Tuesday, September 14, 2010

Batang Buruk Di Batang Berjuntai

Raya diteruskan menziarah sanak saudara di merata Selangor.

Ada yg suruh aku ke Ladang Gadong. Huhuhu
Sent via BlackBerry from Maxis

36 comments:

  1. sedapnya batang buruk......



    raya tahun ni x jumpa pun... ketara kan aku x jenjalan

    ReplyDelete
  2. kalau ko ladang gadong mungkin ko dibenarkan masuk, sbb ko bukan orang media, ko blogger.....



    kan kan kan kan kan

    ReplyDelete
  3. jaga2 makan batang buruk tu... takut bersembur serbuk2 kacang tu keluar ikut hidung...ngeee

    ReplyDelete
  4. buruk dan berjuntai..seram woo..ngeee

    ReplyDelete
  5. sssyhhhh..

    bukan batg berjuntai daaaa

    " bestari jaya !!!!!!"

    ReplyDelete
  6. nape name nya batang buruk & batang berjuntai..hmm..tak komersial langsung kan..

    ReplyDelete
  7. Salam YB..selamat hari raya..
    kuih yang akak paling suka batang buruk tu..tapi tahun ni..belum merasa lagi..

    ReplyDelete
  8. hik hik hik...

    ena, batang buruk tu maybe sbb rupa kot.... bab batang berjuntai tu aku x tau.. but namanya eksotik....
    klasik....

    ReplyDelete
  9. lupa nak ckp...drSinga ada bagi kuih batang buruk seplastik haritu...ngeee

    btw, batang tu bukan maksudnya sungai ke as in batang berjuntai?

    ReplyDelete
  10. semalam aku sebut nama ko... gerenti tersembur masa ko makan batang buruk kann

    ReplyDelete
  11. aku rasa nk tersedak manjang makan batang buruk tu...



    .

    ReplyDelete
  12. fuhhh....sib baik bukan batang buruk di bukit berapit.

    ReplyDelete
  13. YB...tak minat sangat kuih batang buruk tu...tak sedap...heheh

    ReplyDelete
  14. salam,

    Batang buruk sedap tapi tahun ni tak rasa lagi . Batang Berjuntai , lama dah tak ke sana , dah besar kot pekannya .

    ReplyDelete
  15. Salam YB.....

    Jgn pegi ke Ladang Gadong....kang ada yg "dihilangkan" pulak.

    Batang buruk yg d`buat dgn kacang hijau adalah sgt heaven !!! Sy suka yg jenis nihhh......

    :)

    ReplyDelete
  16. pelik tapi benar. haha
    tapi rasanya dah tukar nama kan?? hanya nama kuih tu je belum tukar lagi.

    ReplyDelete
  17. zonaku,
    bagi yg suka batang buruk ianya mmg sangat sedap. Tak kira lelaki atau perempuan hehehe.


    Ko asyik sibuk kerja aje. Mana nak jenjalan ngeeee

    ReplyDelete
  18. zonaku lagi,
    kalau dibenarkan masuk bersendirian aku tak nak. Apa kata ko ikut aku. Kalau 3 hari kita tak keluar, suruh famili kita buat report polis hehehe

    ReplyDelete
  19. ijad,
    Selamat Hari Raya. Terima kasih sudi singgah di blog saya.

    ReplyDelete
  20. gadisBunga,
    itulah sbb kalau makan batang buruk tak boleh cakap.

    Kalau keluar ikut hidung itu dah kes berat huhuhu

    ReplyDelete
  21. MENTIBANG LAUT,
    Buruk dan Berjuntai tu kalau tak dikaitkan dgn Batang takpe kot ngeeee

    ReplyDelete
  22. ikan emas,
    w/p nama tempat itu telah ditukar kpd Bestari Jaya tapi masih ramai yg menyebutnya dgn nama lama. Papan tanda di balai polis pun masih tertulis Batang Berjuntai hehehe

    ReplyDelete
  23. Erina,
    mana pulak tak komersial? Kan femes dua2 perkara tu hehehe

    ReplyDelete
  24. kak erna,
    wsalam dan selamat hari raya.

    Skrg dah tak banyak rumah menghidangkan batang buruk ni. Kebetulan rumah yg saya pergi semalam ada kuih ni kerana dia org tua. Org skrg suka hidangkan biskut2 aje huhuhu

    ReplyDelete
  25. zonaku lagi & lagi,
    terima kasih kerana menerangkan bagi pihak aku. Harap Ena berpuas hati.

    ReplyDelete
  26. gadisBunga,
    batang buruk dari DrSinga tu tukar suka sama suka dgn cokelat chip awak tu ke?

    Kalau di Sarawak batang mmg bermaksud sungai. Tapi tak tahulah kalau batang membawa makna yg sana di sini.

    ReplyDelete
  27. Shifu,
    ko rupanya yg sebut nama aku tu. Ceit.

    Nape tak tepon aje. Tapi aku pun takde kat rumah sehinggalah pukul 1 pagi. Harap urusan ko di KLIA dah selesai.

    ReplyDelete
  28. tasek,
    kalau mcm tu lebih baik ko jgn makan depan aku. Nanti lain pulak jadinya hehehe

    ReplyDelete
  29. ONE ZABA,
    Org Bukit Berapit tak boleh makan batang buruk ke? ngeeee

    ReplyDelete
  30. aNIe,
    mmg selera manusia berbeza. Oklah tu.

    ReplyDelete
  31. kts,
    mmg lah tak buruk batang tu bagi mereka yg sukakannya hehehe

    ReplyDelete
  32. silversarina,
    wsalam.

    Skrg dah jarang org buat atau hidangkan kuih batang buruk ni. Mungkin sbb itu awak tak jumpa lagi tahun ni. Tapi hari ini 2 dari 4 rumah yg saya pergi ada batang buruk.

    Pekan Btg Berjuntai masih mcm tu lagi cuma jalannya telah dibesarkan. Dah ada lampu isyarat.

    ReplyDelete
  33. Catwoman,
    Wsalam.

    Huish tak kuasa saya nak ke Ladang Gadong tu buat masa ni.

    Saya pun suka btg buruk yg gunakan kacang hijau tu.

    ReplyDelete
  34. AzketOm,
    Salam kenal.

    Betul tu. Batang Berjuntai skrg dipanggil Bestari Jaya.

    Batang buruk kekal dgn namanya yg buruk tu huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails