Thursday, January 28, 2010

Hadirmu Membawa Sinar Baru

Aku masih ingat lagi pertemuan pertama kita di pejabat surau. Walaupun baru pertama kali bertemu tapi kita begitu mesra. Aku lihat wakil kau malu2 menjamah nasi lemak dan biskut kering yg kami hidangkan bersama air teh O. Dalam malu tu licin juga kau org sapu hehehe

Sejak dari itu, kita sering bertemu utk berbincang. Ada pihak yg risau kehadiranmu tak dapat diterima oleh mereka yg sangsi. Makanya kami terpaksa memanggil jiran2 utk mendapat pandangan. Alhamdulillah, tiada yg menolak dgn bulat2 walaupun ada suara2 sumbang menanyakan tentang imbalan.

Sebelum kami berbincang dgn jiran itu lagi, aku tahu pihak kau telah meminta kebenaran dari pihak berkuasa. Akhirnya setelah mendapat kebenaran, pada minggu pertama bulan Disember kerja2 membina tapak pun dimulakan. Setelah sebulan kerja pun siap dan kau berdiri gagah di tempat kami.

Malam tadi buat pertama kalinya lampu limpah sebanyak lima buah di kemuncakmu dihidupkan dan kini kau membawa sinar baru ke tempat kami.

Menara pemancar Maxis dgn lampu limpah di bahagian tepi surau (bumbung biru tu). Gambar diambil pada pukul 8:15 pagi tadi dengan lampu masih belum dipadam

Walaupun tujuan utama kau ialah utk menyokong pemancar telekomunikasi Maxis, tapi lampu itu cukup menerangkan bukan saja kawasan surau tapi juga padang permainan. Kira2nya mampu mengabui mata org dari melihat pemancar yg di sebahagian tempat menjadi isu kontrovesi.

Bila pemancar itu dipasang nanti, penduduk di sini akan mendapat liputan yg lebih baik. 5 dari 7 hp di rumah aku menggunakan Maxis di samping broadbandnya.

44 comments:

  1. Waa.... bestnya. Terang benderang la tu.. dan tentu rasa lebih selamat.

    ReplyDelete
  2. Sungguh banyak hp dirumah yunus badawi,

    ReplyDelete
  3. Tie,
    Mmg best. Ramai yg teruja semalam. Lepas ni nak buat BBQ atau main badminton di kawasan surau waktu malam hehehe

    tunbegia,
    ahli keluarga saya ramai. Ayah, emak dan anak2 kecuali dua org yg kecik tu,semua ada hp. Atikah ada 2 no.

    ReplyDelete
  4. bersinar terang benderang dah ye.. seronok kalau kawasan rumah sentiasa terang

    ReplyDelete
  5. ~mrs azmi~,
    yg terang tu kawasan surau bukan kawasan rumah saya. Tapi kalau mereka nak pasang pemancar mcm tu kat rumah sayapun ok jugak hehehe

    ReplyDelete
  6. salam...
    pemandangannya macam dekat LA ajer
    wah, cun

    ReplyDelete
  7. dilaOHdila,
    wsalam. Terima kasih kerana sudi jenguk blog saya dan tinggalkan komen.

    Rasanya kalah LA sbb ada menara kembar Petronas di latar belakang tu hehehe

    ReplyDelete
  8. terima kasih dgn kehadiranmu...YB amat memerlukan mu...heheheh

    ReplyDelete
  9. **

    kang Yus,
    mengko ngumpul ne sedulur jowo nang blogger yo ( he he he)

    Aku jowo Tg karang....Pure tempe

    ReplyDelete
  10. hadirmu membuatkan ada orang menjauhkan diri.....

    kasihan orang itu....

    ReplyDelete
  11. patutlah malam tadi saya mimpi pasal lampu hehehehe

    ReplyDelete
  12. Kepada semua yg dah tinggalkan komen,

    Saya ada meeting luar jangka di luar skrg. Nanti balik saya balas komen2 tu hehehe

    ReplyDelete
  13. pasni lg clear la nak main 3G...heehehehheh

    ReplyDelete
  14. aku kat s.alam ni. jom la minam teh

    ReplyDelete
  15. clean n clear lah nanti line yB!

    ReplyDelete
  16. salam YB....
    seperti kata OneZ tu nnti ada yg mjauhkan diri.... he he he
    tu kira antara gergasi sama gergasi , tp hubby ku cuma kuli di tmpat yg berbeza dr yg YB sebut tu...

    ReplyDelete
  17. lagi rancakla aktiviti berinternet.. liputan luaaassss... hahahha..

    ReplyDelete
  18. enek bocak jowo tg karang jugak kuwi yo YB... nowo sedulur karo aku, hehe...

    onezaba, ko kesian aku kn... aku nk mntak tlg sket leh tak??

    YB, ko dh smpaikan pesan aku lom?? hehe...

    ReplyDelete
  19. erk naoe kat area rumah cp x nak lak pasang bendaklah tu? huhu.. sakit jiwa kalau pakai berokben maxis kat rumah tu..

    ReplyDelete
  20. JMR,
    kehadiranmu diperlukan utk menguatkan lagi hubungan kita hehehe

    dilaOHdila,
    wes akeh sedolor jowo kito. Nek dikompol meripate waeh wes sak bakol hehehe

    Kueh tg karang nang di? Bojo ku wong seri tiram ngeh3x

    ReplyDelete
  21. "kau lilin hidupku.... memberi nafas baru..."

    err... lilin lagi romantik..

    .
    .


    .
    .

    errr.. ya ya.. lilin sesuai dlm rumah... candle light dinner...

    ReplyDelete
  22. kiranya maxis tu buat 2 dalam 1 lah ye ! bolehlah main dam aji kat bawah lampu tu lepas Isyak !

    ReplyDelete
  23. ONE ZABA,
    org tu dah menjauhkan diri sebelum kehadiranmu. Merajuklah tu huhuhu

    NL,
    teranglah mimpi ko malam tadi! n3 ko pun mesti dah tak gelap lagi mcm sebelum ni hehehe

    ReplyDelete
  24. ~O~,
    kat rumah ni Hazwan aje yg rajin main 3G sbb dia ada iPhone. Saya punya tepon cabuk aje.

    Tijah,
    aku terpaksa pergi jumpa org kat Batu Caves tadi. Ada satu projek kecil dlm sejuta kat Johor.

    Lain kali ko rogerlah awal sikit. Lama dah tak ronggeng dgn ko.

    ReplyDelete
  25. sI tEDI,
    itulah yg diharapkan. Kalau streamyx problem boleh pakai maxis broadband hehehe

    ummi,
    wsalam ummi.

    semua pemancar di Selangor hanya boleh didirikan oleh sebuah sykt milik kerajaan negeri yg dipanggil KJS Sdn Bhd. Jadi tak kira gergasi telekomunikasi manapun, mereka kena gunakan KJS.

    KJS pula ada perjanjian dgn MAIS utk membina pemancar di kawasan masjid dan surau yg sesuai dan sebagai balasan, KJS akan membayar sewa bulanan utk tapak tersebut. Kiranya sumber kewangan utk masjid dan surau disamping pendapatan utk MAIS.

    Sykt hubby ummi tu saya pakai juga perkhidmatannya iaitu talian tetap dan streamyx. Ratus2 juga sumbangan saya sebulan tu huhuhu

    ReplyDelete
  26. TINY,
    itulah harapannya. Cepat dan berkualiti. Bolehlah berintenet tak kira masa ngeeee

    Teja,
    haah entes ketemu kie dino. Boca Bangi nek orak salah aku.
    Nek orak sedolor mu yo sedolor bojo ku hehehe

    Aku tak sempat sampaikan pesan ko sbb masa one online aku dah nak keluar jumpa org tadi. Ko ajelah yg cakap terus dgn one.

    ReplyDelete
  27. kat mana lampu tu? tak penah perasan pun.

    ReplyDelete
  28. Che'Pit,
    takde org komplen kat sykt AK tu kot? Pergi buat bising nanti mereka kenalah tambah pemancar. Untung2 kalau masjid atau surau kat situ sesuai, boleh dpt sewa bulanan kalau dipasang di masjid atau surau.

    kts,
    lilin membakar diri utk menerangi org lain. Adakah ko menghargai pengorbanan lilin tu huhuhu

    ReplyDelete
  29. hamzah@al-lavendari,
    design tu oleh KJS. Jadi dpt juga menafaat org sekeliling dari letak macam daun kat tiang pemancar sblm ni.

    juliet,
    baru aje siap bulan ni kat tepi surau. Itulah ko dah lama tak datang sini. Hari tu kata nak singgah tengok burung tapi tk dtg pun. Penat emak Adam sediakan minum ptg utk ko. Betul aku cakap ni. Kesian dia. huhuhu

    ReplyDelete
  30. saya dah besa tengok pemancar cum lampu limpah ni kat kawasan surau kat puchong... heheheheh :D :D

    ReplyDelete
  31. syah,
    itu kerja KJSlah hehehe

    Kalau kat Jalan Kebun nak pun boleh cuba mintak ngeh3x

    ReplyDelete
  32. patutkah maksu bertukar kepada mek_sis? sekarang maksu pakai cell_kom

    ReplyDelete
  33. Mak Su aka Mek Sis,
    dah pakai cell_kom rupanya. Kuasa di tangan anda! hehehe

    ReplyDelete
  34. arini one tk muncul la YB, takkan dia ikut majuk jugak kot... leceh arrr, kalau tak majuk² tk leh ke?? adeiii....

    ReplyDelete
  35. majuk majuk ni bukan aku daaaaa!!!! lebih baik aku makan nasi.

    ReplyDelete
  36. ermmm... dah terang benderang .

    malam2 jalan taklah jatuh longkang .

    heheee

    ReplyDelete
  37. marah pulak dia, tk leh gurau gi duk surau... ikut YB tu jd muazin, hehe...

    ReplyDelete
  38. wowwww...makin rancak la ko berblogging.....

    ReplyDelete
  39. salam YB
    bila dah terang nak riadhah malampun ok.

    ReplyDelete
  40. Teja,
    one tak majuklah. Dia sibuk arini. Itu yg dia lambat online tadi.

    ONE ZABA,
    betul tak kata aku ko tak pandai majuk.
    Berapa pinggan ko makan nasi malam ni? Lebih sikit pun takpe sbb bnyk nak pakai tenaga mlm ni ngeh3x

    ReplyDelete
  41. LiNda,
    Bukan setakat nampak longkang tapi aku kena pakai spek gelap kalau pergi sembahyang Maghrib atau Isyak kat surau skrg hehehe

    Teja,
    One bukan marah tapi merajuk2 sayang. Pergilah ko pujuk dia.

    ReplyDelete
  42. sonata,
    pemancar maxis belum pasang lagi. Tapi ko tengok ni - malam Jumaat time2 mcm ni masih balas komen kat blog ni. Org lain aku rasa ramai yg dah tidur oopss maksud aku masuk bilik tidur (mungkin tak tidur lagi) hehehe

    AZANI,
    wsalam.

    Haah. Tapi lepas jamuan di surau para jemaah lelaki dah berkira2 nak buat court badminton.

    Saya risau mula2 aje yg ramai main. Lepas tu hampeh ngeh3x

    ReplyDelete
  43. Salam YB....

    Terangnye!!!!
    Nampak habis kat dlm kain nanti...

    Muahahahaha....

    ;)

    ReplyDelete
  44. Zyma,
    Banyak2 benda ke situ jugak awak nak tengok.

    Nanti malam saya nak tengoklah kalau2 boleh nampak hehehe

    oklah saya nak pergi solat jumaat ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails