Monday, November 28, 2011

Minum Jangan Sebarang Minum

Malam Jumaat baru ni aku lihat emak Adam membawa satu mug air. Bau semerbak mcm nescafe. Kebetulan aku rasa dahaga malam tu (dahaga air bukan dahaga lain tau). Aku pun teruslah meneguk nescafe itu sebaik emak Adam meletakkan mug itu di atas almari make up.

"Ish siapa suruh minum air tu!" tegur emak Adam.

"Nak tumpang minum sikit pun tak boleh ke?" kata aku.

"Itu bukan nescafe nak tumpang2. Itu air kacip fatimah!" jelas emak Adam.

Patutlah rasa lain huhuhu.

Apalah jadinya kalau aku minum sampai setengah mug? Mahu aku ikut mengacip hahaha




27 comments:

  1. nascafe
    memang best bau nya
    dapat pulak nascafe panas leka...

    ReplyDelete
  2. tp kelakar lah pulak yb minum air tu ;p

    ReplyDelete
  3. tak jadi ali pun, tetep jadi sya jugak
    makno eh YB tetap jadi yb gak tak jadi fatimah pun ;p

    ReplyDelete
  4. apa salanya seskali mengacip...asyik kena kacip jer!
    kehkehkeh!

    ReplyDelete
  5. Patutnya YB terus jer minum sampai 1 mug!

    hahahaha

    ReplyDelete
  6. Eja no 1,

    Aromanya menusuk kalbu. Itu yg berlaku pada malam kejadian ... hehehe

    ReplyDelete
  7. Eja no 2,

    dari bau dan rupa sejibik air nescafe. Memanglah saya belasah aje ... hahaha

    ReplyDelete
  8. Eja no 3,

    eh pompuan bukan ke biasanya minum Pearl?

    Air yg saya terminum tu Pearl kacip fatimah lah ... huhuhu

    ReplyDelete
  9. Eja no 4,

    eja tetap jadi eja sebab en asben takde.... hehehe

    Kalau saya minum habiskan hari tu, nanti emak Adam nak minum apa pulak? ngeeee

    ReplyDelete
  10. kaklong,

    apa yg nak saya kacip? ahaks.

    Dikacip terasa nikmatnya hahaha

    ReplyDelete
  11. Dalila Hamid,

    patutlah kulit smooth mcm baby .... ngeeee

    ReplyDelete
  12. azieazah,

    ish tak nak lah. Bukan pasal takut jadi mcm minum rutbir hari tu tapi takut lain kesannya nanti ... hehehe

    ReplyDelete
  13. Hahaha lawak lah yb ni tulah lain kali tanya dulu tapi apa ada hal kalau yb pun boleh kacip.

    ReplyDelete
  14. sharifah rosidah,

    sekali sekala buat n3 yg ringan pulak. Kalau asyik kisah serius nanti org ingat ini blog ilmiah wasatiyyah ... ngeeee

    Kalau saya tanya dulu taklah jadi citer. Bau air tu mmg sebijik bau nescafe. Panas2 mmg menggoda.

    Kalau saya kacip emak adam nak buat mcmana pulak? hahaha

    ReplyDelete
  15. nasib baik kacip fatimah .. kalau ubat mengecutkan rahim .. !

    ReplyDelete
  16. salam...kah kah kah...gelak besau saya baca komen al-lavendari!!!

    ReplyDelete
  17. al-lavendari,

    ubat kecutkan rahim tu boleh kecutkan benda lain juga ke bang? ngeee

    ReplyDelete
  18. nurazzah8,

    Abang al-lavendari mmg suka bergurau Azzah. Dia cari peluang aje nak kenakan saya ... huhuhu

    ReplyDelete
  19. salam kenal...uiks...tak meroyan ke minum air tu?heheh

    ReplyDelete
  20. CikGu Ma,

    Salam kenal saya sambut. Terima kasih sudi ke mari.

    Saya sempat minum seteguk aje air tu. Tak meroyanlah. Kalau habis satu mug, tak tahulah apa akan jadi ....

    ReplyDelete
  21. Kakcik tak pernah minum air kacip fatimah, apa rasanya ya? :)

    ReplyDelete
  22. kakcik,

    rasa pahit2 sikit tapi bila dah campur kopi yg mcm nescafe tu, dah tak terasa sgt pahitnya.

    Bolehlah cuba kakcik. Skrg ada yg dlm paket siap utk dibancuh tu.

    Kalau minum mulai malam ni, nanti malam Jumaat dah power hahaha

    ReplyDelete
  23. terbahak2 baca komen uncle AL ngan YB..

    ada ke ubat kecutkan rahim??

    ReplyDelete
  24. Anaa,

    abg Al mmg suka mengusik saya.

    Saya pun tak tahu samada ubat kecutkan rahim tu ada ke tidak. Mungkin abg Al pernah makan ubat tu kot .... hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails