Friday, June 14, 2013

Tip Nak Tambah Isteri .... (khas untuk yang berhajat tapi takut)

Tip ini aku perolehi daripada seorang ustaz yang mengajar kami. Beliau pula dapat daripada seorang ustaz di Indonesia, katanya.

Menurut beliau Allah berfirman di dalam Al-Quran surah Ibrahim ayat 7 yang marhumnya, "Jika kamu bersyukur nescaya Aku (Allah) akan tambah nikmatKu."

Bagi mereka yang menyimpan hasrat nak tambah lagi seorang isteri kenalah banyak2 bersyukur. Kalau isteri berleter, syukur. Kalau isteri masak tak sedap jangan melenting tapi bersyukur. Sekurang2nya masih ada makanan untuk mengisi perut. Kalau isteri suka shopping, bersyukur sebab ada orang yang nak tolong belanja duit pendapatan kita. 

Pendek kata apa saja yang isteri lakukan terimalah dengan penuh rasa syukur. Nescaya satu hari nanti Allah akan tambah lagi satu!

No further comment ..... hahaha

24 comments:

  1. hahhaa..... saja je kan YB ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkongsi tip untuk kebaikan bersama .... haha

      Delete
  2. Replies
    1. takkan nak kongsi ilmu pun tak boleh? ...... nyampess

      hehe

      Delete
  3. haha..kalau mcam ni punya tips..makin takut jawapnya sang suami tu.. kih3x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut ditambah isteri ke? ...... ngeeeee

      Delete
  4. Replies
    1. Yang ada ni dah memadai ..... lalala

      Delete
  5. KONFEM RAMAI YG BERHAJAT KLIK LAJU2 ENTRI NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin juga ramai yg klik entri ni terutama kaum adam tapi yg beri komen semuanya kaum hawa ..... hehehe

      Delete
  6. ceh sabo jela..hahahahhaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah tu banyakkan sabo.

      Suami pulak banyakkan syukur ..... wakaka

      Delete
  7. Makchaq dari awai dah suruh... tapi bila suruh memang orang malas nak buat, klu larang tu yg nak buat sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya mcm tulah. Yang disuruh, dia tak nak. Yang ditegah tu yg beriya-iya nak tambah cawangan .... huhu

      Delete
  8. Replies
    1. banyak syukurnya banyaklah tambahnya .....

      Delete
  9. amboiii... dah dapat calon sesuai is2 kee..?!..
    kemain lagi... !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. calon is2 belum tapi is3 dah sedia menanti. Apa kata calon is3 tu jadi calon is2?


      ahaks

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Nanti nak balik check laki ceq gitu ke paerangainya...ahahhaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok jugak check. Takut syukur yg ada makna tu ..... hehe

      Delete
  12. Hahahaha... Nak jugak baca entry nakal tp berilmu ni! Yb, td hubby saya tanya, rasa-rasa kita balik tak msia tahun ni? Saya jwb, entahlah...manalah saya tahu, saya bukan Tuhan... Hubby saya jwb balik, bukan bie ade instinct yg sgt kuat ke? Saya jwb, instinct saya kuat kalau awak ada hati nak kawin lagi...hahahaha...menjeling die...kikikiki ;))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails