Monday, April 14, 2014

Aaron Aziz In The Making

Pagi tadi setelah balik dari menghantar Afifah ke KLIA untuk balik ke UMS, Kota Kinabalu, aku menghantar Haikal ke Angkasapuri pula. Tujuannya untuk dia menghadiri sesi ujibakat untuk rancangan drama terbitan RTM.

Minggu lepas pihak RTM ada menelefon emak Adam memberitahu yang Haikal terpilih untuk ujibakat setelah mereka berjumpa dengannya tahun lepas. Masa itu Haikal di Darjah 6. Pihak RTM ada meninggalkan nombor telefon pejabat untuk dihubungi kerana semasa mereka call itu Haikal berada di sekolah.  

Emak Adam tak minat anaknya terlibat dalam dunia lakonan. Selepas habis call, dia mula membebel!

Aku rilek aje. Kalau betul Haikal tu ada bakat berlakon, biarlah dia mencuba.

Minggu lepas Haikal cuba memanggil nombor telefon yg diberi tapi tiada jawapan. Akhirnya pada petang Jumaat baru dapat bercakap dgn pihak RTM. Mereka memberitahu budak-budak lain dah datang untuk ujibakat minggu lepas tapi Haikal masih boleh datang pada minggu ini. 

Maka pagi tadi kamipun ke Wisma TV.

Setelah mengisi biodata di borang yang diberikan, pihak Penerbit memberikan skrip untuk dihafal oleh Haikal. Tapi dia diberi kebebasan mengubah dialog mengikut kesesuaian diri sendiri asalkan tak lari dari jalan cerita. 

Aku dah terbayang Seniman Bujang Lapuk yang menghadiri sesi ujibakat.

Aku tak ikut masuk bilik tempat dia diujibakat sebab aku takut Haikal tak terkeluar dialog bila melihat muka aku, Tapi dari luar bilik yang bertutup itu aku boleh dengar sikit2 komen daripada pengarah.

Dia diberi watak ketua budak jahat. Aku tengok muka Haikal ni jenis budak baik. Kiranya tak cukup brutal. 

Dia boleh pegang watak hero macam Aaron Aziz aje. Watak jahat macam Sarip Dol belum mampu kot …...

19 comments:

  1. ayahnya boleh jadik manager/PA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehlah nanti mana2 penerbit yang nak ambil Haikal berlakon menghubungi saya. Kalau kawan2 Encik Abdul nak ambil dia berlakon, sila hubungi saya ……. wakaka

      Delete
  2. YB boleh jadi pengurus silap-silap boleh jadi pelakon tambahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertambah glamerlah saya lepas ni ….. hahaha

      Delete
  3. Esok2 jgn PA lebih2 sudah le ye...ekekkee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. JunAina,

      Biasalah PA lebih2 laksana lebih sudu dari kuah…… bahaha

      Delete
    2. Kalau betul jadi macam Aaron Aziz, jenuh la Emak Adam nanti. Ramai sangat calon menantu datang menjengah.

      Hahaha.

      Delete
    3. t.a.t.a,

      hahaha berjemaah nampaknya ……. hahaha

      Delete
    4. belum jadi macam Aaron Aziz pun dah ada beberapa orang nak jadikan dia calon menantu ….. ngeeeee

      Delete
  4. macam mana RTM boleh kesan bakat Haikal? Masa dia masuk contest memasak tu kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejujurnya saya pun tak berapa jelas kisahnya. Tapi apa yg saya dengar pada tahun lepas ada orang2 RTM datang ke SK Setiawangsa untuk melihat beberapa orang pelajar mengacarakan majlis. Daripada ramai2 murid itu entah macamana mereka tertarik dengan Haikal.

      (ada pakai2lah tu kot …. ) hahaha

      Delete
  5. Makchaq kena telek2 balik wajah Haikal ni...nak cam betui2.. pasainya aaron azi tu sampai la makchaq tak kenai/ingat muka dia..
    Nanti2 kalau ada tanya boleh la makchaq cakap makchaq ke.lnai Haikal tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sempat telek2 balik ke wajah Haikal? Dia anak kami yg bulat tu. Masa kat rumah mertua Daddy Ziyyad dia ada.
      Aaron Aziz tu kalau nak tengok dia ada mengacarakan Fear Factor.

      Beza utama antara Haikal dan Aaron ialah ketinggian ….. huhu

      Delete
  6. jaga-jaga. esok jangan bikin panas. nanti masuk melodi macam-macam soalan dia tanya kang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Retis biasalah bikin panas. Kalau tak, orang tak tahu kisah depa ….. hehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails