Wednesday, December 21, 2011

Kenapa Aku Sayang Emak Adam?

Jawapannya: dia versatile dan agile. Siapa yg tak faham maksud dua perkataan tersebut sila buka kamus atau google.

Kalau malas, lihat aje gambar di bawah ni




















Malam pun dia masih versatile dan agile .... hehehe

53 comments:

  1. kena belajar dgn mak adam cenggini ni

    ReplyDelete
  2. Serba boleh mak adam ni... panjat memanjat pun pandai...hehehe

    ReplyDelete
  3. fuyooooo...

    (ternganga. speechless. terus tak tau nak komen apa)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. makwe2 diluar sana ada ciri-ciri mak adam, sila PM.

    ReplyDelete
  6. Beruntung Mak Adam, suami nya puji melambung..

    Akak pernah juga buat mcm gitu, nak tebang pokok ubi gajah depan rumah tapi kena marah sebakul sebab dia takut saya jatuh..huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. Ms Lilies,

    nak belajar memanjat atau memasak? hehehe

    ReplyDelete
  8. aNIe,

    bukan setakat itu aje. Bertukang pun pandai sebab abah dia dulu seorg tukang.

    Kalau barang2 rosak kat rumah ni dia lebih cekap betulkan dari saya... ngeeee

    ReplyDelete
  9. Tijah,

    jgn ternganga besar sangat .... nanti masuk lalat

    (eh malam2 ada ke lalat?) hehehe

    ReplyDelete
  10. sonata,

    superwoman takpe. Jgn jadi catwoman. Letih batman nanti ... hehehe

    ReplyDelete
  11. DrLaptop,

    kalau ramai yg PM DrLaptop, bolehlah suruh sebahagian PM kat saya jugak ... ekeke

    ReplyDelete
  12. Marina Monroe,

    Puji tak kena bayar duit. Dia dah susah payah memanjat apa salahnya saya puji? Kalau tak, saya yg kena panjat dan tebang dahan mangga yg dah kering tu .... hehehe

    Itu tandanya dia sayang kakak. Kalau jatuh kan dia pun susah juga selain kakak .... ngeeee

    ReplyDelete
  13. bahaya tu .. jangan benarkan dia buat lagi. kalau terjatuh tentu suaminya akan dipersalahkan. kerja itu sepatutnya kerja suami, kecualilah suaminya 'fragile'

    ReplyDelete
  14. Salam YB..,

    saya kagumi kebolehan dan keberaniannya....tapi saya setuju dengan pendapat Tn Hj....biar sesal dahulu jangan sesal kemudian....

    * ini bukan diskriminasi gender yer...

    ReplyDelete
  15. Cayalah mak adam, tengok gaya kak Ct potong daham mcm pro. Kak CT mmg terbaek lah

    ReplyDelete
  16. tetibe ujung ayat YB dah lain macam. hahaha

    ReplyDelete
  17. Melihat gambar mak adam teringat kisah jiran...percuma saja ulasan selari diberi:
    hai pakcik jadi mandur ke?

    ReplyDelete
  18. Ni boleh kaotim ngan kak Hazeleyed ni...sama versatile and agile...hahaha!
    akak pun pernah buat macam tu...sebab lambat nak tunggu reflection hubby!

    ReplyDelete
  19. wowww...tabik la kat emak adam...masak pandai...macam2 lah...

    ReplyDelete
  20. Salam YB...very SUPER-WOMAN Emak Adam.

    ReplyDelete
  21. mak adam berani memanjat tempat tinggi...
    syabas!
    kaklong?
    gayat...miahahahah!

    ReplyDelete
  22. dulu2 boleh la..skrg gayat woo lagipun xde pokok nak dipanjat..pokok pisang ada la..kang patah pulak

    ReplyDelete
  23. Ya Allah!..mana bapak Adam..hishh..takkan bapak Adam tengok aje Mak Adam panjat pokok? ngeri saya, kalau jatuh tu mcm mana? Ish..ish..ish..bapak Adam..bapak Adam..

    ReplyDelete
  24. perhh.. tabik springgg kat mak adam.. dia amik student tak?? hehehe..

    ReplyDelete
  25. Ini baru dikatakan, SuperMak !! ~hehehe

    ReplyDelete
  26. va! va! va!

    .
    .
    .

    vanakam!

    hikkksssssss...

    ReplyDelete
  27. bolela sesama kita makan rambutan atas pokok, eh, mak adam

    :D

    ReplyDelete
  28. eh. lupa.

    assalamualaikum. slm perkenalan

    :D

    ReplyDelete
  29. mak aiii.. ganehnyaaaa.. hahaha

    ReplyDelete
  30. fuyo...tabiklah dekat mak adam. terer manjat tu...

    ReplyDelete
  31. al-lavendari,

    kalau tak biasa mungkin berbahaya. Tapi emak Adam dah biasa panjat pokok. Kat kampung dia panjat pokok belimbing buluh dgn selamba aje.

    Suaminya bukan fragile tapi dah terlebih berat badan. Dahan yg rendah2 yg tak memerlukan saya memanjat atau yg boleh dicapai dgn menggunakan tangga saya dan emak Adam sama2 potong.

    ReplyDelete
  32. azmnor,

    Wsalam Bro.

    Terima kasihlah di atas keprihatinan awak dan abg Al tu.

    Kerja yg merbahaya seperti memanjat bumbung memang kami tak buat sendiri.

    ReplyDelete
  33. Tie-Ibu wawanisolehah,

    Dalam beberapa hal emak Adam memang lebih terer dari saya. Ada masa dia kata kpd saya, "kata engineer tapi kerja mcm ni pun harapkan org perempuan yg buat."

    Ambik ko YB.... hehehe

    ReplyDelete
  34. Masy,

    ko ni suka berfikir di luar kotak.

    Kalau malam ni buat n3 tu tentu lagi ramai yg fikir mcm tu ... hahaha

    ReplyDelete
  35. mokjadeandell,

    Siapa yg beri ulasan selari tu? Suami jiran awak tu ke?

    Pakcik bukan jadi mandur tapi jadi pemberita ... hehehe

    ReplyDelete
  36. hazeleyed lady,

    Bolehlah buat persatuan isteri/ibu2 versatile dan agile. Tentu ramai peminat! hehehe

    Suruh suami mmg banyak alasannya. Sibuklah tu konon. Susah2 buat sendiri dah siap ... ya tak?

    ReplyDelete
  37. shaliza,

    orang kampung yg biasa hidup susah macam tu lah. Pengalaman mengajar dia banyak kemahiran yg berguna.

    Sayalah yg tumpang untung ... hehehe

    ReplyDelete
  38. Norlida,

    Waalaikum salam.

    Yes SUPER DUPER.

    Kalau suruh buat rumah pun dia boleh rasanya.... hehehe

    ReplyDelete
  39. kaklong,

    saya yg gayat tengok dia memanjat tinggi tu sebab dia pun dah berat. Nasib baik dahan mangga tu kuat.

    Kaklong gayat rupanya. Tak boleh kerja pramugarilah mcm tu ... cewah

    ReplyDelete
  40. Irfa,

    Iyalah tu.

    Kalau nak sangat memanjat silalah ke rumah kami. Ada lagi satu dahan mangga yg dah mati yg tak sempat emak Adam yg potong semalam.

    Amacam? ada berani? hehehe

    ReplyDelete
  41. PelangiPagi,

    bapak adam yg tukang ambil gambar tu lah! hehehe

    ish jgn cakap kuat2. Nanti dengar emak Adam, tak nak pulak dia memanjat lain kali .... ngeeee

    ReplyDelete
  42. Anaa,

    sesi 2012 akan bermula selepas raya cina. Bolehlah mendaftar skrg ... hahaha

    ReplyDelete
  43. Daddy Ziyyad,

    Tahun depan bolehlah gantikan pelakon SuperMak tu kerana yg ini betul dan bukan camera trick .... ngeeee

    ReplyDelete
  44. kts no 1,

    yes yes yes yes.

    welcome back.

    vanakam. Mentang2lah duduk dekat Batu Caves hehehe

    ReplyDelete
  45. kts no 2,

    itu pokok manggalah. Ish awak ni tak kenal pokok mangga dgn pokok rambutan ... ngeee

    Nak makan atas pokok? Silakanlah. Saya tunggu bawah pokok.

    ReplyDelete
  46. kts no 3,

    waalaikum salam.

    Salam kenal. Lama betul menghilang sehingga dah tak kenal kita ek? huhuhu

    ReplyDelete
  47. kts no 4,

    ingat cukupkan kuota yg 4 tu..

    ok bai.

    Jumpa lepas solat Jumaat nanti.

    ReplyDelete
  48. -GC-,

    Nasib baik pegang gergaji. Kalau pegang parang lagilah nampak ganas ... ngeeee

    ReplyDelete
  49. mMoOnN aAlLeEaA,

    wah ramai yg tabik kat emak Adam ni. Ini yg buat saya tercabar ... hehehe.

    Emak Adam dah biasa memanjat. Saya pun biasa juga tapi panjat yg lain .... hahaha larikksss

    ReplyDelete
  50. Hehehe cakap kat mak adam you rock lah suka saya tengok dia panjat pokok tu, itulah bertuahnya kalau membersar di kampong semua benda dia boleh buat, tapi nak tanya sikit malam2 dia main panjat2 dengan yb juga ke? Hehehe jangan marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam2 saya yang panjat dia ..... hahaha

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails