Sunday, July 5, 2009

Tawaran Hebat - Seekor Tikus Seringgit

Dari 13 Mei sehingga 13 Ogos 2009 ada satu tawaran hebat. Utk setiap ekor tikus yg berjaya ditangkap dan diserahkan ke kaunter, bayaran RM1.00 akan diberikan. Cuba baca ni


Setahu aku, di kawasan Chow Kit ni berpuluh2 ribu tikus ada kat sini. Tapi setakat yg aku tahu, sambutan dari peniaga dan pemilik gerai dan kedai di sini begitu hambar. Mungkin mereka lebih sibuk berniaga atau malas nak hantar kalau setakat seekor dua.

Kalaulah aku ada seruling ajaib yg boleh menarik tikus2 itu ikut aku bila aku tiup, mesti aku dah jadi kaya. Korang rasa DBKL nak tak bayar aku?

34 comments:

  1. huhu... aku tgk dok gentel2 tikus ni ha YB.. ngeeee!

    ReplyDelete
  2. heeeee....mana nak cari ek seruling sakti tu?huhu ;P

    ReplyDelete
  3. Teja,
    Ko bagi aku ajelah tikus yg ko gentel2 tu. Aku bagi ko 2 hinggit hehehe

    Liyana,
    soalan yg bagus tu. Aku pun tak ada jawapannya ngeh3x

    ReplyDelete
  4. patutnya sapa yg tak bawak tikus kena denda 100 hinggit. baru semua org bawak tikus.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. klu aku bg tikus ni kat ko, aku nk gentel ape pulak YB, tk nak arr... uhuks2!

    ReplyDelete
  7. ONE ZABA,
    Susah pulak aku nak buat duit kalau mcm tu huhuhu

    cklah,
    Kenapa ko delete komen ko? Terima kasih kerana menegur ejaan yg salah tu. Aku nak cepat tadi takut capaian tenet aku meragam lagi. Mmg betul: elok lepas aku publish n3 ni, line kong balik. Petang ni baru nak pulih grrrrr

    Teja,
    Kan banyak benda lain ko boleh gentel!!! Kalau ko sudi aku pun boleh bagi aku punya ngeh3x

    ReplyDelete
  8. cemana diorg nak kenal tikus chow kit ke tikus perak??

    kang kalo aku amik tikus kat kg aku bawak pi sini diorg boleh cam x? ngeeee

    ReplyDelete
  9. Ok YB, aku setuju , ko baak seruling ajaib - aku bawak jentolak , kita kongsi kumpul tikus durjana tu...!Kayo weh!

    ReplyDelete
  10. Ms.Lilies,
    Perak pun banyak tikus jugak ke? Rasa tikus ini mcm sama aje bagi aku. Bolehlah ko bawak dulu 2-3 ekor kita cuba hantar kat kaunter tu. Kalau mereka terima, ko bawaklah satu lori pulak lepas tu. Boleh aku jadi ejen ko hehehe

    sonata,
    jentolak rasa tak muat nak masuk kat Chow Kit tu sbb kereta aku pun susah nak lalu. Banyak sgt dah gerai jualan yg takde lesen kat situ.
    Tapi tawaran ko utk bekerjasama tu aku sambut baik. Yg penting masyuk keh3x

    ReplyDelete
  11. nak bwa kucing ler pi sana... mesti gemuk kucing nanti...

    tapi nak ker kucing saya makan tikus KL yang besar gedabak tu hehehe

    tikus kat chow kit dah season heheheheee

    ReplyDelete
  12. NL,
    aku rasa silap2 kucing ko yg kena makan dek tikus2 chow kit tu hehehe

    ReplyDelete
  13. hehehee klu kucing kena makan buleh cari kucing lain...

    tapi kalau tuan dia yang cute ini kena makan... tadek galang gantinyer lagi muahahahahahaa

    sampai bulan ogos tu... kempen tikus itu kan ... sempat lagi tu kalau nak pergi tangkap tikus2 tu semua...

    masalahnyer tikus diakuar malam2... seram weyh kat chow kit malam... kuar tikuh lain nanti... mna mau lari hehehehee

    ReplyDelete
  14. tikus tikus chow kit tu katanya besor besor huhuhu :D

    ReplyDelete
  15. kalau bawa tikus impot ok tak agak nya hehe

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. huhu, tk nk arr... ko punye tk best, kecik!!! tp klu ko bg dua2 skali ok jugak tu...

    ReplyDelete
  18. NL, elok ko jgn bwk kucen ko tu... tikus2 bwk penyakit... silap hb jangkit kat ko.... huhu!

    ReplyDelete
  19. Salam.
    Dah lama tak mai sini. kalau sebelah utara dan lagi utara sana..negeri yang dok buat kacau lani..yang bukan Islam, depa tangkap dan makan je...

    ReplyDelete
  20. aku saspek diorang tak hantar kat dbkl kut. diorang antor kat restoran eksotik kut. insentif lagi tinggi.hehe

    ReplyDelete
  21. boleh jadi bisnes tangkap tikus ni

    ReplyDelete
  22. Hello Mr Yunus, noticed your profile pic. As it is small, I think you keeping Koi fishes?
    They are beautiful fishes.
    Bahasa saya sebelum Merdeka so will not bring out my rusted words, ha ha.
    You have fun and keep well, best regards, Lee.

    ReplyDelete
  23. yb kan dah kaya.. ghitewww

    ReplyDelete
  24. ntah-ntah diorang tak leh beza mana tikus ngan anak kucing...

    tikus besar sama saiz.....

    ReplyDelete
  25. ada yg tukar keje jadi penangkap tikus profesional pasni,hehehe.

    ReplyDelete
  26. kucing skrg dah tak lalu gamaknya ngan tikus2 tu semua...tu yg sakan dia membiak tu...mcmn ya nk hapuskan tikus?

    ReplyDelete
  27. nak JV leh...

    sy nk bwk racun aje...

    ReplyDelete
  28. ....padam sebab dah tak releven. Kesalahan dah dibetulkan.

    ReplyDelete
  29. tanak ah tikus...citer pasal ayam la plak bang

    ReplyDelete
  30. kalu tangkap tikus kat umah, hantar kat sana agak-agak buleh dak eh?? Heheheheh :P :P

    ReplyDelete
  31. Naper tak timbang kilo jer???

    ReplyDelete
  32. semestinya tidak..sebab men tipu.. org len pun nk jugak menangkap gak..

    mana tehu dalam kebzan org len..ade sorg dua menjadikan ianya sebagai sumber pendapatan dorg

    ReplyDelete
  33. salam..buat perangkap sakti jer la...umpankan makan yg enak2...errrr...tapi menangkap tikus mendedahkan kepada bakteria dan virus je..

    ReplyDelete
  34. Jumpa jugak cc kat sini..tikus tu kalau kita ni china, dah lama hbis kot kankankan?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails