Saturday, November 22, 2008

Pasar Tani Mega - Setiawangsa

Saya nak bercerita kisah pasar lagi. Kalau ada yg bosan maaflah. Tapi sebagai manusia bernyawa, kita perlu makan dan minum. Dan salah satu tempat nak cari (beli) makanan tentulah kat pasar. Dah jadi rutin saya akan ke pasar pada hujung minggu utk bekalan seminggu yg akan mendatang. Dulu sebelum isteri saya bersalin, kami selalu ke pasar borong dan memborong utk stok 2-3 minggu. Jadi tak perlulah kami ke pasar setiap minggu.

Pagi tadi saya dan isteri telah ke Pasar Tani di Setiawangsa. Berikut antara yg sempat saya rakamkan.

Banyak gerai terdapat di sepanjang 250m siar kaki

Sayur2an kampung merupakan barang dagangan asal pasar tani

Kerepek Rizal yg telah diekspot ke merata dunia masih mengekalkan pasar tani sebagai antara outletnya

Jawa Rangers dari Sabak Bernam merupakan antara peniaga di pasar tani ni

Penunggang motor tak makan saman - jalan ditutup pun nak masuk juga

Tak perlu ke pasar basah utk membeli ikan, udang dan ketam

Berbagai2 jenis keropok ada di gerai ini

Barang perhiasan seperti bunga pun ada dijual

Nak jual madu tapi sibuk cakap dlm hp

OKU menghiburkan para pengunjung dgn lagu2 era 60 dan 70an

Bagi rakan bloggers yg teringin nak berkunjung ke Pasar Tani Mega ni bolehlah bagi tau saya.

2 comments:

  1. jauh benar dengan Puchong nie

    ReplyDelete
  2. pB,
    Sekali sekala jalan2 bawa keluarga apa salah. Lepas pergi pasar boleh terus sarapan kat Medan Selera Setiawangsa. Kalau nak dtg bagi tau. Boleh breakfast sekali.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails