Sunday, December 5, 2010

Kenapa Ada Melayu Susah Nak Kaya

Aku harap n3 kali ini tak membawa kontrovesi. Ia berdasarkan pengalaman yg dilalui rakan perniagaan aku yg berbangsa Cina.

Baru2 ni dia ada berurusan dgn beberapa org kontraktor bangsa kita utk membekalkan peralatan kpd projek kerajaan. Kerana peralatan itu agak khusus, maka hanya sykt tertentu saja yg menjadi ajen sykt dari luar negeri. Ini termasuk sykt kawan aku tu. Jadi kontraktor Melayu yg mempunyai lesen dgn pihak MOF yg ingin menyertai tender tersebut perlu bekerjasama dgn sykt kawan aku ini.

Semasa perbincangan macam2 perkara yg ditimbulkan. Itu biasalah. Tapi yg tak sedapnya tu ada salah seorg dari kontraktor Melayu telah melahirkan hasratnya untuk beristeri lagi jika mendapat kontrak ni. Alasannya isterinya sekarang tinggal di rumah di sebuah negeri di utara tanahair sedangkan projek ini di KL. Kalau dia dapat projek ini dia perlu selalu berada di KL dan dia tak mahu buat maksiat dgn pelacur.

Boleh terima ke alasan tu?

Nota kaki: Sykt mamat tu tak dapat kontrak tu.

22 comments:

  1. aiseh... kaklong cepat sesaat!

    ReplyDelete
  2. kekeke...

    zonaku.. kaklong dah lama tak dapat ni
    lagi pun peluang nak dapat hadiah ni masih terbuka
    heheh

    ReplyDelete
  3. padan muka x dapat..... niat jahat!

    ReplyDelete
  4. eh.. masih dapat adiah ker?
    sy asyik dpaat dua kali jer, masuk kali ke3 mesti ada y kacau



    lum rezeki nk dapat adiah dr YB

    ReplyDelete
  5. nak komen ni..

    huhhhh...!padan muka....! nawaitu dah kelain..tak berkat...!hahaha..!

    ReplyDelete
  6. pas ni kena la standby...hahaha..!



    tapi kan komen kita sama la zonaku...hehehe...!

    ReplyDelete
  7. salam YB
    mamat tu tak boleh bawa wife dia ke?alasan nak buat cawangan tu.....saja .,,

    ReplyDelete
  8. alah kalau nak kawen lagi, ada saja alasannya,ye..

    ReplyDelete
  9. Kawan YB tuh, dah kecamuk otak nak kawin satu lagi kalau ada duit lebih..He he he he
    Silap pilih...dpt pisau cukur..

    ReplyDelete
  10. Entah2 kawan YB tu main2 je kot..

    Kesian dia tak dpt projek tu..

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Salam YB..,
    Kakwan pernah jumpa kontrakter yg camni mula2 ok je kahwin sampai 3 last - last lingkup.
    Ada sama2 usha projek juta2 dia dpt sorang.. nak bagi kawan2 konon ..tapi cakap tak serupa bikin. tamak..akhirnya jual merz pakai kancil baru cari kawan balik.

    Kisah2 camni sepatutnya jadi pengajaran..bukan di buat ikutan.

    ReplyDelete
  13. dah niat pun tak elok.
    dapat tunai lah jawabnya..

    ReplyDelete
  14. awal2 lagi niat tak betul.. memang susah la..

    ReplyDelete
  15. padan muka dia , memang patut pun tak dapat kontrak , tu jenis melayu haprak !!

    ReplyDelete
  16. bodo punye alasan... padan muka laa tak dapat...

    Eh, rasa cam nak potong je anu dia... bior dia rasakan... Gatal sangat... muahahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete
  17. ap ke punya alasan begitu? kalu nak kawin, kawin jer la.x perlu la tunggu dapat job segala. kesian awek tu.



    eh??

    :p

    ReplyDelete
  18. cilakak punya alasan..
    .
    .
    .
    opss..
    sori...

    ReplyDelete
  19. alasan apekah itu wahai yb.....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails