Sunday, April 18, 2010

Pelajar Asrama Selalu Lapar

Atikah memilih biskut untuk dikirimkan kpd adiknya.

Bukan tak dibagi makan tapi masih minta emak bapa membawa makanan tambahan spt biskut, roti dan megi. Layan ajelah.

Pagi ini aku nak menghantar barang2 yg dipesannya termasuk kanta lekap sbb spek dia dah pecah huhuhu.

Sent via BlackBerry from Maxis

26 comments:

  1. sebab tanak makan sgt makanan hostel kot.

    ReplyDelete
  2. err hostel CP dulu sedap makan.. cuma ptg rabu je kalau x silap yg x sedap.. hari lain, sodapppp

    ReplyDelete
  3. Akak perasan budak2 duduk hostel, saing anak akak, semuanyer rendah2, pompuan & lelaki (tak tinggi)Makanan yg kurang berprotein agak nyer. Akak ckp nih sebab anak akak sorang di besarkan kat MRSM, adik beradik lain semua tinggi dari dier..He he he

    ReplyDelete
  4. salam..

    biasalah tu uncle..bila dah study (rajin ni) mestilah lapar...

    tak pun sebab makanan sana tak sedap heheh..

    mana taknya, dah terbiasa kat rumah auntie masak sedap-sedap, apalah maknanya makan kat hostel tu..

    kalau tak caya, entri sebelum ini uncle tulis, berat uncle pun dah makin bertambah kan, kan,kan?

    ngeh3

    ReplyDelete
  5. sebab mknn dewan mkn yekkk..agaknye lah..

    ReplyDelete
  6. dude,
    tiap2 minggu benda yg sama aje agaknya.
    Hari ni dia pesan Mekdi. Ingat nak belikan di Senawang. Kalau beli kat KL sampai sana dah sejuk dan lembik.

    ReplyDelete
  7. Che'Pit,
    dulu mewah sikit tambahan MRSM Bitara mcm di Jasin tempat awak tu. Tahun ini bajet dah potong utk semua asrama huhuhu

    ReplyDelete
  8. Marina Monroe,
    mungkin betul dan mungkin kebetulan. Atikah mmg badan dia kecil molek dari sekolah rendah lagi. Sampai skrg ramai tak percaya dia dah masuk U. Afifah badan dia besar. Mungkin sebab tu dia lapar duduk kat asrama ni.

    Anak akak dulu kat MRSM mana?

    ReplyDelete
  9. zaren,
    wsalam.

    Masa study mana boleh makan? Kalau kat rumah boleh sambil baca buku sampai mengunyah hehehe

    Masakan utk ramai di asrama mmglah tak sama dgn masakan emak dia. Kalau niat nak menimba ilmu kenalah korban sikit.

    Makanan yg best2 kat rumah tu biar uncle dan adik beradik dia yg lain aje yg makan ngeh3x

    ReplyDelete
  10. Jaja,
    Memang kadang2 tu yekkk terutama ikan jaket yg tak dibuang jaketnya huhuhu

    ReplyDelete
  11. mmg tidak dapat di nafikan selalu rasa nak menguyah!

    ReplyDelete
  12. apakah biskut adalah makanan org yang bijak...

    kalau cam tu saya nak makan biskut selalu ngeh3x

    ReplyDelete
  13. untung anak YB~ sy tak pernah dok hostel sekolah (masa kt U je br dpt merasa dok kolej), jd x tau la mcm mana permintaan klu duduk kan. haha~ tapi disebabkan semua adik beradik sy dok asrama penuh-pengalaman tu ada gak. sy yg dok rumah ni yg slalu bengang~ huhu. Arwah mak rajin benor buat serunding untuk anak2nya. sy (disebabkan x mau masuk asrama) diberi tugas khas: mula carik daging yang dah rebus, pastu kacau daging smpi kering. Tu blum masuk bab order2 lg. Huhu~

    ReplyDelete
  14. anak abah layan je lah hehe

    ReplyDelete
  15. huhuhu..duk asrama makan kue keras pun sodap..lapar punya pasallll.... ;p
    seronok teringgat masa duk asrama dulu, makan meggi ngan air sejuk, sbb air panas takdak

    ReplyDelete
  16. teringat dulu2...
    selalu mintak mak dan ayah hantar 'ration' makanan...

    ReplyDelete
  17. Salam Paman,

    Hahaha.. memang tak dinafikan dok asrama memang lapar sokmo.. tapi best.. walaupun tak sedap, skang ni macam teringin plak nak makan kat dewan makan SMAP Labu. kih kih kih..

    ReplyDelete
  18. sI tEDI,
    haah lebih2 lagi bila tengok kawan2 lain menguyah huhuhu

    NL,
    tak pernah dengar pulak tentang tu. Tapi dari makan makanan ringan yg banyak MSG tu lebih elok rasanya makan biskut. Lebih murah dan mengenyangkan hehehe

    ReplyDelete
  19. Othman Juliana,
    samalah kita tak pernah masuk asrama. Awak dpt pengalaman dari adik beradik yg masuk asrama dan saya dari anak2 yg masuk asrama. Saya tak teruja pun nak sekolah asrama penuh. Fikir2kan letih nak berulang setiap kali cuti sekolah. Itu belum ibubapa nak sediakan serunding mcm awak tu hehehe.

    Tentu awak pandai buat serunding siat2 tu. Bolehlah saya rasa lain kali ngeh3x

    ReplyDelete
  20. zino,
    Afifah nak mewakili maktabnya ke Trans Krian minggu depan. Ada beberapa barang yg diperlukan. Jadi kenalah hantar. Dah hantar barang2 tu dia pun ambil kesempatan order makanan dan minuman sekali huhuhu

    ReplyDelete
  21. rynas,
    terima kasih kerana sudi datang ke sini. Jemputlah singgah lagi lain kali.

    ReplyDelete
  22. eja,
    kalau dah lapar tambah pula ramai kawan, apa saja sedap.
    Awak sekolah mana dulu?
    Skrg budak2 dah ada yg bawa jug elektrik. Senang dan cepat nak masak air utk masak megi.

    ReplyDelete
  23. DrSinga,
    kadang tambang nak hantar tu lebih mahal dari ration yg dihantar. Ia tak? huhuhu

    S-a-B-r-I-n-A,
    Bagi sebahagian kita masa belajar di asrama tu lah antara masa yg paling best. Kalau boleh nak ulang masa tu.

    Tapi paman tak berpeluang belajar di sekolah berasrama. Sekolah harian aje huhuhu

    ReplyDelete
  24. Alaa Paman.. sebenarnya mana2 pun sama je.. kalau dah nama pemalas, takmo kena ajar, memang tak masuk otak punyer.. kalau sekolah je bagus tapi diri sendiri tak nak usaha, tak ke mana2 pun.

    Kalau Ina dulu masa dok asrama, siap pesan kat family, jgn datang selagi tak suruh datang. Sebab bila datang lawat, tang nak balik tu sedih beno rasanya.. Ahaks..

    ReplyDelete
  25. serunding, part siat dgn kacau je expert ~haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails