Wednesday, February 3, 2010

Kemanalah Kau Menghilang? Aku Rindu Padamu

Dah lama aku tak berjumpa dgn kawan aku si Bob tu. Masa pergi Kuantan baru2 ni ingat dapatlah jumpa dia, tapi hampa. Bagi yg dah mengikuti blog aku ni tentu kalian masih ingat dgn Bob. Tapi bagi yang baru, bolehlah baca kisahnya yg aku kopipes dari n3 aku yg dulu (kes malas nak buat citer barulah ni hehehe)

Ini kisahnya:

***********************************************************************************

Ya, saya Bob. Tapi bukan Bob penyanyi tu sbb saya tak pandai menyanyi. Sebenarnya saya ni pendiam orangnya.

Saya bekerja dalam bidang construction. Kerja yg saya lakukan memang berbahaya. Biasanya saya kena berdiri di tepi lebuhraya tanpa kira siang atau malam, panas atau hujan. Cuba anda bayangkan: anda tercegat di tepi jalan dan terdedah kpd bahaya dilanggar kenderaan spt bas ekspress yg memecut selaju 150 km/j pukul 3 pagi. Kalau terbabas bas tu merempuh anda, dah tentu bersepai tubuh anda. Tapi inilah risiko yg saya hadapi setiap masa. Untuk mengurangkan risiko tersebut, saya memakai pakaian berwarna oren siap yg pantul sinar lagi. Kerja di tapak pembinaan kenalah pakai topi keselamatan. Topi saya warna putih tau - bukan yg kuning macam mat Indon atau mat Bangla pakai tu. Untuk mengurangkan pancaran matahari tepat mengenai mata, saya sentiasa pakai spek gelap. Mengancam.

Oh ya, mungkin anda nak tahu macamana YB boleh kenal saya. Sebenarnya dia memerlukan seseorang utk menolong memberi amaran kpd penunggang2 motosikal di laluan sikal berhampiran sebuah stesen minyak yg dibinanya akhir tahun lalu berhampiran tol Batu 3. Alah stesen yg kat sebelah kiri Lebuhraya Persekutuan menghala ke Shah Alam selepas Subang Jaya. Macam2 cara si YB tu cuba tetapi akhirnya dia minta saya berdiri di laluan sikal tu utk mengibarkan bendera amaran. Tauke tempat saya kerja cas dia RM9 ribu utk mendapatkan saya. Sejak itulah dia mula kenal saya.

Dah banyak saya bercerita ni, anda nak tengok pulak gambar saya? Ah malulah. YB kata ramai blogger tak nak tunjuk muka mereka pun. Ada yg tutup dgn tangan, ada yg tunjuk sebelah muka aje dan ramai yg letak gambar2 kartun lah, lukisan lah dan macam2 lagi ragam. Takkan saya nak tunjuk mukakan?

Apa . . . nak tengok jugak.

Saya ni tak sempurna - tangan kiri saya cacat.

Betul2 nak tengok?




Kalau macam tu klik di sini.

50 comments:

  1. aku selalu jumpa kawan ko si Bob tu tu masa lalu kat highway antara slimriver hala ke tanjung malam. masa tu dia buat kerja yang sama gak. sampai melecet-lecet ketiak dia duk kibar bendera tu.

    ReplyDelete
  2. ONE ZABA,
    Bila ko jumpa dia tu? Masa aku pergi Utara cuti sekolah hari tu aku tak jumpa dia. Rindu pulak aku ni huhuhu

    ReplyDelete
  3. erk, hebat bob ni.. kejap kat pantai timur, kejap kat utara..

    aritu CP balik kg (selatan) pun ada si bob ni kat highway..

    segak bergaya si bob walaupun x sempurna

    ReplyDelete
  4. n3 ni buat Sally sengih je..tgk ke ejaan tajuk n3 ni pon Sally sengih je..hehe

    ReplyDelete
  5. ada lagi ke si BOB tu ...


    skrg dok tengok Bangla ada lerrr

    ReplyDelete
  6. Kat ganu pun ada, bukan bob tapi Awang, hehehe...

    ReplyDelete
  7. Che'Pit,
    mmg hebat - boleh berada di banyak tempat dlm satu masa. Ini mcm kisah kura2 yg berlumba dgn arnab hehehe

    Awak jumpa dia kat selatan? Kalau mcm tu saya akan ke sana hujung minggu ni nak jumpa Bob.

    Kebanyakan Bob ni sempurna cuma adalah satu dua yg mcm dlm gambar tu.

    ReplyDelete
  8. tchersally,
    maaflah di atas kesilapan ejaan tu. Nak cepat pergi meeting tadi - jadi tak check pun.

    psst - dah dibetulkan dan tambah sikit.

    relevan,
    Bob Lokman takkan dapat RM9000?

    ReplyDelete
  9. tunbegia,
    mmg ada kesilapan ejaan dlm tajuk asal. Terima kasih kerana menegur.

    wsalam.

    pB,
    itulah. Dah jarang nampak si Bob ni. Hari tu kat Jalan Duta tu ada sekejap. Belum sempat nak tegur dah takde.

    Bangla ni kalau kerja2 tak kena angkat berat2 sukalah mereka tu. Berjemur tengah panas pun takpe hehehe

    kayteeze,
    Betulke dipanggil awang kalau kat ganu?

    ReplyDelete
  10. apasal orang tak letk kat sawah .. boleh halau burung kan !

    ReplyDelete
  11. Hamzah Abd Hamid,
    satu Bob tu sampai 9 ribu ringgit, siapa yg nak letak kat sawah?

    lagi satu masalah, Bob ni ensem. Tentu ramai yg berkenan nak bawak balik rumah ngeh3x

    ReplyDelete
  12. ooooooooooooooooooo rupenye ade name glemer...

    selamat berkenalan bob

    dulu mase mule2 jumpa bob ni kat plus highway arah utara dari bukit beruntung ke slim river..

    lalu jam 3 pagi sebab nak ziarah bakal mertua yang meninggal, mmg terkejutla... bile dah dekat baru persan

    laaaa... patung upenye! hihi

    ReplyDelete
  13. biaq betoi RM9k!....


    saya nak jadi bob lah kalau cam tu hehehehee

    buleh nego lagi kalau toke tu kata mahai heheheee

    ReplyDelete
  14. BOB ni act asal dri mana ek? byk kali gk jmp bob nih..

    ReplyDelete
  15. ~mrs azmi~,
    nama mestilah glamer baru boleh cas mahal sikit.

    Mmg ramai org terkejut kalau nampak Bob di waktu malam. Ingat hantu mana pulak kat tengah highway time2 mcm tu.

    Bila dah tahu patung ada pulak yg nak curi barang2 kepunyaan si Bob ni. Yg selalu hilang spek gelap dan topi dia. Yang cuba nak curi jaket warna oren dia pun ada ngeh3x

    ReplyDelete
  16. NL,
    betul RM9K. Itu harga yg kami kena bayar kat PLUS utk dapatkan seorg Bob. Ianya datang dgn bateri tu sekali.

    Tangan dia boleh gerak2 tu yg mahal. Kalau dia boleh senyum, konfem tambah lagi RM9K hehehe

    JMR,
    tak pasti pulak dari mana tapi mmg dari luar negeri. Yang sah bukan dari Bangladesh hehehe

    ReplyDelete
  17. kalau kaki rembat tahu betapa mahalnya harga bob tu dah tentu kena kebas....

    baru satu tangan yang bergerak... hehehee

    ReplyDelete
  18. NL,
    itu sebab aku letak blok konkrik supaya susah sikit nak bawa lari si Bob ni. Berat wei

    Dua2 tangan dia boleh geraklah. Bergantung pada kedudukan boleh guna salah satu tangan utk kibarkan bendera hehehe

    tasekM,
    ensem apa mamat ni. Tentulah mahal wang hantarannya ngeh3x

    ReplyDelete
  19. mak su,
    Bob yg saya kenal tu dah pindah dan mendiamkan diri. Itu yg terasa rindu huhuhu

    ReplyDelete
  20. baca starting kisah tu, terus aku teringat pasal n3 tu.aku rasa itulah entri pertama yg aku baca di blog ko.

    ReplyDelete
  21. oooo cam tu...

    igtkan tadi kalau nak guna belah satu lagi just pusing ja kepala atau muka dia hehehehe


    eleh kalau dorang nak dengan blok2 tu sekali kena angkut heheheee

    ReplyDelete
  22. Penyuk,
    kiranya ko masih ingat kisah ni. Tahniahlah! Dan kiranya dah lama jugak kita kenal di blog ni. Bila agaknya kita boleh jumpa?

    psst -kalau aweks laju aje ko nak jumpa huhuhu

    ReplyDelete
  23. NL,
    takkanlah main pusing2kan kepala. Alang2 dah bayar mahal tu biarlah canggih sikit.

    Betullah kalau dorang nak dgn blok2 tu kena angkut. Apa sgtlah blok tu jika dibanding dgn enjin jet hehehe

    ReplyDelete
  24. err..tertiba aku rasa cam kena ngorat jer ni.hahaha...

    aku pemalu orangnye.tapi kalu jupe gn awek,aku jadi peramah orangnye.haha

    ReplyDelete
  25. Penyuk,
    buat buang karan aje aku ngorat ko. Kes yg kat mahkamah tu pun baru nak mula. Jgnlah tambah satu lagi kes ngeee

    Aku pun pemalu jugak orgnya. Nampaknya kau kenalah ajak ko kalau ada rakan blogger terutama aweks nak jumpa aku sbb ko boleh bertukar jadi peramah

    ReplyDelete
  26. Penyuk lagi,
    pembetulan

    Aku kena ajak kau kalau nak jumpa aweks

    ReplyDelete
  27. Teja,
    aku nak rindu kat ko tapi ko asyik jual mahal. Nyampesss

    ReplyDelete
  28. YB,... betul tuuuuuu... saya teguq dia kat YM pun dia tak layan....


    Teja mmg nyampeeeeeeeeesssss hahahaaa


    *bukan teja ajer yang tak layn semua yang online kat list Ym hari taknak layan uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  29. NL,
    dia tengah nak muntah katanya. Ko yg dekat dgn dia tu pergilah tolong apa yg patut. Kesian dia nak balik jauh nanti.

    ayat ko yg last tu ko tujukan kat aku jugak kan? Maaflah tak dpt nak chat dgn ko tadi. Aku tengah buat surat nak jual tanah. Tghari tadi aku jumpa seorg potential buyer hehehe

    ReplyDelete
  30. haaaa dia nak muntah....... adesssss


    itu petanda baik ke petanda buruk... hmmmmmmmmmmm



    oh, nevermind.......... nasib baik ingat petua CkLah heheheee

    ReplyDelete
  31. kisah kura2 dgn arnab?

    hmm sebenarnya ada 3 siri cerita tu.. kita cuma tahu siri pertama jer.. ada masa nanti sy citerkan lagi 2 siri kat blog sy..

    ReplyDelete
  32. NL lagi & lagi,
    haah dia yg bagi tahu dia nak muntah.

    tak tahulah petanda baik ke buruk. Aku harap yg baik2 aje hehehe

    Petua ckLah yg mana ni? Kongsilah

    ReplyDelete
  33. Che'Pit,
    Bob ni semua kawan2 dia diberi nama yg sama. Sekali pandang ingat dia ada di mana2 mcm kura2 tu.

    Ok saya tunggu 2 siri tu. Cepat sikit lah citer. Tak sabar ni hehehe

    ReplyDelete
  34. BOB da pencen ke???hehehehhe

    ReplyDelete
  35. ~O~,
    muda lagi kalau nak pencen. Modal beli Bob ni pun belum balik rasanya hehehe

    ReplyDelete
  36. Bob itukah ?

    Oooo malam2 jalan takut woooo....

    ReplyDelete
  37. darling YB dn NL,
    mntk maaf la klu tk layan td tu, aku mmg tgh pulun menatang moodle yg lecturer mat saleh tu bg... kepala aku dh tepu tp dok sumbat... sumbat... sumbat. tu yg rasa nk muntah tu...

    now aku dh kat umah... home sweet home, best jumpa bantal peluk. haha...

    macih coz darling brdua baik ngan aku, muaaaaaah!

    ReplyDelete
  38. waktu malam seram tengok Bob!melambai2 aje....

    ReplyDelete
  39. Salam Datuk Y....(aku tgh tersengih nihhhhh)

    Kat mana nak beli BOB nih ye?? Aku nak letak kat dlm kete aku la. Kalau org nak tumpang pun tak gamak rasanye sbb BOB ada dlm kete aku. So, aku tak payah la bawa sesiapa naik kete aku. Jimat minyak. (Kes org tumpang, tapi naik free2 je......diaorg ingat aku ni buka sykt teksi sapu kot.....)

    Cehhhhh, apa kaitan BOB dgn kete aku pun tak faham daaaaaaaa......

    ReplyDelete
  40. LiNda,
    Kawan saya si Bob ni baik orgnya. Dia takde nak kacau org. Lain kali jgn takut dgn dia hehehe

    Teja,
    NL dah kecik hati. Lebih baik ko pergi pujuk dia.

    Aku tak kisah sgt sbb aku dah masak dgn perangai ko hehehe

    Eloklah ko dah selamat sampai ke home sweet home ko. Takkan rindu kat bantal peluk aje? ahaks

    ReplyDelete
  41. sonata,
    Bob tu nak ingatkan pemandu supaya berhati2 walaupun di waktu malam. Rajin dia kerja siang malam ngeh3x

    zyma,
    Kalau ko bawa Bob dlm kereta ko bukan ringan dia tu. Akhirnya banyak jugak makan minyak.

    Lebih baiklah ko bagi org tumpang. Niat sedekah. Kalau ko nak untung, ko buatlah prebet sapu hehehe

    ReplyDelete
  42. gud nite YB...

    errrr bukan kecik ati ajer...


    mana yang nak buleh kecik tu semua dak kecik hahahahahaa



    tu lah pasal YB... dia dah dapat mat salleh.......

    huk huk... sampai nak termuntah tu adesssss...........

    ReplyDelete
  43. mahalnya gaji si bob sampai 9 ribu
    tp dia buka blh guna duit tu pon

    ReplyDelete
  44. NL,
    Gud morning.

    Dah besar semula ke semua yg mengecil semalam tu? ngeh3x

    Aku tak nak komen yg pasal mat salleh tu. Biarlah dia sendiri yg jawab hehehe

    ReplyDelete
  45. Ah Fatt,
    9 ribu tu bukan gaji dia tapi harga si Bob tu. Kira jual mcm abdi zaman 3 Abdul hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails