Thursday, September 23, 2010

Macam Tahun Melawat Malaysialah Pula

Sejak Sabtu lepas aku dan ada ketikanya bersama emak Adam dan Adam serta Haikal banyak melawat sekitar negeri2 yg berjiran dgn tempat kami tinggal ni. Berikut antara tempat yg sempat dikunjungi:

Sabtu - Nilai dan Mantin, NS
Ahad - Serting dan Kajang
Isnin - Raub, Bentong dan Kuantan

Masjid Bentong

Selasa - buat kerja kat rumah. Petang mengambil Atikah di UiTM, Shah Alam
Rabu - Klang (2 kali - pagi dan petang), Shah Alam (malam pergi beraya)
Khamis - Tapah, Perak

Patutlah tayar kereta aku dah nak botak.

Oklah. Aku nak bertolak ke Tapah kejap lagi. Jumpa lagi petang ni insyaAllah.

47 comments:

  1. syoqnya depa JlN2 CARI PASAL....EH SILAP.... JALAN2 MAKAN ANGIN....

    ReplyDelete
  2. tunggggggggggggguuuuuuuuu


    .
    .
    .


    .
    .


    nak ikuuuuuuuuuuuuuuuuttt

    :D

    ReplyDelete
  3. ok laaaa... ai tau ai pilihan kesepuluh :(


    .
    .


    .
    .
    .


    .

    take care... drive safely...

    ReplyDelete
  4. tayar kereta botak, boleh tukar


    .
    .

    klu kepala tuannya botak...


    errr...


    .
    .

    selamat dtg ke yun nam hair care la eh :P

    ReplyDelete
  5. selamat hari khamis


    .
    .

    cukup! :D

    ReplyDelete
  6. salam..br ari nie leh amsuk blog YB..ari tue ada malware

    ReplyDelete
  7. Kesian.............kat kereta takda masa nak rest.

    ReplyDelete
  8. Salam YB,

    Berjalan sakan nampaknya.
    Jalan-jalan ni seronok, tapi letih laaa...mungkin YB masih muda, jadi kurang letihnya...:-)

    ReplyDelete
  9. salam akhi yb..

    Alhamdulillah baru dpt jenguk , pagar tak berkunci.. baru2 ni asyk bermangga jer .. bagi salam tak jawab ...

    selamat memandu...

    ReplyDelete
  10. selagi kepala tak bertambah botak,kira ok la tu..

    ReplyDelete
  11. ahad ke kajang????...
    nape tak singgah rumah...?

    ReplyDelete
  12. tayar botak xpe ... kepala botak ???? ops!!!

    ReplyDelete
  13. heheheee.....


    lajak sket ke penang leh jumpa aku

    ReplyDelete
  14. hati-hati dalam perjalanan... semoga selamat pergi dan pulang... :D :D

    ReplyDelete
  15. selamat berjalan-jalan...

    jangan lupa jalan pulang

    ReplyDelete
  16. wah dah boleh ukur setiap inci semenanjung kot! ahaha

    ReplyDelete
  17. hahaha, terpaksalah yb ke w/shop lepas melawat2 tu

    ReplyDelete
  18. tapah bukan dekat ngan kemeren ke? errr....mungkin ai pilihan yg ke 11? :P

    ReplyDelete
  19. dah sampai Nilai nape tyak calling2..boleh sy ajak singgah rumah beraya..

    ReplyDelete
  20. jgn lupa tukar tayar kereta yer. safety 1st! :D

    semalam buletin utama ada paparkan pasal bisnes burung walit yg semakin berkembang.

    ReplyDelete
  21. Alimaz -Kembara Terasing,
    kalau jalan2 makan angin seronok. Tapi ini jalan2 buat kerja. Tetap seronok tapi letih huhuhu

    ReplyDelete
  22. kts no 1,
    letih aku tunggu ko kat R&R Sg Buloh tapi ko tak datang. Kalau nak ikut lain kali ko ambillah cuti awal2.

    ReplyDelete
  23. kts no 2,
    mana pulak ko pilihan ke10? Ranking ko lebih baik dari itu ahaks.

    Thanks. Tapi aku tak drive semalam. Kereta kawan aku lagi besar dan cantik. Jadi aku nak kereta dia. Jimat minyak dan tol jugak hahaha

    ReplyDelete
  24. kts no 3,
    tukar tayar takpe. Jgn tukar pasangan hehehe.

    Siapalah yg botak tu. Nasib baik rambut aku ni lebat lagi ekeke

    ReplyDelete
  25. kts no 4,
    selamat hari Jumaat.

    Ko kalau tak penuhkan kuota 4 tu tak sah. Ai like.

    ReplyDelete
  26. sahrom,
    wsalam.

    welcome back. Terima kasih kerana masih sudi dtg ke mari.

    ReplyDelete
  27. kak wan,
    ingat kesian kat saya rupanya kat kereta huhuhu.

    Semalam saya rehatkan dia kat R&R Sg Buloh sbb saya tumpang kawan ke Tapah hehehe

    ReplyDelete
  28. Auntie Yan,
    wsalam.

    Jalan sakan kerana ada yg tujuan berziarah sempena raya, ada yg hantar anak balik asrama dan ada yg atas urusan kerja. Itu yg round habis tu Auntie Yan.

    Kadang2 terasa jugak letih tapi nak cari rezeki, kenalah saya gagahi.

    ReplyDelete
  29. Ummi,
    wsalam.

    Sebelum ni ada juga tapi agak sibuk kerana raya masih rancak. 2 hari lepas pulak berkunci bukan kerana bermangga tapi kerana mangga online huhuhu.

    ReplyDelete
  30. Hamizah,
    alhamdulillah setakat ni kepala tak tambah botak. Kalau uban tu adalah ngeeee

    ReplyDelete
  31. kaklong,
    nak singgah mcmana sbb kaklong tak bagi no tepon huhuhu.

    psst - malam ni SyidaGorjes nak datang ke rumah saya. Jomlah datang beraya sekali kaklong. Call saya kalau jadi dtg.

    ReplyDelete
  32. T@sh Shc@,
    tayar botak bahaya kalau hujan. Nak tukar kesemua 4 biji tu yg boleh jadi botak huhuhu

    ReplyDelete
  33. GaDis CoMeL,
    Hujung tahun lepas dah pi sana. Tapi masa tu belum kenai hang lagi hehehe

    ReplyDelete
  34. zonaku,
    mcmana nak lajak sbb aku tumpang kawan aku. Kalau lajakpun tak boleh nak dating berdua dgn ko sbb dia ada hahaha

    ReplyDelete
  35. syah,
    alhamdulillah dah pun selamat pergi dan pulang. Terima kasih kerana mendoakan keselamatan saya.

    ReplyDelete
  36. ikan emas,
    kalau pergi hari Khamis tak lupa jalan pulang. Malam Jumaat kena bersama keluarga hehehe

    ReplyDelete
  37. ~mrs azmi~,
    skrg dah kurang berjalan. Dulu masa kerja dgn sykt kulit kerang, bukan setakat Semenanjung malah Sabah dan Sarawak habis diukur hehehe.

    ReplyDelete
  38. Mak Su,
    betul tu. Dah nak kena buat servis utk 50,000km w/p baru setahun setengah pakai kereta hitam tu huhuhu

    ReplyDelete
  39. Monalea,
    jalan2 dgn banyak tujuan. Semoga mendapat keredhaanNya.

    ReplyDelete
  40. juliet,
    Haah kemeren tinggal lagi 60km dari Tapah tu.

    Kalau ko ada semalam boleh kita lajak ke sana. Tiba2 ko jadi pilihan pertama masa tu hahaha.

    ReplyDelete
  41. Idalara,
    ajak2 ayam ke ni? Mcmana nak calling2 kalau no tepon pun takde huhuhu.

    Sepupu saya ada yg tinggal di Salak Tinggi tak jauh dari masjid tu.

    ReplyDelete
  42. YB, awat tak singgah mantin??

    *sebenarnya eksaited sbb bukan semua org tau mantin tu kat mana. mesti diorg ckp, BANTING KE????*

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails