Friday, February 18, 2011

Hitam Putih Kehidupan



Org dulu2 antara yg mula2 mereka bina bila tiba di sesuatu tempat ialah masjid. Inilah yg dikatakan mengikut sunah nabi Muhammad s.a.w.


Masjid Negeri Pahang yg pertama di Kuala Lipis dibina pada tahun 1888


Dari dulu hingga sekarang, utk maju kita kena pantas bergerak. Selain dari sungai, jalan keretapi telah dibina di K Lipis. Stesen ini dibina pada 1926.


Skrg baru nak bina MRT kat Lembah Klang. Harap2 ada yg letak tarikh di stesen2 MRT itu kelak kerana 85 tahun dari sekarang mesti ada mamat yg nak ambil gambar depan stesen MRT tu.

Kalau mahu sesuatu itu kekal 'baru', mungkin boleh tiru macam nama hotel ini

38 comments:

  1. nostalgia abis tu...gambo itam putih....ceria betul YB berposing :)

    ReplyDelete
  2. yb, gambar no 2 tu kalah gaya model tu...

    ReplyDelete
  3. dah baper minggu tak eksesais??


    .
    .
    perut nmpk naik balik. hakhakhak

    ReplyDelete
  4. kts...
    kaklong baru nak komen...
    hahaha!!!

    mungkin terlalu bz kebelakangan ni...
    lupa nak bejogging lagi..!!!

    ReplyDelete
  5. tutup jer,pintu ngn tingkap hotel tu?
    tak de orang ker?

    ReplyDelete
  6. Adinda Amy Sensei,

    Banyak bangunan lama di Kuala Lipis tu. Kalau awak belum pernah ke sana, elok juga singgah di situ lain kali

    ReplyDelete
  7. Daddy Ziyyad,

    Utk menambah kesan visual saja dihitam putihkan gambar2 tu. Kawan saya yg buat menggunakan kamera dia yg canggih hehehe

    Saya ni mmg ceria pembawakannya.

    ReplyDelete
  8. Monalea,

    Org dulu kan kalau bergambar suka letak jari di dagu hehehe

    Silap sikit aje. Sepatutnya saya pakai kemeja kotak2 huhuhu

    ReplyDelete
  9. kts,

    Dah 6 minggu tak jogging. Ada aje halangan (alasan sebenarnya) huhuhu.

    Malam semalam saya main badminton semula. Kalau dpt 3 kali seminggu nanti perut boleh kempis semula.

    Jom join saya main badminton. Lepas main saya boleh tolong hantar awak balik ngeeee

    ReplyDelete
  10. kak long,

    kts tu jari takde insuran. Yg lain tu nak tanya soalan yg sama tapi segan2 sikit huhuhu.

    Memang saya agak sibuk kebelakangan ni sebab banyak projek sedang berjalan. Akibatnya petang tak sempat nak jogging spt yg dirancangkan huwaaaaa

    ReplyDelete
  11. kak long lagi,

    Banyak kedai di situ termasuk hotel tu tutup lagi sebab baru aje lepas menyambut Tahun Baru Cina. Tak tahu samada itu sebabnya ditutup atau mmg dah gulung tikar.

    ReplyDelete
  12. salam YB
    gambar b/w memang nostalgik

    walaupunbaru ambil.

    ReplyDelete
  13. nape tak bergambar di TANDA BATU KOSONG depan post ofc tu ????

    ReplyDelete
  14. salam YB,

    kampung dan parit di tempat Ai memang selalu baruuuuu je sbb namanya


    Kampung Parit Baru


    :D

    ReplyDelete
  15. eh..pembetulan,

    BATU TANDA KOSONG....tanda mulanya pengukuran jalan..

    gatal je tangan ni tulis ..

    ReplyDelete
  16. Yb suka posing mcm yg no 2 tu kan?adakah itu satu trademark?

    ReplyDelete
  17. saya suka gaya gambar nombor 2 tu!!
    :)

    ReplyDelete
  18. gambo no 2 tu. awat jadi cenggitu?

    heheheh~

    ReplyDelete
  19. AZANI,

    wsalam.

    Betul tu. Boleh mengembalikan kenangan silam huhuhu

    ReplyDelete
  20. YB posing pun mcm org dulu2 nih...hehehe

    ReplyDelete
  21. ikan emas,

    Saya tak pergi ke pos ofis tu. Kami kat sebelah sini bandar yg terbelah dua dek landasan keretapi ni.

    ReplyDelete
  22. ikan emas,

    Saya tak pergi ke pos ofis tu. Kami kat sebelah sini bandar yg terbelah dua dek landasan keretapi ni.

    ReplyDelete
  23. AiTotYati,

    Hebatlah kiranya org yg letak nama tu.

    Bila awak nak balik sana rogerlah saya. Mana tahu saya ada kat Big River hehehe

    ReplyDelete
  24. ikan emas,

    Awak seorang yg peka tentang penggunaan bahasa dengan betul dan sanggup membuat pembetulan jika perlu. Tahniah dan teruskan sifat terpuji ini.

    Memang pada zaman penjajah dulu Batu Tanda Kosong adalah di depan pejabat pos besar sesuatu bandar. Mungkin ramai yg tak tahu perkara ni.

    Eloklah awak dah sebut tu.

    ReplyDelete
  25. syida,

    Itu kali pertama saya posing mcm tu utk sesuaikan dgn gambar hitam putih ni hehehe

    ReplyDelete
  26. DrSinga,

    Mcm nak masuk ruangan Kembang Setaman di URTV dulu2 kan? hehehe

    ReplyDelete
  27. gadisBunga,

    Gambar no 2 tu cara org2 dulu bergambar. Kalau tak percaya tanya emak atau bapak Fidde ngeeee

    ReplyDelete
  28. kswsk,

    Macamana Wawa tahu org dulu2 posing mcm tu? Pernah tengok ek?

    ReplyDelete
  29. a.z.r.i.n.a,

    Ingat hari tu masa Reen beritahu Reen ke Kuala Lipis Reen dan famili sampai ke pekan tu. Habis tu KL tu pergi ke mana?

    Lain kali bolehlah bawa anak2 ke situ dan ke Alamanda.

    Yup. Di sana pun ada Alamanda hehehe

    ReplyDelete
  30. ha..ha.. senyum sendirian IM depan pc nih!....

    ReplyDelete
  31. cikceriacorner,

    terima kasih kerana tercapai matlamat saya utk kembalikan nostalgia hehehe

    ReplyDelete
  32. Insan Marhaen,

    Harap2 takde org yg nampak IM senyum sendirian tu. Kalau tak, org ingat apa pulak hahaha

    ReplyDelete
  33. Lukhman,

    Yang mana satu yg ada gaya James Bond tu? hehehe

    ReplyDelete
  34. Saya ingat bekas model tak jadik mana la tadi..hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails