Thursday, June 17, 2010

Salam Dari Kuala Pilah

Masjid Jamek PILAHdelphia

Kami bertolak dari rumah pukul 3 ptg walaupun cadangan asal nak pergi sebelum Zohor. Sebelum itu sempat lagi mencari 'barang' utk jualan Afifah di maktab. Ada kawan2nya yg dah pesan.

Di dalam perjalanan kami singgah di Ampangan, Seremban untuk menumpangkan rakan semaktab Afifah yg tinggal di sana. Emak bapanya bekerja smlm dan tak dapat menghantarnya. Lainlah mcm aku yg kerja sendiri ni - bila2 nak cuti boleh cuti. Akulah bos dan akulah kuli hehehe.

Kami singgah beli kepsi di K Pilah. Masa tu dah dekat pukul 5 ptg.

Akhirnya kami sampai di MRSM Serting pukul 6 ptg. Perjalanan yg biasanya mengambil masa 2 jam dah jadi 3 jam kerana ada lori terbalik di lebuhraya dan kami singgah2 di 2 tempat.

Selepas menghantar Afifah kami bergegas ke Shah Alam pula utk mengambil Atikah yg baru habis periksa semalam. Dia akan bercuti mulai hari ini sama spt abgnya.

Kami bercadang ke Cameron Highlands menghabiskan cuti sekolah yg berbaki 4 hari ini.
Sent via BlackBerry from Maxis

35 comments:

  1. salam yB;
    selamat sampai ko tompek den..hahaha..!

    ReplyDelete
  2. hiway bukit putuih la klong...

    ReplyDelete
  3. kak ngah..sebaik tak putuih deh...
    wakakaaa..!

    ReplyDelete
  4. sementara ada peluang bercuti nih.. pegi lah bercuti.. family is priority!!..
    client tepon kalu.. pepandai la ko kona baring carik reason extend meeting.. kehkehkeh...

    ReplyDelete
  5. eh? MRSM dah mula ke? Awalnya...

    ReplyDelete
  6. yb, u pegi masjid kat sri menanti yg ai buat tu tak? penat jek ai buat cantik2 utk u.hehehe

    ReplyDelete
  7. Selamat bercuti Kaklina. Errr...ai buleh tolong panaskan enjin kemri tu :P

    ReplyDelete
  8. wpun bukit putus (ada org pgl bukit tengkolok ) dah ada higway...tp totap gak jem(jam?) bojam-jam....eh gitu laa...YB kona sosokali...den ni haaa???

    ReplyDelete
  9. nak stroberi cicah cekelat!!!!

    ReplyDelete
  10. nak stoberi.....


    cam kat kl x der kannnn???

    aku suka teh berperisa... yummy!

    ReplyDelete
  11. kak long,
    wsalam.

    Den sampai sano kak long pulak takdo huhuhu

    ReplyDelete
  12. kak long,
    semalam saya ikut highway PLUS. Saja tak nak ikut LEKAS tapi malangnya ada kemalangan dekat Labu sblm exit Seremban. Mmg tak lekas jadinya. huhuhu

    ReplyDelete
  13. kakngah,
    Bukit Putus tu boleh panggil highway ke? hehehe

    Kocik ajo jalan tu

    ReplyDelete
  14. kak long,
    hari biasa tak putuslah. Cuba hujung minggu ni. Mau putus asa berbaris panjang ngeeeee

    ReplyDelete
  15. TINY,
    famili mmg prioriti tapi org kerja mcm aku ni yg pendapatan bergantung kpd kecepatan mendapatkan kelulusan, masa juga penting. Kalau lambat bayaran kurang atau takde langsung. Aku nak pergi pagi ni baru client sibuk suruh dptkan kelulusan yg konsultan baru hantar. Dah sebulan lebih aku suruh hantar, tak hantar2. Bila aku nak cuti baru hantar.

    Akibatnya dah pukul 12 leibh ini aku masih belum bertolak huhuhu

    ReplyDelete
  16. syah,
    Pelajar2 Tingkatan 5 ada kem persiapan utk SPM bermula malam semalam. Kalau tak skor masa SPM nanti budak2 ni tak tahulah hehehe

    ReplyDelete
  17. Syida,
    dah sempat nak korner ke Seri Menanti pasal nak cepat ke Shah Alam pulak. Lain kalilah kalau sempat hehehe

    ReplyDelete
  18. juliet,
    jomlah ikut kak lina sekali.

    Takkan nak panaskan enjin kemri aje? Tuannya tak nak panaskan ke? Sejuk kat atas sana tu! kah kah kah

    ReplyDelete
  19. salam yb..selamat pegi dan kembali..wak imah ikut ke..

    ReplyDelete
  20. Alimaz,
    terima kasih.

    ikan emas,
    bukit tengkolok sbb ada replika tengkolok besar di sempadan daerah Kuala Pilah tu kan?

    Semalam tak kena jam kat Bukit Putus tu tapi kalau hantar Afifah hari minggu penghujung cuti sekolah mmg jam highway baru tu. Ikut jalan lama lagi laju rasanya huhuhu.

    Awak duduk kat mana sehingga kena lalu situ hari2? hehehe

    ReplyDelete
  21. DrSinga,
    teringat taktik Datuk K nak pikat Siti.

    Awak pun nak mcm tu jugak ke? hehehe

    Nanti saya cuba pikat Siti (emak Adam) guna cara yg sama ahaks

    ReplyDelete
  22. zonaku,
    tak sama yg kat KL dgn yg di sana hehehe.

    Ko suka teh berperisa apa?

    ReplyDelete
  23. kak ct,
    wsalam. Terima kasih.

    Emak tak ikut sbb jalan pun belum boleh. Dia akan tinggal kat rumah Yusof utk beberapa hari ni. Cucu2 yg kat sama pun nak main dgn nenek mereka cuti ni ngeeee

    ReplyDelete
  24. YB, saya pun nak order strawberry! oh, dan pokok kaktus! tolong hantar sampai rumah ek!! ngueh3x.

    ReplyDelete
  25. Jue,
    dah pukul 2 lebih masih kat rumah tak tahulah pukul berapa nak sampai sana. Sampai2 terus tidur ajelah. Strawberi kemana kaktus kemana hehehe

    ReplyDelete
  26. masih ada cuti berbaki, go jenjalan :)

    ReplyDelete
  27. YB
    sya nak soberi cam doc order tu
    tambah lagi, nak teh soberi, nak pokok soberi, nak pokok bunga2..nak sayur2..
    hahahahah... ;p


    muleh ka?

    ReplyDelete
  28. aku tadika kat blakang masjid tu la dulu bang...

    ReplyDelete
  29. Mak Su,
    betul tu. Kebetulan anak2 yg di IPTA baru mula cuti. Jalan2 dlm negeri jadilah hehehe

    ReplyDelete
  30. Eja,
    macam2nya yg awak nak. Teh adalah. Tapi kena datang cepat. Kalau lambat saya beli teh yg kat Giant aje utk awak kah kah kah.

    Strawberi pun ada. First come first serve ngeeee

    ReplyDelete
  31. Tijah,
    Masa sepupu aku kahwin kira2 25 tahun dulu aku solat kat masjid tu. Entah2 ko masih duduk kat Pilah masa tu walaupun ko dah tak sekolah tadika kat masjid tu hehehe

    ReplyDelete
  32. a.z.r.i.n.a,
    setakat dari KL ke Serting ke Shah Alam dan balik semula kira ok lagi. Saya pernah hantar anak ke Trendak, Melaka dan balik ke KL semula utk hantar anak ke Gerik, Perak dalam satu hari. Macam pilot Air Asia pulak rasanya hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails