Wednesday, January 23, 2013

Wordy Wednesday: Mampukah Saya Melupakan Awak?

Petang ini aku sepatutnya ada meeting dgn client di Damansara. Tapi disebabkan meeting aku dgn seorang lagi client di Bukit Bintang habis agak lewat, aku terpaksa menjadualkan semula meeting yg di Damansara tu kpd pagi Jumaat.

Bila aku balik rumah tadi aku dan emak Adam sempat melayan cerita Sahara di tv. Kisah percintaan di sekolah tahfiz. Apa korang ingat budak kat sekolah tahfiz tu tak tahu bercinta? .... hehehe

Yang menarik perhatian aku bila hero hampir putus asa utk mendapatkan cinta heroin yang juga anak kepada gurubesar sekolah tahfiz itu kerana ada tiga orang lelaki yg lebih tinggi ilmu agama mereka yg juga berkenan untuk melamar heroin tersebut.

"Awak lupakan saja saya dan anggaplah kita tak pernah bertemu," kata heroin kepada sang hero.

Klise betul dialog tu aku dengar. Ingat senang ke nak melupakan seseorang yg pernah anda sayangi.

Korang pernah cuba?

37 comments:

  1. kalau ayat nak mintak putus pulak macam ni
    'saya harap awak jumpa yang lebih baik dr saya'
    keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa pernah gunakan ayat tu ke? .... ahaks

      Delete
  2. Saya sayang X6..sedang cuba lupakan dia...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh kira dah putus asa nak memilikinyalah ya? ... ngeee

      Biar saya pula cuba adiknya si X5 .... hahaha

      Delete
  3. Tidak la susah nak melupakan tapi bukan senang jg nak melupuskan rasa syg tu..

    Maka, bila jumpa org yg suka tanam tebu pinggir bibir sila pijak perut beliau berkali2.. Jimat masa nak delete rasa syg tu.. Hehh..

    - syygsukapijakperutorgkurgbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh bercakap dari pengalaman ke ni? Hebat tu.


      Kalau org tu tanam tebu di pinggir bibir senang kita nak lihat. Yang susah kalau dia tanam tebu di celah bukit .... ngeeee


      - jgnsukapijakperutorg

      Delete
  4. Bang YB, macam perli saya jer? ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish mana ada perli azie. Kan saya ada sebut sumbernya .... ngeeeee

      ps - bila nak datang ambil rantai tu?

      Delete
  5. Assalamualaikum,
    Errr....errr....errrr....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikum salam.

      Errr ..... terkenang kisah lama ke?

      ngeeee

      Delete
  6. mak adam tahu ke YB masih ingat kat kekasih pertama..ngeee

    notahati: entri YB buat saya terkenangkannya...hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya mana ada kekasih sebelum emak Adam. Dialah yg pertama dan insya Allah yg terakhir. Kiranya kekasih awal dan akhir ..... hehehe.


      Ada ketika mencuit kalbu juga bila terkenangkan org yg pernah kita sayangi ni kan? Saya tak tahu perasaan itu sebab tak pernah alami .... cewah

      Delete
    2. so sweet... sukalah mak adam tu ye, pertama dah selamanya..inysaAllah :)

      nak cakap pasal cinta pertama..dah boleh buat entri baru..nak cerita kat sini nanti dah terlebih makan tanah tuan rumah pulak..haha..

      notahati: nantikan entri baru saya bertajuk jeng..jeng.jengg.. 'mengenang cinta pertama' ... hahaha..lalu ke orang nak baca..tak lalu saya nak tulis..sebab saya malu :)

      Delete
    3. Kami ni bercinta selepas kahwin. Maklumlah saya ni kan jenis pemalu ... ngeeee

      Tak sabar nak baca pasal kisah cinta ieda. Mesti banyak perkara menarik kalau tak banyak dicensor .... hehehe

      Ramai org yg lalu nak baca termasuklah saya. Saya tungguuuu

      Delete
    4. hehee..tak sangguplah YB...saya ni pun pemalu orangnye..ngeee

      Delete
    5. ya ke? Tak nampak mcm pemalu pun .... hehehe

      Delete
  7. Tak pernah.. Sebab tak pernah bercinta... Salu dengar dialog tu kat tv je.. dan baca kat novel.. hehe..

    Dan selalu nasihatkan orang yang putus cinta... heeeeeeee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh belum pernah bercinta ke? Lepas ni adalah yg akan usha Cik Azz.

      Tapi saya tabiklah org yg tak pernah bercinta selalu nasihatkan org yg putus cinta!

      Delete
  8. tempat jatuh lagi di kenang .. ini kan pulak.. dot dot dot.. isi sendiri hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat jatuh lagi dikenang inikan pulak tempat mula2 dating .... hehehe

      Delete
  9. Yg dibenci pun kita susah nak lupa,
    Inikan pula yg disayang.....

    Eheheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu najwa. Tapi bila teringat org yg kita benci hati jadi geram .... grrrr


      Bila teringat yg disayang, diri rasa terharu, jiwa rasa saya dan hati jadi rindu ....

      Delete
  10. tu yg malas nak tgk tv,takot meroyan sensorang,kekekkeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. carilah kawan cepat supaya tak meroyan sensorang ..... ngeeeee

      Delete
  11. Salam Maulid Rasul utk Tuan Yb. Berbahagialah hendaknya bersama keluarga.
    Saya dah lama tak tgk cerita melayu,,hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Maulidur Rasul kpd Puan JJ jugak. Alhamdulillah kami bahagia.


      Kadang tu bosan juga tngk citer Melayu ni bila dah boleh agak jalan citernya. Tapi ada masa bila emak Adam menonton saya ikut temankan utk merapatkan perhubungan kami sambil menonton tu.

      Delete
  12. Yb
    Budak budak sekolah tahfiz pun manusia biasa....rasa cinta dan sayang datang tak memilih milih orang kan.

    Saya ada pengalaman yang sangat pahit...lepas habis spm saya berkenalan dengan seseorang.....dia ni kerja kastam....saya berkenalan dengan dia tanpa mengesyaki dia suami orang....setelah lebih kurang dalam 9 bulan perkenalan tu....isteri dia datang kerumah saya berjumpa dengan mak bapak saya.....( saya pun tak tahu macam mana isteri dia tahu rumah saya....masa isteri nya datang tu isterinya mengandung 7 bulan dan dia bawak anak2 nya seramai 9 orang....bukan setakat mak dan bapak saya terkejut saya pun terkejut sama.......kesihan pulak saya dengan isteri nya dan saya berjanji dengan kak fauziah saya tak akan jumpa suami dia lagi...lepas pada peristiwa tu saya jauhkan diri dari suami dia walaupun hati masih sayang tapi demi kak fauziah dan anak2 saya tak sanggup.......setelah lebih 10 tahun lebih tak berjumpa dan saya pun telah berkahwin saya terserempak dengan suami nya....kebetulan duduk berdekatan dengan rumah ibu saudara saya....dia beritahu saya kak Fauziah dah mrninggal kerana barah payudara semenjak 15 tahun lepas...dan anak2 semua dah besar2 dan dia pun dah bersara.......alfatihah buat arwah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betullah budak sekolah tahfiz tu manusia biasa yg ingin mencintai dan dicintai. Cuma di dalam drama tu nampak macam dibiarkan saja pelajar lelaki dan pelajar perempuan bercampur gaul .... huhu.

      Terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman. Boleh buat cerpen atau drama ni .... ngeee.

      Masa awak berkawan dgn lelaki tu tak nampak ke dia dah berumur sebab dah ada anak 9? Biasanya lelaki berumur ni kalau tak bujang tua atau duda mesti suami orang .... huhu.

      Saya tabik pengorbanan awak demi kebahagiaan Kak Fauziah dan anak2nya. Mungkin sebab itu Allah beri pengganti yg lebih baik iaitu suami awak sekarang.

      Delete
  13. hahaha. tak dak pengalaman lagi bab ni...

    tapi nak lupa sampai budget tak pernah jumpa tu payah kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenalah cepat2 cari pengalaman. Org kata masa bercinta itulah masa yg paling indah ... hehehe.


      Memang susah nak lupa mcm tak pernah jumpa. Lainlah kalau kita hilang memori .... hahaha

      Delete
  14. yb ada pengalaman ye?
    sya pernah jugak
    pedih sedih terhimpit rasa sesak nafas wooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya takde pengalaman.

      Oh Eja ada pengalaman rupanya. Kiranya en suami tu bukanlah yg pertama .... ngeeee

      Delete
  15. ni teringat kekasih lama ke kekasih baru nih..?

    keh2.


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekasih saya ada kat rumah ni. Kalau teringat terus boleh peluk .... ngeeee

      Delete
  16. Yb....memang dia nampak muda je walaupun ada 9 orang anak, kita tanya dengan kawan dia semua tak cakap pun dia ada isteri....tapi bila dah tua ni saya baru tahu kawan2 mestilah cover kan....aiseh masa tu kita belasan tahun lagi belum matang, orang tipu pun kita percaya je.

    Mana yb tau suami saya baik? Ok memang lah baik depan saya belakang wallahu'alam...yang penting saya tak nampak dan dia jaga saya baik...itu je...selebih nya berserah kepada Allah.

    ReplyDelete
  17. pernah cuba tapi x pernah berjaya

    ReplyDelete
  18. sayA syg dan tak pernah lupa...
    tapi dia buat dek jaa...
    saya tnya dia senyap..
    (jual mahal barangkali..)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails