Thursday, April 7, 2011

Banyaklah Kau Punya Luar Negeri

Dulu semalam aku ada buat n3 kata aku nak keluar negeri semalam. Ramai kawan2 yg tanya aku nak ke mana. Tak kurang juga yg mengucapkan selamat pergi dan selamat kembali sayang jugak korang kat aku ya hehehe .

Aku keluar negeri bukan jauh pun. Aku ke Negeri Sembilan. Kira luar negeri jugalah tu kan?

Aku bersama 3 org rakan melawat projek kami di sana.

Pengarah Projek (kanan sekali) bersama kakitangan kontraktor utama memeriksa salah sebuah bangunan yg hampir siap

Sykt aku membekalkan perabot untuk projek ini. Antara yang kami bekalkan adalah seperti gambar2 di bawah ini

Set kerusi di bilik tidur dan katil serta tilam di bilik utama

Katil dan tilam serta meja kecil tepi katil di salah sebuah bilik lain

Set meja makan 8 kerusi. Yang 10 kerusi dan 6 kerusi juga ada


Kerusi jenis Chesterfield untuk ruang tamu. Ini utk 2 org. Set lengkap utk 3 + 2 + 1


Set kerusi ruang tamu dan meja makan di salah sebuah unit

Kabinet tv

Sampai petang juga kami di tapak projek.

Balik tu kami singgah makan durian di Gemencheh. Tak banyak durian sepanjang perjalanan tu. Durian yg ini pun dari Jasin kata penjual tu.

Sekilo RM5. Habis 3 biji ni kami tambah lagi sebiji. Penjual tu pula bagi percuma sebiji lagi.

46 comments:

  1. pengarah projek pakai bj celoreng..apakah ni projek rumah abg berbaju hijau yg berjuang diperbatasan?

    ReplyDelete
  2. oooo g gemencheh ke....
    kg mak saya tu...hehe

    ReplyDelete
  3. duyan sekilo rm5??? murah jgk..

    ReplyDelete
  4. pojek tu kat mes pagawai..kem tu eh?

    ReplyDelete
  5. klu ade perabot lebih2, anto ke shah alam ye.. hehehe

    ReplyDelete
  6. KSWSK,

    Cekap mata Wawa.

    Betul ini projek utk ATM. Pengarah tu berpangkat kolonel dari Markas ATM, KL.

    Perumahan ini utk pegawai dan kakitangan di kem tersebut.

    ReplyDelete
  7. kakngah,

    Ha'ah projek di Gemas tu. Ada lagi 178 unit yg kami perlu bekalkan perabotnya bulan ini dan bulan depan.

    ReplyDelete
  8. boleh tahan jugak perabot utk rumah tentera.. :)

    ReplyDelete
  9. Ms.Lilies,

    Oh ya ke? Kalau tahu bolehlah saya singgah sana semalam hehehe

    ReplyDelete
  10. zonaku,

    yg Chesterfield tu ke? High taste jugak ko ni hehehe

    ReplyDelete
  11. Mewah jugak kuarters askar ya..

    ps: saya tengok gambar katil tu YB, saya terus teringat video hangat tu..ekekekeke

    ReplyDelete
  12. -GC-,

    Saya pun terkejut juga cuma RM5 sekilo. Mungkin pakcik tu tengok saya nak ke masjid lepas makan durian tu dia bagi murah. Dah lah dia bagi sebiji free ngeeee

    ReplyDelete
  13. kak long,

    itu durian dari Jasin kata penjual tu. Kiranya bukan durian n9 lah hehehe

    Kami cari juga durian nogori tapi baru nak putik kat pokok huhuhu

    ReplyDelete
  14. kak long,

    Projek ini berhampiran dgn perumahan sedia ada. Yg rumah pegawai baru dekat dgn rumah pegawai sedia ada dan yg lain2 pangkat dekat dgn kediaman anggota sedia ada.

    Kiranya dekat dgn Pernama.

    Kaklong biasa ke kem tu?

    ReplyDelete
  15. Masy,

    Ini perabot baru semuanya. Mana ada lebih.

    Yg mock up hari tu dah selamat difaraid oleh org kat tapak ngeeee

    ReplyDelete
  16. gadisBunga,

    Jenuh juga kami nak mencari yg sesuai, cantik dan mengikut bajet. Setelah berusaha lebih dari setahun inilah hasilnya.

    Kalau nak rasa perabot mcm ni, apa kata GB kahwin dgn abg tentera? hehehe

    ReplyDelete
  17. Daddy Ziyyad,

    Memang mewah. Paling koman pun 3 bilik yg selesa. Utk pegawai lagi besar. Katil pun yg king saiz utk pegawai kanan.

    Doc kena alihkan ingatan kpd perkara lain yg lebih suci spt pengorbanan para tentera kita hehehe

    ReplyDelete
  18. Salam YB...

    Projek buat Mess pegawai yer...
    kalau balik lalu gemenceh sah laa kat gemas tu...

    OK laa tu keluar negeri masuk negeri....hehehehe..

    ReplyDelete
  19. YB, gmabr yang last tu sanggat menggoda la .. yg t upon company YB sedia kan ker??


    :p

    ReplyDelete
  20. tak la biasa kat situ,tapi masa mula2 projek tu dibuka,abang kaklong kerja kat situ,kejap jer...lagi pun kaklong pegawai kat situ..:((

    ReplyDelete
  21. nak dian n9??
    awat tak roger ngn ayh kami.. mana tau ada jeki merasa. dian ayah kami mmg superb. tak caya??? tanya kaklong..

    ReplyDelete
  22. laa.. taklah ke luar negeri, masuk ke negeri lah camtu... bukan masuk suku kan YB

    YB..Kerusi jenis Chesterfield tu kok ada lebih turunkanlah kat Tanjung Ipoh

    ReplyDelete
  23. kot jumpa abang baju hijau yg single jgn lupa bagi tau blog saya eh :D

    ReplyDelete
  24. sana-sini org citer pasal durian..grrrrrr

    mana nak cekau durian nih???

    ReplyDelete
  25. azmnor,

    Wsalam.

    Bukan projek buat mess tapi perumahan pegawai dan anggota ATM di Kem Syed Sirajuddin, Gemas.

    Projek saya ni kecil2 aje. Keluar negeripun dekat2 aje.

    ReplyDelete
  26. sepet,

    Yang tu semalam supplier saya yg mengikuti rombongan kami yg belanja. Baru RM23. Kalau tak, kompeni saya boleh bayar.

    Elaun outstation maa hehehe

    ReplyDelete
  27. kak long,

    Kem itu adalah kem yg terbesar di Malaysia. Projek yg kami terlibat tu setakat hujung kuku aje.

    Abg kak long pegawai kat situ ek? Mesti dia tahu tentang projek ni. Entah2 dekat dgn rumah dia.

    ReplyDelete
  28. kakngah,

    Hari tu kak long ada juga sebut nak balik kampung makan durian sebab ayah kalian suruh balik. Ada saya pesan kak long suruh bawa balik sebiji dua tapi dia kata nanti kereta bau huhuhu

    ReplyDelete
  29. ibuintan,

    Keluar dari negeri saya dan masuk ke negeri ibuintan.

    Kalau saya masuk suku nanti takut emak adam kejar dgn penyapu. Alang2 nak kena kejar, biar masuk penuh hahaha

    Kerusi chesterfield tu kalau ada lebih gerenti tak sempat sampai Tg Ipoh. Sampai rumah saya dulu ngeeee

    ReplyDelete
  30. juliet,

    Bagi tahu blog awak buat apa? Bagi tahu tentang awak teruslah. Nak saya bagi kat dia no hp awak ke? hehehe

    ReplyDelete
  31. ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ,

    Kat Perak katanya banyak durian. Cikgooden yg ada kebun durian asyik tayang gambar durian dia. Bolehlah ke Taiping hujung minggu ni kalau nak makan durian.

    ReplyDelete
  32. relevan,

    Dari pergi lagi kawan saya yg seorg tu sibuk nak makan durian. Tapi ada satu tempat aje yg jual. Nasib baik masa balik tu ada lagi durian kat situ.

    Kalau tak, cari kat Chow Kit ajelah ngeeee

    ReplyDelete
  33. Salam YB...

    Alhamdulillah..... walaupun projek kecil-kecilan ke luar negeri pun dekat-dekat jer.... masih ada rezeki Allah beri..

    ReplyDelete
  34. sorry la yb,kaklong tulis tak lengkap...yg sebenarnya...sepupu kaklong,pegawai kat situ....heheheh!!!!

    ReplyDelete
  35. singgah tak kat kampung saya?

    ReplyDelete
  36. IE pun nak buat projek kat sana laa...

    mana tau kot dpt duduk kat kerusi Chesterfield tuu..

    hah kau!!

    ReplyDelete
  37. YB, saya nak beli perabot tu boleh? tak jauh dari tapak projek utk di hantar. bleh kan?

    ReplyDelete
  38. azmnor,

    Alhamdulillah rezeki tu. Dan rezeki yg baik biarlah yg dekat dgn tempat tinggal kita.

    ReplyDelete
  39. kak long,

    Tak perlu minta maaf. Kak long datang lagi utk beri penjelasan ni pun dah sangat bagus.

    Lain kali bolehlah saya jumpa dgn sepupu kaklong tu. Pasukan mana ek sebab kat situ banyak pasukan.

    ReplyDelete
  40. Mak Su,

    Tak sempat nak singgah. Lagipun maksu takde kat kampung masa tu huhuhu

    ReplyDelete
  41. ikan emas,

    Bolehlah cuba. Kalau nak joint venture pun boleh juga. IE kan kenal ramai VIP dari nogori hehehe

    ReplyDelete
  42. MENTIBANG LAUT,

    Saya pernah tawarkan kpd kawan2 kalau nak beli katil dan tilam King Koil dgn harga yg lebih murah dari di kedai.

    Perabot lain pun boleh runding. Tapi kena cepat. Sebab lepas ni susah nak dapat harga special ni.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails