Wednesday, April 22, 2009

Berkawan Biar Seribu

Sudah biasa sangat kita dengar ungkapan tersebut. Seribu tu bukan sedikit ooi. Kalau dudukkan di dewan orgramai belum tentu muat semuanya. Lainlah kalau suruh berdiri aje hehehe

Sejak saya kerja sendiri ni saya amati ada sahaja kenalan baru setiap hari. Ya setiap hari! Bisnes kad yg saya dapat dah mcm bukit. Tak payah saya masukkan di card holder - tak muat. Antara bisnes kad tu termasuklah yg saya ceritakan tempoh hari.

Tak semua org yg saya temui atau menemui saya berkaitan dgn urusan bisnes. Ada yg dalam lingkungan sosial. Tapi hakikatnya ramai org yg saya temui kerana berbagai sebab. Ada antara mereka semakin rapat dgn saya kerana kekerapan berinteraksi. Ada yg dulu tak kenal langsung tapi sekarang dah mcm saudara.

Selain mereka yg di alam nyata, saya juga kenal dgn mereka di alam maya menerusi blog. Ada yg saya kenal dah hampir setahun iaitu sejak saya mula berblog dan ada yg baru beberapa minggu. Seperti dalam mana2 perhubungan ada yg kita rapat dan ada yg kurang sikit. Apapun mereka semua kawan2 saya. Ini termasuk kalian yg sedang membaca n3 ini.

Mungkin kerana saya cepat mesra dgn sesiapa saja yg saya temui ada org yg mungkin tersalah anggap niat saya. Saya tak boleh menyalahkan sesiapa dalam hal ini. Manusia bebas memilih kawan dan bebas membuat tanggapan. Kalau atas nama kebebasan ini saya dihukum, saya faham.

Kepada anda yg masih sudi berkawan dgn saya, saya amat2 menghargai persahabatan kita!

32 comments:

  1. best kawan ngan YB. skurangnya ade jugak kawan aku, seorang YB. hehe

    ReplyDelete
  2. aku tgh dok ngenden2 nak brkawan ngan YB.... hrp dia sudi terima aku... hehe!

    ReplyDelete
  3. aku sokong pendapat penyu.. haha..

    en YB.. aku tak pernah terfikir ko berniat jahat berkawan dgn aku.. hehehe.. sila amik perhatian ye..

    terima kasih kerna sudi jadi rakan blogger yg tegar.. ;-)

    ReplyDelete
  4. PenyuBiru,aku ingat nak ganti YB tempat ko bagi DUN Bukit Lanjan tu tapi tak jadi pulak minah tu berhenti. Apa jadi pun aku tetap YB dan ko tetap kawan aku.

    psst - award ko utk bulan ni buatlah sampai no 3. Adalah aku can hehehe

    soca,aku sudi! 7x hehehe

    pB,yes v r frenzzzz. Tapi kenapa banyak sgt zzzzz tu? Dah nak tertido ke?

    Jard,Aku mmg tak ada niat jahat dgn ko apa sesiapa saja. Kalau ada 'nasihat' aku yg berguna, ko gunakanlah - kalau tak ko campak aje kat kolam Indah Water depan RTM tu. Aku tak kisah.

    Aku minta maaf kalau ada komen aku yg terlampau. Tapi aku bukan pramugara tau.

    ReplyDelete
  5. Berkawan ikhlas dan jujur.
    Thanks YB kerana sudi berkwan dengan saya.

    ReplyDelete
  6. We're frienz YB.... pedulikkan anggapan org....
    Kenkadang kengkawan nilaa yang byk menyokong dan memberikan pendapat.... kawan aku lebey skit YB 1001 org...ekekekeke


    tip tip tip....alamak lampu ultraman berkelip..... aku kesana dulu.... bubei...

    ReplyDelete
  7. kad saya ada YB simpan tak? nanti kolling2 yer,kekekeke.

    ReplyDelete
  8. err... saya termasuk tak dalam seribu orang tu?? Ke dah telebih?? Hahahahah :P :P

    ReplyDelete
  9. saya pulak yang ke berapa..
    apapun banyak kawan banyak ragam
    banyak pengalaman banyak pengetahuan

    ReplyDelete
  10. Salam..
    my first time here..bole mendaftar dalam senarai 1000 tu??

    ReplyDelete
  11. soca..ko nak ngenden kat sini plak ko? kata nak buat union geng jahat..huhu.. to YB sori ar..baru nak join ahli ni. jemput la ke ruangan saya nti.

    ReplyDelete
  12. 22 thn dlm kulit kerang x kenal sy.. mklum la sy budak br blajar time tu tp 5 stsn kulit kerang sy handle ... last berjmpa kat alam maya nie ...

    kita kawan yer skarng bukan client lg!

    ReplyDelete
  13. tak nak kawan...nak jadik anak angkat..bleh tak?muahahahhaa

    ReplyDelete
  14. alarr..apa nak kisah pak YB, mmg berkawan ramai ni org tua kata murah rezeki, bagus silaturrahim...dan memaniskan muka. klu kawan tu tipu kita pun kita panggil dia 'kawan' tp 'kawan yg menipu'..tak payah ada musuh2...buat stress hidup je..

    ReplyDelete
  15. errr... errrr...

    5,7,8....... 9998,9999, 10000, 10001

    errr.. errr...

    bukan 1000, tp lebih 10000.. ramainya yg nak jd kawan ko..
    tak jadi la nak kawan ngan ko... dah lebih kuota..

    bye!

    ReplyDelete
  16. YB...I rasa u kalah dengan I ( I tak ingat & tak kira , rasa2 nya lebih 1000 sebab tak kira la tu ) I cadangkan u ubah prinsip ni,jangan hadkan 1000 aje , nanti terkilan pulak kalau yang terlebih tu, berkawan biarlah beribu-ribu - infiniti!

    ReplyDelete
  17. biar banyak kawan jangan banyak musuh.

    ReplyDelete
  18. salam YB..

    bkawan sememang prlu dlm hidup bmasyrkt.

    a/bla kita mpnyai ramai kwn/shbt, maknanya kita ditrima org.

    dlm 'kes' YB, dunia bisnes memg prlukn ramai kwn. cuma, hrp2 YB dpt kwn yg jujur, tdk mjatuhkn, saling mbantu dsb

    -bagi teman, "bkawan biar bjuta. bkasih biorler EMPAT!"

    oopsss!

    bior teman betulkn spya CKLAH, KTS, SYAH SHAH dll tk tsalah anggap..

    maksud teman "bkasih bior EMPAT" tu-
    1. Allah & Rasul-NYA (AGAMA)
    2. Ibu bapa, Isteri, anak2 (KELUARGA)
    3. Sahabat, kawan, jiran (SDRA SEAGAMA)
    4. Diri sdiri (jk tdk, siapa lg..?)

    ReplyDelete
  19. berjalan-jalan kerumah mutu
    bawa bersama sebatang tebu
    adat berkawan biar seribu
    demi kepadaNya yang satu

    ReplyDelete
  20. ~O~,terima kasih kerana sudi berkawan dgn saya jugak.

    kayteeze,yok! no hal punya hehehe

    dcrysz,ko mmg kawan aku. Otak sama sewel hehehe
    mana pulak kawan aku cuma 1000 org? Itu yg baru aku kenal 70 hari lepas sejak aku kerja sendiri. Kalau dari yg dulu, mungkin 77,777 org hehehe

    psst - tak habis2 lampu ultraman ko berkelip. Aku ingat ko dah cas cukup2 semalam adeh deh deh

    juliet,kad ko ke yg ada datukdr tu? hehehe

    shah syah,aku rasa ko yg ke 76543 hehehe

    ReplyDelete
  21. ArPeGGiOS,kalau tak silap yg ke 77,222.
    Betul kata ko, ramai kawan, banyak ragam. Jgn banyak meragam dahlah hehehe

    tchersally,terima kasih kerana sudi singgah kat sini. Maaf malam baru sempat balas komen.
    Pendaftaran masih dibuka walaupun dah melebihi 77,777 org. hehehe

    MENTIBANG LAUT,wah ada lak union geng jahat? ko org ni brutal tak?
    welcome my friend. Bila2 senang saya ke sana.

    kuIna,masa tu AJ dan MB yg jaga kawasan utara. saya jaga kawasan lain. Cuma beberapa tahun kebelakangan sebelum saya keluar saya jaga seluruh negara.
    Elok jugak tak kenal dulu. Kalau tak mungkin ada rasa segan hehehe

    Cinta Cukulet,buat apa setakat jadi anak angkat. Jadi menantu terus lagi baik keh keh keh.

    Shifu,demo la ni tak serupo mulo
    opps tu lirik dikir barat kan?

    nahmy,saya suka falsafah awak. Don't worry be happy.

    kts,aku mana ada amalkan sistem kuota. aku ikut mcm najib. selagi org mau, silakan. jgn ko nak lari ke laut pulak. hehehe

    psst - lain kali aku belanja ko donut ko hendak? kalau ko nak harapkan pn syah boleh kebulur ko hehehe
    (syah - jgn marah)

    sonata,seribu tu baru 70 hari lepas sejak kerja sendiri. Sehari dlm 10 org kawan baru - kalau 70 hari dah nak 700. Kalau kira kawan sedia ada, beribu2 lemon hehehe

    kakpah,musuh kalau boleh satu pun tak nak! hehehe

    amal,wsalam.
    saya pun nak ikut mcm amal lah - nak berkasih sampai 4 hehehe

    wan,terer awak berpantun. Dah malam2 ni kepala saya dah jam. nnt saya cari kawan yg pandai pantun utk tolong beli pantun ni.

    kapten,awal ko ucapkan selamat malam? dah dekat pukul 1 pagi aku tak tido lagi ni huhuhu

    ReplyDelete
  22. Salam.

    Kawan-kawan juga.Bila kita nak ngeteh ni YB. hehehe!

    ReplyDelete
  23. JP,Wsalam.
    Cadangan baik. Saya anytime kalau saya free boleh ngeteh. Kan saya kerja sendiri sekarang hehehe

    pls contact me at yunus.badawi@gmail.com

    ReplyDelete
  24. kita kawan kan? walaupun kita selalu bergaduh. hehehehe...



    .

    ReplyDelete
  25. ya YB friendly...x kekok nk tegur YB.

    ReplyDelete
  26. saya dah nak belanja KTS dah aritu, dia yang takmo... Hik hik hik hik :P :P

    ReplyDelete
  27. hullo uncle, :)
    bagus what kawan ramai? jangan makan sudah ler muahahaha :D :D :D
    YB kita ni memang senang mesra dengan orang. maunya tak ramai kawan.

    ReplyDelete
  28. tasik,sudah tentu. Bukan ke kita sama2 otak tak center - ko mereng ke kanan aku mereng ke kiri hehehe

    shaliza,terima kasih kerana memuji (ni yg mula aku naik kembang hahaha).

    syah shah,apakata ko belanja aku dan kts lain kali. Dia kalau takde aku dia tak selera nak makan ngeh 3x

    Akmal,banyaklah uncle punya mesra?

    psst - kalau bertanding rasanya boleh menang ke? Penanti sedang menanti calon hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails