Monday, November 2, 2009

Lagi Kisah Pengantin

Semalam aku setengah keluarga iaitu isteri dan 3 anak2 kami yg kecil (yg besar semua dah balik tempat mereka belajar sebab nak exam) telah ke majlis kahwin rumah sepupu emak Adam di Kapar, Klang. Kiranya pengantin perempuan itu dua pupu Adamlah.

Makan memang best. Tapi aku tak nak citer tentang tu takut n3 aku ni jadi panjang. Kita layan gambar2 pengantin ajelah

Aksi kedua mempelai - amacam?

Tengok yg ni pulak.

Tapi yg aku respek, aksi ni di atas pelamin di tengah2 khemah pengantin. Tak percaya cuba korang tengok tetamu yg berselirat cari tempat makan tu hehehe


Tapi tak kisahlah. Mereka kan dah jadi suami isteri yg sah. Bila lagi nak tayang isteri. Hantaran bukan sikit oiii. Nak tahu berapa?

Maaf mutu gambar kurang memuaskan kerana takut tuan rumah nampak tengah cilok gambar ni hehehe

28 comments:

  1. nk tiru mc org len r..

    eh, aku 1st?

    ish..ngeri plk tiru2 ckp 1st ni

    ReplyDelete
  2. citahrudin,
    88,888.88 iaitu 7 kali.

    Kalau aku yg jadi bapak pengantin pompuan aku mintak 8 kali 8 hehehe

    citahrudin,
    apa yg ko ngerikan? Org lain tu bangga lak kalau dpt jadi first ngeh3x

    Anyway tahniah kerana jadi pengomen pertama kali ni.

    ReplyDelete
  3. hehehe...sayangnya dia sampai buat lapan sampai 7 kali..
    harap2 berpanjangan dan rajinlah bagi hadiah kat isteri selepas mahar tuh yeee...

    ReplyDelete
  4. Akmal,
    Bukan 8 darab 8 = 64K tapi 88,888.88 dekat 90K.

    Kira bapa pengantin mata duitan hahaha

    ReplyDelete
  5. sha,
    Harapkan macam tu lah.

    Lepas ni si isteri kena rajin bagi suami benda2 jantan spt kopi jantan dan roti jantan wakaka

    ReplyDelete
  6. Masa Na kawin dulu, kena ikut je cakap mak andam...Time bersanding tak boleh bercakap, kena senyum sepanjang masa. Time tangkap gambar pulak malu2 sikit nak buat aksi macam sepupu Adam tu. Padahal dalam hati, teringin sangat-sangat...Hehehe...

    ReplyDelete
  7. pergh! selamber giler pengantin.hihi

    ReplyDelete
  8. Na Shari,
    Org dulu kan pemalu hehehe
    Sempat jugak Na bersanding ya? Saya dulu cuma makan beradap aje huhuhu

    Takpe malu nak buat aksi mcm tu sbb kan baru lagi.

    PenyuBiru,
    Itu yg aku tak tahan tu. Mujur kamera ada dlm poket ngeh3x

    ReplyDelete
  9. salam YB ..
    dah habis undangan jamuan raya kena sambung undangan majlis walimah pulak... masyaAllah

    ReplyDelete
  10. wah....posing sakan...tp da halal so xjadi masalahkan...

    bila la aku pulak...

    ReplyDelete
  11. Kepengen yo kang?


    kih..kih...kih....

    ReplyDelete
  12. ummi humaira,
    wsalam.
    haah betul tu tapi sebenarnya sepanjang Syawal hari tu pun dah banyak jemputan walimah. skrg mengawan dah tak kira musim muahaha

    ~O~,
    ko pun bila kahwin esok boleh buat mcm tu. Keluarkan kat n3 ko biar satu dunia tengok hehehe

    Sementara tu ko kena bnyk2 sabar. Kan ko jugak yg anjurkan bersabar ngeh3x

    ReplyDelete
  13. ckLah,
    wes enek nang omah.

    awak pakai hp ke tulis komen ni? Selalunya lepas pukul 2:30 baru bersiaran hehehe

    ReplyDelete
  14. isk klu g kaunter bayaran dah tak valid tuuuuuuuuu! kene bundarkan.... ke RM8,888.90
    heheh

    sebagai golongan yang pengatin yang tak bape nak baru gak ni... hantaran 8ribu tu dah kire biase... ^_^

    ReplyDelete
  15. wow..8,888.88
    aku dulu setengah dr ini wey.. :)

    ReplyDelete
  16. yb, mana ada 8x den bilang 6x je lapan tu, 8,888.88

    ReplyDelete
  17. mrs. azmi,
    cek tu valid cuma org bank kena bagi extra 2 sen utk bundarkan angka hehehe

    Mmg dah ramai org hantaran bnyk tu atau lebih skrg ni. Tapi bagi yg kerja biasa2 aje ini mungkin membebankan. Tapi dah cinta punya pasal ON ajelah ngeh3x

    ReplyDelete
  18. Rozita,
    Berapa bnyk hantaran tu tak penting sgt tapi yg penting kebahagiaan selepas berumahtangga.

    Aku dulu lagilah ciput tapi tu berapa puluh tahun yg dulu ngeee

    Che La,
    Saya saja aje acah kat citahrudin tu nak bagi dia gempaq.

    Betullah awak kira tu 6 kali aje angka lapan tu. Kalau 8 kali dah nak sejuta tu. Puteri raja mungkinlah banyak tu kot ngeh3x

    ReplyDelete
  19. terkenang semasa dulu ... betul2 punya dulu !!!

    ReplyDelete
  20. amvoi.... hervatnya jumlah hantaran...tak tecapai akalku, meh nak kira sat pakai jari kaki. saya dolu2 takat seribu dua jer, itupun takut kang makbapak penantin laki kata mahai beno... tak per ler, pass is pass, ek.

    tapi tang bergambar tu pun tak tahan tu, saya dulu amik gamba tegak jer, senyum ler skit..wakakaka, tak pandai nak posing2 lagu tu.

    hervat, hervat, lain dulu lain sekarang :D

    ReplyDelete
  21. YB.....

    Best masa jd pengantin kan....
    Dilayan bagai raja seharian.


    **n3 ko pendek ke panjang ke.... aku tetap dtg terjah utk membaca.
    :)

    ReplyDelete
  22. hai aku pun dah mula membilang kad jemputan nih...setiap minggu ade!

    ReplyDelete
  23. errr 8x8 tu mungkin setelah di POTONG
    kalau tidak mungkin lebih kot hahahahahaha

    ReplyDelete
  24. ngeh ngeh ngeh, teringat nostalgia jadi pengapit best friend bln 6 aritu..

    pastu bila ada kawan2 tanya bila nak naik pelamin? jawab ler dah naik dah bulan 6 aritu.. haha

    ReplyDelete
  25. al-lavendari,
    Kenangan org veteran lah ni hehehe

    Mak Su,
    Skrg 8k - 10k utk hantaran dah kira biasa walaupun demam jugak pengantin lelaki nak kumpul duit sebnyk tu.

    Mak Su sama mcm saya masa kawin dulu. Bergambar biasa2 aje. Segan nak bergaya mcm ni.

    Zyma,
    Mestilah best jadi pengantin tapi kebanyakan kita berpeluang cuma sekali wakaka

    Terima kasih kerana sentiasa dtg menerjah. Teruskan sokongan ko itu ngeh3x

    ReplyDelete
  26. sonata,
    Minggu depan ni takde jemputan tapi cuti sekolah esok mesti banyak. Cik konfius pun dah jemput. Dia nikah di Pendang, Kedah. Ko dpt jemputan dari dia tak?

    NL,
    ko ni tak habis2 lagi pasal potong tu hehehe

    Dah potong pun tak laju jugak ngeh3x

    Che Pit,
    itu naik kat tepi. Dah lah tu berdiri aje. Bila nak duduk kat tengah pulak? hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails