Friday, November 7, 2008

Nak Makan Kat Mana Hari Ni?

Bagi mereka yg bekerja di pejabat, antara soalan yg biasa ditimbulkan sesama rakan setugas ialah "nak makan kat mana hari ni?". Asyik makan kat kantin atau kafeteria pun bosan jugak lebih2 lagi kalau menu yg sama tiap2 hari.
Perkara ini tambah kronik pada hari Jumaat kerana kita takut kalau tak sempat solat. Nasib baik di kebanyakan masjid di Lembah Klang terdapat gerai2 menjual makanan pd hari Jumaat saja.

Gerai2 di luar pagar Masjid Tengku Kelana, Kelana Jaya

Antara makanan yg dijual termasuk nasi briyani

Mujur ada meja - selesa sikit. Kat tempat lain mencangkung tepi longkang aje

Terlebih selesapun susah. Dah azan masih makan ke bang?

5 comments:

  1. Errr....gerai tu untuk lelaki saja ?

    ReplyDelete
  2. makan...kat gerai pun okey bang.

    takde salah haih.

    ReplyDelete
  3. solat dulu baru makan tak khusyuk ye bang... he he.

    ReplyDelete
  4. cklah,
    Gerai tu utk lelaki dan pompuan. Tapi kerana yg solat Jumaat org lelaki maka kebanyakan yg makan tentulah org lelaki. Org pompuan banyak beli bungkus aje.

    cikgooden,
    Memang tak salah makan kat gerai. Tapi harga makanan boleh tahan mahal contoh nasi ayam sepinggan RM5. Baru2 dia naikkan harga dulu kita org boikot jugak tapi sekarang dah makan kat situ balik.

    Akmal,
    Nasi ada mcm2 jenis. Nasi briyani, campur, ayam. Kalau tak nak makan nasi mihun soto dan mee jawa pun ada. Kuih telinga kelxxx ada jugak.

    tasikmerah,
    betul kata TM. Mana nak khusyuk . . . takut lepas solat makanan yg diinginkan dah habis. Terpaksa makan pisang sedekah aje.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails