Tuesday, August 23, 2011

Teringin Tapi Takut (3T)

Baru2 ni aku terdengar perbualan dua org kenalan aku. Bukan niat aku nak pasang telinga tetapi kerana aku berada dekat dgn mereka, maka hendak tak hendak aku terdengar apa yg mereka bualkan. Ada sesuatu yg menarik yg aku nak kongsikan di sini. Begini lebih kurang dialog mereka:


Kenalan A: Eh ini anak awak ke? Dah besar dah.

Kenalan B: Ini anak isteri pertama! (katanya sambil memegang bahu anaknya yg belasan tahun itu).

Kenalan A: Eh awak dah ada satu lagi ke? (separuh terpinga2 kerana tak sangka kawannya terer.)

Kenalan B: Eh mana ada. Masih tetap satu. Tak betul ke saya kata ini anak isteri pertama kerana dia mmg anak isteri saya yg ada tu? (soalnya balik)

Kenalan A: Betullah tu tapi cara awak cakap tu membuat saya ingat awak dah ada dua hehehe

Kenalan B: Bukan takde cita2 tapi saya ada sindrom 3T.

Kenalan A: Samalah kita. Teringin tapi takut!



Laaaa itu rupanya sindrom mereka ini. Berapa ramai agaknya org kita yang ada sindrom 3T ini?

42 comments:

  1. 3T
    cesss...
    errpp YB ada sindrom tu tak?

    ReplyDelete
  2. opppp baru 4
    sya tak ada sindrom tu 3t
    tp.....

    ada sindrom....................

    ReplyDelete
  3. tp ada sindrom


    5 K
    heheheheheh....

    nak tahu 5 k tu apa?


    5 komen!!!!!

    ReplyDelete
  4. ada sindrom
    ada niat


    ahhh!!! sindrom bahaya nih!

    ReplyDelete
  5. Eja no 2,

    tahniah kerana berjaya jadi no 1.

    Bukan senang kalau jadi no 2. No 3 dan 4 lagilah susah hahaha

    ReplyDelete
  6. 3T~tendang terajang tamapar..mana satu nak?

    ReplyDelete
  7. SALAM,
    YB PULAK MACAM MANA? ADA ATAU TAK ADA TAKUT?

    ReplyDelete
  8. Eja no 3,

    oh says takde syndrome tu hehehe

    ReplyDelete
  9. kalau tak teringin bukan lelaki namanya.

    ReplyDelete
  10. 3T - Try Tunjuk Terer


    memula kwen macam terer nak handle bini yg lagi satu tu


    tapi lps dah kwen jahanam


    bukan setakat dia je jahanam, dengan anak bini n pekerjaan sekali jahanam

    ReplyDelete
  11. hahahaaaa.... kaklong terbaekkkkkkk!!!!!!!!!!



    YB cuba nak dijangkiti x?

    ReplyDelete
  12. YB
    saya rak larat tak mampu so tak teringin, boleh masuk klas tak?

    ReplyDelete
  13. Berbahagialah dengan 1 isteri :). Ramai saja lelaki yg punya sindrom 3T ni malah ada yg dah pasang niat sejak belum menikah lagi. Yang cam tu mmg kena 3T mcm 'Kaklong' cakap tapi kalo Ate lebih ganas lagi 3T+1B=Tendang, Terajang dan Tembak...pastu Bako..:D

    ReplyDelete
  14. alergik sungguh dgn org lelaki yg 3T yg satu ni tawwwwww!!!

    ReplyDelete
  15. 3T...Takut Tak Terjaga..
    kang yg 1st ngan yg 2nd duk berperang jer..

    ReplyDelete
  16. abg kadang2 ada dan kadang2 hilang sindrom tu .. tengok musim ! hehe

    ReplyDelete
  17. eja no 4,

    cukuplah 4. Kuota tu bagi yg berhajat tapi nak komen saya tak kira berapa banyak pun saya terima.

    ReplyDelete
  18. Eja no 5,

    Nasib baik 5K tu 5 komen.

    Ingat 5K tu "kalau kena kepada keluarga kami" hehehe

    ReplyDelete
  19. kakngah,

    inilah dia niat terpendam. Tak mustahil satu hari nanti ianya terzahri.

    Mmg bahaya bagi sebahagian pasangan bahagia

    ReplyDelete
  20. kaklong,

    ganas jugak kaklong ni. Kalau dpt polis atau tentera mereka diajar TTS (tempur tanpa senjata)

    bagi aje ketiga2nya kaklong. dushhh 3x

    ReplyDelete
  21. luahfikiran,

    Wsalam Dato',

    Soalan cepumas tu dato'. Nak kata tak takut nanti org kata mendabik dada. Nak kata takutpun tak perlu perasaan tu hehehe

    ReplyDelete
  22. mMoOnN aAlLeEaA,

    Saya mcm ni lah hehehe

    Kalau baca n3 saya Lea tahu saya mcmana

    ReplyDelete
  23. AiTotYati,

    Niat tak betul tu kalau nak tunjuk terer. Kahwin ni kenalah kerana Allah (cewah cakap senanglah).

    Tapi saya sokong kata2 Yati tu. Ramai juga yg kahwin dulu, keluarga jadi tunggang langgang. Bukan setakat tu, prestasi kerja pun terjejas kerana masalah rumahtangga.

    Sendiri mau ingatlah kalau mcm tu.

    ReplyDelete
  24. zonaku,

    cepat aje sokong kaum sejenis nampak hehehe.


    Saya tak cuba dijangkiti mungkin sebab mereka syak saya bukan golongan tersebut.

    ReplyDelete
  25. azza,

    senyum pun jadilah sebab awak sakit kepala malam tadi.

    Semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  26. AZANI,

    Berapa ramai yg berpoligami terutama yg nikah di Siam terdiri dari mereka yg tak larat dan tak mampu. Jadi itu bukan alasan hehehe.

    Nak masuk klas apa tu Azani?

    ReplyDelete
  27. bila bisnes semakin kencang nanti, adakah YB akan buka cawangan? ~kekeke

    ReplyDelete
  28. Ate,

    Kalau hidup bahagia dgn 1 isteri takde alasan nak cari lain. Tapi tak kurang para suami yg memendam rasa dgn perangai isteri atau mungkin juga mertua dan ipar duai. Itu sebab mereka ada memasang niat w/p terhalang dek sindrom 3T ni.

    Yang belum kahwin dah ada niat nak pasang dua tu elok dikhatankan aje sekali lagi hahaha.

    Ate ni nampaknya lebih ganas dari kaklong. Seriau saya dengar sampai nak bako.

    ReplyDelete
  29. jedi,

    Memang ada. Itu sebab saya kongsikan di sini andainya ada yg tak tahu hehehe

    ReplyDelete
  30. Elyn,

    eh sekurang2nya mereka ini ada lagi rasa takut tu. Kalau dah hilang perasaan tu, lagi niaya hehehe

    ReplyDelete
  31. KSWSK,

    Org perempuan ni kalau ya pun buat apalah berperang sesama madu. Ganyanglah suami yg gatal tu hehehe

    ReplyDelete
  32. al-lavendari,

    Apasallah blog takde butang like mcm fb. Kalau tak saya nak tekan like banyak2 komen abg ni.

    Saya nak tahu masa bila sindrom tu ada bang? hehehe

    ReplyDelete
  33. juliet,

    Mula2 pun dia ada juga sindrom ni. Tapi bila dah terbiasa, dah jadi berani dan dah jadi ikon kpd lelaki lain yg masih dibelenggu sindrom 3T hehehe

    ReplyDelete
  34. Daddy Ziyyad,

    Kalau ada rezeki mmglah nak buka cawangan di negeri2 lain!

    Maksud saya cawangan pejabat sykt kami utk meluaskan perniagaan

    ngeeeee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails