Sunday, April 10, 2011

Swift vs BMW

Adam bergaya dgn 'motor besar'nya sebelum balik kampung tghari tadi

Yang sibuk nak kereta Swift ialah Atikah dan kebelakangan ini afifah yg baru dapat lesen kereta.

Tup tup Adam yg dapat motor BMW.

Aku dan emak Adam beli motor ni di Jln Raja Laut berhampiran dgn persimpangan Jln Chow Kit smlm dgn harga RM180. Kira murahlah jika dibandingkan dgn di tempat lain.

Motor berkuasa bateri ini memerlukan kunci utk start. Ia juga ada MP3 utk hiburan.

Kakak2 Adam sgt jeles melihatkan adik mereka mendapat motor BMW ni sdgkan mereka masih menanti Swift yg tak kunjung tiba itu.

Inilah untungnya jadi anak bongsu hehehe
Sent via BlackBerry from Maxis

39 comments:

  1. mmg untung sgt.. jeles ngan adik bongsu.. ni yg nk buli ni.. haish..:)

    ReplyDelete
  2. sian ngan kakak2x adam. adam tak perlu lesen pun dah da moto

    ReplyDelete
  3. untuk budak umur 10 tahun dah agak gemuk sikit .. sesuai tak ?

    ReplyDelete
  4. ini tidak adil!

    wah.. bergaya sungguh Adam, memang untung jadi sibongsu

    ReplyDelete
  5. kakngah tunjuk BMW adam kat adief..

    "fuhyoooo.... moto hebat..."

    kehkehkeh!!!

    ReplyDelete
  6. adam. tolong belikan acik jah mcD drive thru ehhh?

    ReplyDelete
  7. Amboii..Adam dah ada motor ..boleh rempit dalam rumah :)

    Ingat dulu masa Mimi kecik I belikan motor macam ni, habis satu area perumahan kami dia bawak motor, senang kita pun tak payah tolak , ikut aje dia bergerak ke mana , Mimi jaga steering aje :D

    ReplyDelete
  8. Adam dah ada kereta ...
    hik hik hik


    guna Kak Nurin punya

    ReplyDelete
  9. H.E.L.W.A,

    nasib manusia tak sama. Ibubapa nak beri kasih sayang pun tak sama w/p kita cuba berlaku adil. Kasih sayang soal hati. Biasanya anak bongsu dapat lebih.

    Biasalah yg besar buli adik yg bongsu hehehe

    ReplyDelete
  10. a.z.r.i.n.a,

    Acik besar sangat. Nanti tak muat motor Adam. Acik boleh naik kereta kakak Atikah kalau dia dapat swift dia nanti hehehe

    ReplyDelete
  11. monalea,

    kalau harga kereta kakak2 adam tu mcm harga motor ni dah lama saya belikan. Tapi ini berganda2 huhuhu

    Adam bawa motor tu dalam rumah aje. Jadi takde lesen pun takpe hehehe

    ReplyDelete
  12. dah besar nanti Adam mintak kat ayah keta Audi yaaa.....ngeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  13. a.z.r.i.n.a lagi,

    Motor tu mmg dah ada kunci spare! Semalam bila kami tak kasi Adam bawa motor tu balik kampung, dia nak bawa kunci pula balik kampung. Tak nak kasi abg dia yg tak ikut balik kg main motor dia tu lah hehehe

    ReplyDelete
  14. al-lavendari,

    tak berapa sesuai bang sebab mcm tak kuat aje motor ni nak bawa budak 10 tahun yg badan agak gemuk sikit.

    Kat rumah ni pun ada budak yg macam tu. Bila dia tunggang motor tu, bergegar motor tu bila bergerak huhuhu

    ReplyDelete
  15. ibuintan,

    Tak boleh marah. Nanti kena jual.

    Kpd kakak2nya terima ajelah nasib yg menimpa hehehe

    Demam2 ni pun dia masih nak naik motornya itu. Benda masih baru. Kalau boleh nak tidur atas motor hahaha

    ReplyDelete
  16. kakngah,

    Belikanlah adief nanti. Tentu dia teruja.

    ReplyDelete
  17. Tijah,

    Acik cakap lambat sikit aje malam tadi. Adam baru aje beli bubur McD sebelum tu . . . kat tempat acik selalu jumpa ayah Adam tu hahaha

    ReplyDelete
  18. Semua adam nak bole dpt ek?wlaupun tak plan.ksian kat kakak.dah bape bulan bodek,tp xdpt2 gak.

    ReplyDelete
  19. silversarina,

    Welcome back to blog hehehe.

    Susah Adam nak merempit dalam rumah sebab ada banyak perabot. Dalam gambar tu pun nampak set sofa tu. Nanti kalau Adam terlanggar emak mesti marah huhuhu

    Mimi mesti budak baik sebab tak bawa laju. Kalau Adam main kat luar, mahu dia pecut sehingga kami tak larat nak ikut ngeeee

    ReplyDelete
  20. petang ni bonceng akak tau, adam :D kita gi beli donat :D

    ReplyDelete
  21. pB,

    Adam pakai kereta tolak kak Nurin punya ke? Untung Adam dan untung emak dan aBearnya sebab tak perlu beli baru hehehe

    ReplyDelete
  22. Daddy Ziyyad,

    Kereta Audi tak bestlah uncle. Nanti Adam nak kereta BMW jugak hehehe

    ReplyDelete
  23. syida,

    Adam punya motor tak mahal sangat. Kakak dia punya beribu riban. Nanti kalau dah ada dana baru boleh beli swift atau yg setaraf dgn nya hehehe

    ReplyDelete
  24. kts,

    ok set. Tapi kakak duduk belakang tu kena peluk adam kuat2 sebab takut jatuh masa adam corner baring.

    Donut tu nanti kita letak dalam tempat barang kat belakang motor. Tak payah kakak pegang donut tu. Kakak pegang Adam cukup hik hik hik

    ReplyDelete
  25. Salam YB..

    Biasa laa tu yg bongsu memang selalu menag dalam memenangi hati BAPA.....hehehehe

    ReplyDelete
  26. waa..sport rims tu kalah murano..hehe

    ReplyDelete
  27. azmnor,

    Wsalam.

    Yang bongsu menang sebab yg lain2 tu pernah jadi yg bongsu sebelum ni semasa mereka belum ada adik lagi. Skrg kenalah bagi peluang kat adik yg betul2 bongsu hehehe

    ReplyDelete
  28. Penyuk,

    Ini yg tak boleh letak kat luar. Hilang sport rim tu hehehe

    ReplyDelete
  29. KSWSK,

    Nasib baik takde GPS hehehe

    ReplyDelete
  30. adam...

    ada cikaro cun nak tumpang ....

    ReplyDelete
  31. adam...

    ada cikaro cun nak tumpang ....

    ReplyDelete
  32. bolehlah adam ikut kakjuliet ronda petang2 ye :P

    ReplyDelete
  33. ikan emas,

    cikaro cun tu nak tumpang pergi PD ke? Adam suka hehehe

    ReplyDelete
  34. juliet,

    kakak nak ajak adam ronda ke mana petang2 ni?

    Adam nak pergi tengok budak2 AF kat rumah kaca di Jusco tu. Jomlah kak juliet ngeeee

    ReplyDelete
  35. piiiiwitttttttttt!!

    kat adam..
    bukan bapak dia!!

    ReplyDelete
  36. DrSinga,

    Kalau awak piiiiwiit kat saya nanti Encik Abdul kejar saya. Siapa yg susah? Kita jugak hahaha

    Awak belikanlah sebuah utk budak debab tu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails