Sunday, August 30, 2009

Ho ho ho balik kampung

Kami sekeluarga akan balik kampung sekejap lagi. Esok baru balik KL. Cadangnya lepas Subuh kena bertolak sebab nak hantar Afifah balik asrama di Serting. Kalau boleh aku nak sampai KL sebelum waktu buka puasa. Tak nak Maghrib aku sorang2 di Bukit Putus mcm baru2 ni.

Lepas terawih nak kena hantar Atikah pula balik UiTM. Apapun utk hari ini fokus kami nak balik kampung. Ho ho ho balik kampung hati riang.

Jumpa kalian hari Selasa atau Rabu nanti. . . . .

35 comments:

  1. mogo selamat pergi dan balik

    jangan sangkut dalam jem , dah ler

    ReplyDelete
  2. salam bro..have a safe journey

    ReplyDelete
  3. hati2 memandu.... jgn jadi mcm drebar y hampir bertembung ngan wafa tu..

    ReplyDelete
  4. hati 2 uncle..
    nampak gayanya esok masuk kl mesti jem..

    kena plan bebaik..

    ReplyDelete
  5. selamat pegi dan balik. Padat agenda ko.

    ReplyDelete
  6. semoga slamat pergi dan balik.
    kalu jarak perjalanan lebih dari 2 marhalah, tu dah kira musafir. saje bagitau, in case kalu ko nak berbuka awal la.hihi..

    ReplyDelete
  7. orang ada kampung lain....kita ni duduk kat tepi bandar...kampung la kot!

    anak2 bila balik - seme nya cakap nak balik kampung - padahal bandar !

    semoga selamat perjalanan pergi dan balik...

    ReplyDelete
  8. YB...

    Semoga selamat pergi dan kembali.
    Jgn lupa balik udah le....

    :)

    ReplyDelete
  9. errrr sambil nyanyi lagu balik kampung oleh sudirman ker tu

    ReplyDelete
  10. hamboihhh.. bukan men eppi... aku tetiap mgu pon blk kg... kataku dgn eksyen nyaaaaaaaaaa... :P

    ReplyDelete
  11. Salam Merdeka ke-52 2009 & Salam 1 Malaysia

    ReplyDelete
  12. Tijah,
    Kg aku kat Kg Datuk Keramat hehehe
    Yg aku balik semalam kg emak Adam di Tg Karang. Dah bnyk kali aku citer ttg kg tu dlm siri Balik Tg Karang aku. Kalau rajin ko tengoklah kat sana.

    Pagi ini aku dah balik KL sbb nak hantar anak2 balik tempat mereka belajar pulak.

    pB,
    Alhamdulillah kami dah selamat pergi dan balik. Jalan tak jam pasal kami bertolak lepas Subuh tadi.

    LiNda,
    Kali ini aku bawa kete tak laju sgt sbb ingat anak isteri yg ada di dlmnya.

    arsaili,
    Salam Bro.
    Thanks for the doa.

    ReplyDelete
  13. zonaku,
    InsyaAllah aku pemandu yg berhemah.
    Pukul berapa ko nak bertolak balik nanti? Cakap kat drebar ko berhati2 di jalanraya ngeh3x

    zaren,
    Pagi ni masuk KL belum jam tapi petang nanti masa balik dari Serting tak kena gaya mahu uncle kena berbuka dlm kereta huhuhu

    kakpah,
    Mcmlah org ada mertua dan anak2 yg belajar jauh dari emak bapak (akulah tu).

    Semalam dapat berbuka dah sahur dgn mertua dan keluarga sebelah isteri. Hari ini sibuk nak hantar anak2 pulak. Nak singgah kampung kakpah, kakpah takde kat Pilahdelphia pulak hehehe

    PenyuBiru,
    Mmg lebih dari 2 marhalah semalam. Kami cuma solat jamak qasar Zohor/Asar. Puasa tetap puasa. Maghrib tak jamak sebab nak buat Isyak dan terawih di masjid di kg emak Adam. Imam ekspress rakyat. Pukul 9:15 aku dah habis witir hehehe

    ReplyDelete
  14. sonata,
    Kg awak dan Pak Sheikh kan kat Johor. Bedhill tu rumah awak aje.

    Dulu masa aku kerja kat Miri dan JB, kalau raya aku sebut balik kg walaupun nak balik KL. Samalah mcm anak2 awak tu ahaks

    Terima kasih mendoakan keselamatan kami.

    Zyma,
    Tak lupa balik malah dah sampai rumah pun. Blogging kejap ni sementara tunggu anak aku siap utk balik asrama pagi ni hehehe

    Kapten,
    Anak aku tak minat nyanyi lagu tu tapi mereka nak dengar lagu Rossa dan Pasha Ungu ngeh3x.
    Pagi tadi buka radio masa nak balik KL kebetulan lagu tu

    cik konfius,
    elah mentang2 ko dah pindah Penang. Masa kat Kajang dulu sebelun sekali pun tak tentu hehehe

    Teja,
    Salam Merdeka buat ko jugak. Aku tak sempat singgah masjid baru kat kg ko tu. Lain kali lah ya hehehe

    ReplyDelete
  15. hehe, aku igt ko kt kg lg... cepat je blk KL, arini kn cuti... ptg2 blh balik.

    ke ko rindu OL ngan aku? hahaha...

    ReplyDelete
  16. Teja,
    aku kena balik cepat sbb nak hantar Afifah balik MRSM Serting. Kalau lambat takut tak sempat nak hantar Atikah balik UiTM pulak malam nanti.

    ReplyDelete
  17. balik kampung jugak yg seronok..

    ReplyDelete
  18. o0o0o0 ye la, hati2 memandu tu. aku tunggu ko kat ulu bentul taw, jgn lupa singgah... hehe

    ReplyDelete
  19. salam merdeka...

    selamat balik kampung...

    ReplyDelete
  20. ONE ZABA,
    Betul kata ko. Yg balik kg seronok yg diziarahi pun seronok hehehe

    Teja,
    Pukul 5:30 baru ko nak tunggu kat Ulu Bendul? Ada lalu situ tadi pukul 4 ptg. Jam teruk kerana ada aksiden motor.

    Shifu,
    Salam merdeka.
    Aku dah selamat pun balik KL dan dah selamat hantar anak yg belajar di Serting ngeee

    ReplyDelete
  21. hehe... ye le, jam aku mati rupenye... lama aku tunggu jam yg ko janji nk bg aritu. ngeeeee....

    ReplyDelete
  22. series....ko bawak keta bebaik yer....
    slamat pegi n kembali....kekekeke.
    majulah sukan untuk negara!!!

    eh eh eh...salah lak....
    selamat balik kampung!!!

    ReplyDelete
  23. aku pun baru balik dr kg...sungguh siok...

    ReplyDelete
  24. arini dah selasa abang yb ittewww..

    ReplyDelete
  25. Errrkkk...saya hari2 balik kampung...hikss

    ReplyDelete
  26. selamat berpuasa di kampung :)

    ReplyDelete
  27. Hooo~~ YB tak balik KL lagi ke?? Lamanyaaaa... Hik hik hik hik hik :P :P

    ReplyDelete
  28. Teja,
    Pandailah ko nak bedek aku jam free. Datanglah sini ambik jam ko tu. Serius ni....

    dcrysz,
    Kalau tak ngantuk aku mmg bawa kereta elok2. Kalau ngantuk mahu ketengah ketepi hehehe

    Masa hantar Afifah aku suruh dia picit2 kepala dan belakang aku bila aku rasa mengantuk.

    INTAN,
    Haah zonaku pun bagi tahu aku ko balik Perak. Raya tak balik ke?

    en_me,
    Maaflah Rabu baru sempat balas komen. Semalam meeting dari pagi sampai ptg huhuhu

    ReplyDelete
  29. ckLah,
    Untunglah awak kampung suami isteri dekat2. Boleh balik setiap hari.

    Kg saya aje yg dekat. Kg emak Adam jauh sikit tapi masih boleh balik hari (bukan balik hari2) kalau mahu hehehe

    Rozita,
    Puasa ni kenalah balik tengok org tua dan menggembirakan hati mereka. Sebelum raya mungkin balik sekali lagi nak beli kuih raya. Raya pun balik lagi hehehe

    Mak Su,
    Kami berpuasa kejap aje kat kg. Yg lamanya berbuka, berterawih dan bersahur. Pagi2 lepas Subuh dah balik KL ngeh3x

    syah,
    Pagi Isnin saya dah balik KL semula sbb nak hantar Afifah balik asrama di Serting.

    Ko raya kat Baling ke kat sini tahun ni?

    ReplyDelete
  30. ko biya betik YB, aku gurau2 je... tp klu ko nak bg jugak aku tk kisahhhh... dn aku tk kisah jugak klu ko nk bg yg lain2... muehehehe

    ReplyDelete
  31. Teja,
    Kalau ko nak jam aku dah sediakan. Jam tangan cantik wei. Tapi ko kenalah dtg sini utk menuntut hadiah ko tu. Aku nak hantar kat ko aku tak tahu alamat ko.

    Yg lain tu apa pulak? hehehe

    ReplyDelete
  32. pandai la ko nk umpan aku erk.... xmo la.

    nk soh aku dtg kunun... pastu ko arah aku wat keje tu ini... wat kopi la, menaip la... malas aku weyyy.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails