Sunday, June 20, 2010

Setiap Hari Adalah Hari Bapa

Bapa2 Bergotong Royong Melapah Lembu

Hari ini Hari Bapa. Berlainan dgn sambutan Hari Ibu yg begitu meriah dan gah, pengisian Hari Bapa lebih santai. Bapa nak kontrol macho kot.

Bagi aku pagi ini aku membawa anak2 ke majlis Ramah Mesra Penduduk Taman Perumahan kami. Ada acara sukan utk kanak2. Walaupun masih letih sebab baru pulang bercuti tetapi demi anak2 aku sanggup hantar mereka.

Ada macam2 acara di surau hari ini. Seekor lembu telah ditumbangkan sejak pagi lagi.

Tengahari ini kami ada jemputan majlis kahwin sedara emak Adam di Kg Perepat. Bapa ini jugalah yg akan jadi drebar hehehe

Apa sambutan istimewa utk aku sempena Hari Bapa? Itu tak perlu sgt! Yg penting anak2 aku gembira hari ini.
Sent via BlackBerry from Maxis

42 comments:

  1. salam YB..betul tu..setiap hari adalah hari bapa untuk bapa2 yang bertanggong jawab dan penyayang ni..
    SELAMAT HARI BAPA..

    ReplyDelete
  2. kalau tumbang lembu je mesti kaum bapa...sha sayu la tgk posting YB nieh...teringat 2 bapa yang sibuk kalau time raya korban tuh!!!

    ReplyDelete
  3. hhhehehehehhee...

    hari ibu n hari bapa sekadar simbolik

    pehargaan buat ibu bapa adalah setiap hari...


    huhuuuuhuhuhuuu... rindu mak, esk blh balik...

    rindu ayahhhh.......

    ReplyDelete
  4. potong lembu tu mmg sempena hari bapa ke??

    ReplyDelete
  5. Tahniah !

    Awak telah menjalankan tugas sorang BAPA yang penuh dedikasi dan tanggungjawab .

    Patutlah Emak si Adam sayanggg sangat kat awak ..

    ReplyDelete
  6. selamat hari bapa uncle..

    ReplyDelete
  7. selamat hari bapa..."bapa" saya baru balik gunting rambut dengan anak bujang bungsunya...silap haribulan la naik ke CH...awat tak habaq awai2....kalu tak boleh dating noo....he3x kita jumpa kawan kita kat atas tauuu...

    ReplyDelete
  8. kak Erna,
    wsalam.

    Sebahagian besar bapa2 tak minta dihargai dgn satu hari khas utk mereka. Cukuplah sekadar melihat anak2 menjadi anak2 soleh dan solehah dan berjaya di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  9. sha,
    menyembelih dan melapah ni selalunya kerja kaum bapa. Bukan kerana kaum ibu tak boleh buat tapi kalau org perempuan dah menyembelih dan melapah siapa pula nak masak? hehehe

    ReplyDelete
  10. hari bapa daripads bapa kepada bapa

    ReplyDelete
  11. selamat hari bapa..!

    memang benar hari2 adalah hari bapa
    dan hari2 juga lah hari ibu...

    sebab klu tak ke2-2 nya...
    maka tak ada la yang jadi bapak dan ibu...
    hihihi...!

    ReplyDelete
  12. awak patut bercuti rehat kerana letih bercuti.

    lembu juga yang kena sembelih !

    ReplyDelete
  13. salam yb...slamat hari bapa..

    tabik la kt bapa yg baju merah tu..
    walaupun kurang sihat sanggup trn pdg..

    (sori aa..arini lari tajuk coz trpandang gmbr ex bos)

    ReplyDelete
  14. selamat hari Appa! penghargaan, penghormatan adalah setiap hari. hari ini adalah simbolik untuk bapa pula. ermmm,.. hari makcik takde ke? nak disimbolik-kan gak~ huhu.

    *oh, papa saya lah yang ajar camna nak siang arnab-skang sudah pakar! ecece~

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum YB
    Happy Father's Day..

    ReplyDelete
  16. sI tEDI,
    betul tu. Setiap hari adalah hari bapa dan hari ibu. Begitu juga cikgu. Setiap hari kecuali hari cuti adalah hari cikgu hehehe

    ReplyDelete
  17. n@m@n,
    Selamat Hari Bapa kpd awak juga walaupun dah bertukar hari huhuhu

    ReplyDelete
  18. zonaku,
    simbolik bagi yg mengetahui hasrat yg terpendam.

    Esok awak balik berapa lama? Best kan dpt jumpa ibu.

    Sama2lah kita mendoakanlah utk ayah2 kita yg telah mendahului kita.

    ReplyDelete
  19. kts,
    tak jugak. Tapi sempena hari mesra surau dgn penduduk di taman ni. Tghari tadi tulang dibuat sup. Malam ni daging dibuat kari, kurma dan sejenis masakan lagi.

    Kenapa tak datang sini malam ni?

    ReplyDelete
  20. penjejak maya,
    itulah kerja sambilan para bapa sekelian huhuhu

    ReplyDelete
  21. ckLah,
    selamat memulakan tugas setelah bercuti panjang

    ReplyDelete
  22. LiNda,
    Terima kasih.

    Saya cuma cuba jadi yg terbaik utk anak2.

    ReplyDelete
  23. Selamat Hari Bapa buat YB.

    Dapat ciuman khas dari MakAdam tak?
    Hihihihi.....

    :)

    ReplyDelete
  24. Salam Yb..Selamat Hari Bapa..

    ReplyDelete
  25. zaren,
    terima kasih. Bagi hadiah apa kat bapa zaren?

    ReplyDelete
  26. sonata,
    bapa dan anak bujang sama2 gunting rambutlah ni ya? Saya tak sempat nak hantar Haikal gunting rambut semalam. Mungkin lepas dia balik sekolah agama pagi ni nak hantar dia pergi gunting rambut.

    Manalah saya tahu org baru balik dari Beijing nak pergi CH? Belum jodohlah nak dating. Lain kali kita plan lagi hehehe

    Saya tak sempat jumpa kawan kita tu huhuhu

    ReplyDelete
  27. Shifu,
    terima kasih. Hanya bapa yg memahami perasaan bapa lain kah kah kah.

    ReplyDelete
  28. kak long,
    betul tu kak long. Sekali dah jadi ibu atau bapa hari2 kita menjadi ibu dan bapa walaupun takde sambutan. Tanggungjawab kita berterusan sehinggalah mereka dewasa.

    ReplyDelete
  29. al-lavendari,
    Saya berehat pada hari bekerja sbb kerja sendiri sangat merehatkan hehehe

    Nak sembelih unta tak dapat maka lembulah yg jadi mangsanya. Tapi hampir2 tak merasa makan daging lembu itu sbb ianya lari sebaik diturunkan dari lori. Nasib baik dapat ditangkap semula ngeh3x

    ReplyDelete
  30. kak ct,
    mmg kami tabik abg Sukaimi tu. Bila ada gotong royong di surau dia selalu turun padang walaupun kurang sihat. Isterinya pun ada semalam.

    ReplyDelete
  31. Jue,
    terima kasih sekali lagi di atas ucapan dan juga kad semalam.

    Bolehlah minta kat Sharizad utk diadakan hari makcik pula kerana semakin ramai makcik2 yg berkorban menjaga anak2 sedara hehehe

    Siang arnab? Tak pernah lagi makan daging arnab apatah lagi menyembelihnya.

    ReplyDelete
  32. Riz Ardy,
    Waaalaikum salam.

    Terima kasih dan salam kenal.

    ReplyDelete
  33. Catwoman,
    terima kasih.

    setiap ciuman dari emak Adam adalah khas utk saya kah kah kah.

    ReplyDelete
  34. relevan,
    wsalam. slmt hari bapa utk awak juga.

    ReplyDelete
  35. YB,

    tak pernah sambut hari bapa ni.
    tak teringatlah YB...

    ReplyDelete
  36. hadiah? adalah hehe

    ReplyDelete
  37. a.z.r.i.n.a,
    dulu pun saya tak kisah sgt nak sambut Hari Bapa ni. Tapi skrg sbb dah diberitahu di media massa, keluarga saya pun ada sambut kecil2an.

    Haikal ada beri saya hadiah sempena hari bapa dan anak2 lain mengucapkan selamat hari bapa kpd saya termasuk yg belajar di Serting tu.

    Tahun depan bolehlah Reen sambut pula. Sementara nak tunggu hari bapa tahun depan, setiap hari adalah hari bapa.

    ReplyDelete
  38. zaren,
    Haikal bagi uncle pen holder yg ada globe hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails