dari itu kalian boleh beli. Aku dtg tumpang ajelah bila ke KB. Boleh?

    Mak Su,
    Kalau ko dah buat lantai mcmana nak recycle buluh lemang tu lagi? Guna bahan lainlah nak buat lantai hehehe

    psst - ko mmg suka merendah diri.

    juliet,
    mari sini fotostat IC ko. hehehe

    siddiq,
    bukan lebih kurang ke maknanya?

    kuIna,
    org kaya takkan minum sirap aje? paling tidak fresh orange lah hehehe

    ReplyDelete
  26. pB,
    tak dapek deng nolong hehehe

    adnel,
    abg ko kan ada. ko ayatlah dia hehehe

    tijah,
    ko mmg. Aku bawak ayam hujung minggu ni ko tolong masak tau. Jgn nak lari.

    ONE ZABA,
    aku dah book dulu nak jadi tukang kebunnya ngeh3x

    ReplyDelete
  27. peh.. outstation ja keje mu.. ehehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails