Thursday, May 21, 2009

Dulu Musang, Sekarang Penyu Pula

Tidak lama dulu ada seekor musang pandan cuba memasuki rumah saya seperti yg saya pernah ceritakan (klik sini). Hari ini lagi hebat - seekor penyu masuk ke rumah saya! Seperti yang kalian tahu rumah saya jauh dari laut. Habis itu macamana penyu itu boleh masuk ke rumah? Penyu ini memang bijak. Dia menggunakan khidmat pihak ketiga.

Lebih kurang pukul 3:15 tadi, ada sebuah van datang ke rumah saya. Pemandunya menyerahkan sebuah bungkusan kepada saya.

Ini rupa bungkusan itu

Setelah saya buka ini rupa isinya

Seekor penyu, sebatang pensil oversize dan beberapa keping kertas kosong. Berjaya penyu kelabu dan bercengkerang hitam masuk rumah saya! Siapa pula yang menghantar penyu ini dan atas sebab apa. Kalau nak tahu sila baca ini

Kepada Mr PenyuBiru, terima kasih di atas pemberian hadiah ini. Saya sangat menghargainya. Kalau tak percaya, saya sedang mencuba untuk menjadi top komentator bagi bulan Mei walaupun saingan kali ini semakin hebat.

34 comments:

  1. YB pun dah pandai buat gimik dah..
    huhu

    pandai en penyu amik hati...

    ReplyDelete
  2. aku ingat ko majuk gan penyu...dh pencen nk penyepam?.....ko purak2 merajuk ek...

    ReplyDelete
  3. cantik ah penyu berkaler biru itu mengambil hati pembaca blognya :)

    ReplyDelete
  4. tolo penyu tak dapat sekali ke

    ReplyDelete
  5. berair tak mata penyu tu?

    MALAM INI PENYU MENANGIS :)

    ReplyDelete
  6. ala, bagila can kat saya plak kali nih... Hahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete
  7. Ms.Lilies,kiut dan comel hehehe

    INTAN,beza sampai 4 minit. Mmg takde can ko nak jadi no 1 hari ni. hehehe

    psst - cuba esok pulak

    Chekgu BH,baru nak belajar buat gimik. Boleh aku berguru dgn ko tak? hehehe

    INTAN,Ada lagi 10 hari kalau aku nak menang lagi bulan ni. Jom kita sama menyepam blog penyu hikks

    Akmal,Dia blogger professional. Dah boleh beli basikal anak dgn duit iklan hehehe

    ONE ZABA,tolo takdo batang ado la hehehe
    (pensil tulah - nanti org ingat apa pulak)

    kts,kering aje mata penyu tu. Malam ni aku rasa tak nangis penyu tu. Ko kot yg nangis nanti hehehe

    kapten,aku tunggu2 jugak kot2 ko nak bagi aku souveneir huhuhu

    syah shah,aku tengok ko jauh sgt tertinggal. Lebih baik aku yg kejar pendahulu sekarang sbb aku no 2 masa ni. hehehe

    Amir,ni penyu tersenyum

    ReplyDelete
  8. tak merasa lah kita ni...tunggu sape2 je hantar...macam kura2 dengan arnab...jangan terkejut ye nanti kura2 pulak menang!

    ReplyDelete
  9. sampai jugak akhirnya. aku dah risau dah takut tak sampai. aku pos ari jumaat ari tu.lama gilos!

    adeh! tak tahan baca reply komen ko. apa aku blogger pro?? aku anggap itu satu kritikan yg membina.hehe..

    btw, sama² kerna sudi menerima sebenier tak seberapa tu. :D

    ReplyDelete
  10. sonata,tak dapat penyu, kura2 pun bolehlah!
    bukan mcm tu sonata? hehehe

    PenyuBiru,ko dah boleh cari makan dari nuffnang tu dah kira pro lah. Aku ni semi pro pun tak de huhuhu

    psst - aku ingat ko dah tak jadi nak bagi hadiah kat aku sbb aku pemenang lelaki pertama. Maklumlah sebelum ni semua pemenang org pompuan ngeh 3x

    ReplyDelete
  11. kenapa zino tak pernah dapat hadiah hehe

    ReplyDelete
  12. huhu,,,
    masa ku baca tajuk entry ni ku ingat en.penyubiru pergi rumah yb,,,
    biasela,ziarah menziarah sesama teman blog ,,,hehe
    rupenye hadiah penyu yang yb dapat,,
    pergh~~sape yang tanak dapat hadiah,,nak jugak!:D

    ReplyDelete
  13. zino,kena komen banyak2 kat blog PenyuBiru tu.

    unasiapalah yg sudi dtg ke teratak buruk saya ni? huhuhu
    Dah bagi hadiah tu pun saya dah hargai banget hehehe

    ReplyDelete
  14. tgk pics pertama... igtkan YB nak tunjuk laptop baru!

    bila tgk tajuk tu...
    dalam hati mesti penyu yang biru itu
    aka blogger pro dah datang umah YB..

    semua ramalanku tak benar belaka hehhee

    tahniah YB dapat hadiah... :)

    ReplyDelete
  15. ermmmm......................

    ReplyDelete
  16. tunggulah bungkusan dari saya pulak,kekkekeke.

    ReplyDelete
  17. me baru tahu, tahniah yb ittewww.. moga2 kiter sumer leh jadi rakan siber yg baik baik ghitewww.. salammm

    ReplyDelete
  18. hah, tak buleh ke?? Hahahahah :P :P

    Kalo camtu saya jadi top komentator kat sini ajelah... boleh?? Kikikikikik :P :P

    ReplyDelete
  19. TMFH,bukan sengaja tapi terinterframe pulak hehehe

    Orgnya tak dtg, anak penyunya aje yg tampil.

    Terima kasih atas ucapan tahniah.

    tchersally,takkan speechless lagi sally?

    juliet,ko pakai poslaju atau ko nak hantar sendiri? Apa2 pun aku tunggu tau. ngeh3x

    en_me,me pun pernah kerja kat MMC O&G Eng ke atau kat TPG sbb me cakap opis sebelah tabung haji. Entah2 kita kenal? hehehe

    syah,bukan tak boleh tapi secara realistik agak susah kalau ko nak menang bulan ni. Satu cara ko spam blog PenyuBiru tu tapi rasa mcm tak aci aje.

    Aku tak pandai buat pertandingan tapi nantilah aku fikirkan demi menghargai persahabatan.

    psst - bila nak buat gathering blogger? Aku book bawak air kosong hehehe

    ReplyDelete
  20. waaaaaaa... aku pon pernah dpt suatu ketika dahulu..

    tp itu dikira adiah kesian dari penyukk.. huhuhu..

    ReplyDelete
  21. Jard,betul ke penyu bagi hadiah kesian kat ko atau dia nak mengorat ko? kahkahkah.

    Sekarang ko dah kembali solo and available mesti ramai yg nak masuk line ngeh3x

    ReplyDelete
  22. saya pun dapat hadiah penyu gak
    YB nyer jantan ke tino ?

    ReplyDelete
  23. hehehe takper klu mmg nak interframe pun saya mmg jeles tgk laptop tu...

    klu ada laptop senang sikit nak berblogging... sambil baring pun pun buleh layan....

    ReplyDelete
  24. ArPeGGiOS,eh mcmana ko boleh dpt penyu jugak? Ko top komentator bulan berapa?

    Aku punya penyu jantan. Ini aku tengah berusaha nak dptkan yg tino pulak utk bulan ni hehehe

    TMFH,laptop dah murah sekarang. Kat rumah aku ada 4 bijik sbb anak2 aku pun pakai jugak. Takkan nak berebut setiap kali nak pakai.

    Ko pun tentu pakai laptop jugak kan?

    ReplyDelete
  25. kita share share bulih tak? hehehehe...



    .

    ReplyDelete
  26. errr mmg lah laptop murah...
    tapi murah2 pun 1K lebih... budak2 buleh ler pakai yang gitu setakat nak guna untuk spreedsheet dan sebagainya....

    * errr saya tak pakai laptop, saya pakai pc (desktop) beli part dan pasang sendiri untuk kurangkan kos!

    ** bil wimax pun belum bayaq lagi nih
    camner nak beli laptop huhuhu

    ReplyDelete
  27. Speechless sebab dok fikir mcm mana penyu bole masuk rumah..bila pulak YB duduk d Rantau Abang,,hikkss..baca punya baca..laaa..penyu yg tu...terkesima..hik..hik..

    ReplyDelete
  28. TMFH,ko pandai pasang pc sendiri? boleh ganti Micheal Dell lah ko satu hari nanti dan jadi jutawan. Masa tu bil wimax tak jadi masalah langsung hehehe.

    tasik,apa yg ko nak aku share dgn ko? takkan penyu sekor tu kita nak kerat dua atau pensil tu ko nak sekerat? Kita cari benda lainlah utk kita berkongsi wakakaka

    ArPeGGiOS,dia buat pertandingan ke atau saja bagi hadiah kat kenkawan?

    tchersally,Mungkin sbb sally belum kenal PenyuBiru. Tapi ramai jugak rakan2 maya saya yg juga rakan PenyuBiru. Maklumlah dia blogger pro.

    ReplyDelete
  29. amin... insyaAllah...
    terima kasih... doa tu...

    tapi setakat nih tadek lagi uasaha nak buat biznes pasang pc...

    selalu buat untuk kawan2 adn sendiri sajer...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails