Wednesday, July 7, 2010

Jom Sarapan

Kueh teow goreng basah oleh emak Adam

Aku nak ke Shah Alam pagi ini tapi terpaksa ditunda kerana ini.

Penantian yg berbaloi ekeke
Sent via BlackBerry from Maxis

58 comments:

  1. ok... bagus!
    timing tepat pada masanya..

    .
    .

    ;D

    ReplyDelete
  2. mujur bukan donat

    .
    .

    selamat bekerja dgn perut yg penuh ;D

    ReplyDelete
  3. brrrrrppp...alhamdulillah
    berbaloi-baloi,so boleh sambung agenda yang tetunda tu.
    Tima kasih mak adam.hehehe

    ReplyDelete
  4. besarnya udang..tp besar lg pinggan tue huhuhuhuh

    ReplyDelete
  5. owh..mengancam sungguh itu kuey teow..semestinya la berbaloiiii..

    ReplyDelete
  6. sekor je udang??
    manaaaa cukup... celah gigi je!!!

    ReplyDelete
  7. salam....emmmmmmmm erkkk alhamdulillah....

    ReplyDelete
  8. tetibe perut berkeroncong.
    nk turun jap la cr mkn...

    ReplyDelete
  9. tak ada ke udang yang muda sikit. abang nampak udang tu dah bongkok sangat! kesian kat udang tu ..

    ReplyDelete
  10. dah lah tu .. janggut panjang pulak. nasib baik dah kena potong !

    ReplyDelete
  11. he he he .. saja nak lawan KTS !

    ReplyDelete
  12. pukul berapa kaklina bangun buat sarapan? rajin sungguh.

    jgn lupa bawak kueh teow yg kaklina dah tapau utk saya tu.

    ReplyDelete
  13. kts,
    bile nak makan donususi tu? sampai termimpi2.

    ReplyDelete
  14. kts, lampu brek ko rosak ye, nasib baik aku tak cium bontot keta ko,hishhh.

    ReplyDelete
  15. salam yb...

    alamak...teringat k.tiau basah masa keje kt ipoh dulu..

    ReplyDelete
  16. fuh! sedap! jalan jalan, cari makan :) (jumpa kat umah) :)

    ReplyDelete
  17. kts,
    eh berhati2 sbb hujan licin tau.

    Awak tu tengah darah manis cewah

    ReplyDelete
  18. goreng basah? ok, saya tarik diri... Kalu goreng kering saya makan... Heheheheheh :P :P

    ReplyDelete
  19. kts lagi,
    timing ko sgt bagus skrg. Mcm tahu2 bila aku nak buat posting. Ko pun tahu bila aku nak sarapan.

    Lain kali ko datang rumah aku tolong emak Adam masak pun elok jugak. Kata nak belajar masak sblm kawin hehehe

    ReplyDelete
  20. kts lagi & lagi,
    takkan pagi2 nak makan donut. Petang oklah.

    psst - mana ko ni? Kata nak datang kat kedai donut yg kat highway tu. Penat aku tunggu ni tau. Aku call nape tak jawab? Sampai pukul 6 ptg ko tak datang, aku balik dulu huhuhu

    ReplyDelete
  21. shaliza,
    cukup utk tenaga yg diperlukan nak pergi 3 tempat.

    Patut saya yg ucapkan terima kasih kat emak Adam. Terima kasih kpd awak yg ucapkan b/p saya hehehe.

    ReplyDelete
  22. sahromnasrudin,
    emak adam beli udang yg agak besar hari tu sbb nampak masih segar.
    Pinggan besar tu supaya tak perlu tambah lagi. Kalau pinggan kecik sikit dari tu mungkin tambah 2-3 kali. Akhir lagi banyak makan hehehe

    ReplyDelete
  23. sally,
    bukan saja cantik dipandang tetapi sedap dimakan. Ada mcm2 rencah. Lain kali kalau datang sini boleh cuba ngeeeee

    ReplyDelete
  24. DrSinga,
    Mula tu nak ambil 3-4 ekor tapi takut terlebih zat. Malam ni baru malam Khamis hahaha

    ReplyDelete
  25. Ms.Lilies,
    ciannya. Saya ni tak berapa rajin nak naik lrt hantar ke Kelana Jaya.

    Tumpang tengok aje ya ngeee

    ReplyDelete
  26. zonaku,
    maaflah kalau menggugat iman ko yg tengah posa tu. Tak sampai 2 jam lagi dah boleh buka.

    psst - ko kat Shah Alam lagi ke? Meeting aku yg sepatutnya petang ni aku kansel sbb hujan (malas sebenarnya).

    ReplyDelete
  27. penjejak maya,
    wsalam.

    Tak tambah sebab dah lambat nak pergi jumpa konsultan dan ke MBSA. Kalau tak harus paling tidak sekali tambah huhuhu

    ReplyDelete
  28. Alimaz - Kembara Terasing,
    tumpang tengok ajelah ya. Nak ajak pun jauh sangat dari Arau. Kat Perlis mana tempat yg ada kueh teow power? Dah 6 bulan lebih tak ke sana.

    ReplyDelete
  29. Pinggan Kak Lina sama macam pinggan mak Nuha.

    :)

    ReplyDelete
  30. kakngah,
    tadi jadi tak turun cari makan? Lain kali boleh kita pergi sama2. Biar mak long jeles hehehe

    (entah2 pak ngah yg jeles hahaha)

    ReplyDelete
  31. al-lavendari no 1,
    udang mudalah tu bang. Dia hormat nak tumpang lalu. Itu yg tunduk tu. Kalau udang yg tua selalunya mana nak tunduk kalau lalu hehehe

    ReplyDelete
  32. al-lavendari no 2,
    itu nak ikut sunnah. Udang mithali ni. Sayang muda2 dah mati syahid ngeee

    ReplyDelete
  33. al-lavendari no 3,
    kueh teow basah kenalah pakai sudu bang. Kalau tak susah nak ambik kuahnya.

    Kalau maksud abg kenapa saya hanya guna sudu dan tak pakai garpu juga, sebabnya nanti mcm formal sgt pulak. Dah lah tadi saya pakai kemeja sbb nak pergi jumpa pegawai majlis.

    psst - selalu masa sarapan saya pakai tshirt dan kain pelekat aje hehehe

    ReplyDelete
  34. al-lavendari no 4,
    hari ni abg kalah kts. Dia saja komen sampai 4 kali utk penuhkan kuota.

    Skrg cuma tinggal 3 sebab no 1 dah diisi oleh emak Adam hahaha

    psst - juliet pun komen 3 kali aje skrg ngeh3x

    ReplyDelete
  35. nyum2... laparnye tgk gmbr nie

    ReplyDelete
  36. Salam YB....

    M`rujuk pd komen ckLah:

    "Pinggan Kak Lina sama macam pinggan mak Nuha."

    Komen sy pulak :

    Pinggan Kak Lina(Mak Adam) & Mak Nuha sama seperti pinggan Mama Aqif.

    Hihihihi.......

    :)

    ReplyDelete
  37. juliet no 1,
    dia masak kueh teow tu dah pukul 10 pagi. Masak awal sgt anak2 belum nak sarapan huhuhu.

    Tak payah tapau2. Esok kalau ko nak sarapan datanglah sini dlm pukul 10 pg. Cakap bos ko nak keluar jumpa client hehehe

    ReplyDelete
  38. juliet no 2,
    aku ingat kts nak donut yg kat highway tu. Rupanya dia nak big apple. Nape dia tak cakap awal.

    Esok kita pergi big apple ek?

    ReplyDelete
  39. suami mana yang tak suka masakan isteri...


    kalau adalah rugilah suami tu kannnn...

    ReplyDelete
  40. Mak Su,
    belum keluar rumah utk JJCM lagi pun semalam. Emak Adam dah sediakan hehehe

    ReplyDelete
  41. kak ct,
    Ipoh mmg terkenal dgn kueh teow basah. Kat mana yg paling best? Ingat nak singgah kalau ke Ipoh lain kali.

    ReplyDelete
  42. juliet no 3,
    hampir lupa nak balas komen ko yg ini ngeeee

    Dah lama juga lampu brek tu rosak. Aku suruh dia tukar dia kata tak sempat. Tercium bontot kereta takpe jugak. Kalau tercium bontot tuan kereta tu lagi susah hehehe

    ReplyDelete
  43. syah,
    selalu emak Adam goreng kering. Bolehlah join kami kalau nak ngeee

    ReplyDelete
  44. relevan,
    kalau nak makan char keuh teow kami beli kat gerai yg di Setiawangsa tu. Ciput RM3.50. Tapi anak2 kami suka huhuhu

    ReplyDelete
  45. ckLah,
    emak Nuha pakai arcopal juga ke? Dulu satu set Romantique ni dalam RM500. Dapat diskaun 30% sebab masa tu jadi dealer hehehe

    ReplyDelete
  46. Hamzah Ian,
    bukan macam best aje tapi mmg best giler. Tak caya, cuba rasa ngeh3x

    ReplyDelete
  47. meo188,
    lapar? Harap awak dah sarapan pagi ni hehehe

    ReplyDelete
  48. Catwoman,
    Wsalam.

    Nampaknya kita sama2 suka corak tu. Kami ada juga pinggan yg corak satu lagi tu. Dealer arcopallah katakan. Well bekas dealer ehem ehem

    ReplyDelete
  49. a.z.r.i.n.a.03.07,
    eh ada juga suami yg lebih suka makan di luar. Kedai mamak pun jadi.

    Ini mungkin kes isteri tak pandai masak atau layanan kureng memuaskan. Sedihkan kalau jadi mcm tu huhuhu

    ReplyDelete
  50. Nur Atika sya suka makan kue teow
    dapat makan tu, nasi pun tak pandang

    ReplyDelete
  51. Eja,
    Lain kali kalau emak adam masak kueh teow bolehlah ajak Nur Atika awak tu hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails