Thursday, March 1, 2012

Emak Adam Muntah2 Pagi Ini . . . . apakah?

Pagi tadi selepas Haizam dan Haikal ke sekolah emak Adam baca surah Yasin seperti biasa.  Habis baca Yasin dia terus sambung tidur.  Selalunya dia akan join aku menonton Tanyalah Ustaz.

Aku tak kisah sebab mungkin dia mengantuk sebab tidur lambat malam tadi kerana menonton sinetron.

Melihat dia tidur, aku pun tak habis menonton Tanyalah Ustaz yg membincangkan tentang roh pagi tadi.  Aku join emak Adam tidur..... hehehe.

Dah siang baru dia bangun sebab ada panggilan telefon.  Dia tahu mesti panggilan itu utk aku sebab staf aku biasa call pagi2 mcm ni.  Tak sempat emak Adam jawab, panggilan itu dah mati.

Lepas tu emak Adam minta tolong aku mandikan Adam sebab dia nak tukar cadar (sila jangan speku ... hehehe).

Lepas menanggalkan cadar dan sarung bantal emak Adam ke dapur utk menyediakan sarapan.  Aku pula buat kerja di luar bilik tidur aku sambil dikacau oleh Adam.

Masa Adam dan aku turun utk bersarapan, tiba2 emak Adam terasa nak muntah.  Dia pun berlari ke sinki dan termuntah.

 Macam kisah drama pengantin baru.  

Sekian kisah pagi tadi.

Tak perlu sambung kot ....

32 comments:

  1. pening agaknya,tengok sinetron malam tadi,lewat tidor,bangun cepat..tak cukup rest
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu pulul berapa emak adam tidur sebab saya nak berlayar dulu malam tadi. Tapi dia biasa juga tidur lewat. Kadang tu lipat pakaian sampai lewat malam.

      Mungkin bukan itu sebabnya...

      Delete
  2. en yunus; emak adam yang muntah; bapa adam yang senyum lebar penuh makna kot? mcm hubby saya, kalu saya muntah sebab perut masuk angin ke salah makan pun dia senyum2 penuh makna dahulu sebelum nak tahu sebab musabab sebenar haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pagi tadi saya tak senyum2 penuh makna. Tak baik tahu buat mcm tu. Org tu sakit2 kita boleh senyum2. Sadis.

      Ayah Najwa senyum2 tu nak bagi hint lah tu. Bukan senang jadi weekend husband. ... Bila balik hujung minggu dia nak berguraulah tu ... hehehe

      Delete
  3. yb ada gaya risau gile tak mcm dalam drama tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau baru kahwin atau anak baru sorang bolehlah mcm dalam drama tu. Ini anak dah 6. Geli geleman pulak buat perangai mcm tu .... hahaha

      Delete
  4. salah makan kot semalam?kih kih kih

    ayoooooooooooooook cape buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dia makan pisang pun semalam ... hehehe

      Yang tidur satu ranjang dgn emak Adam cuma Adam dan ayah Adam saja. Takkanlah Adam pulak yg buat .... wakaka

      Delete
  5. apa salahnya sambung...tak baik biar org tertanya2..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah tanyalah. Dah nak baik dah ... ngeeeee

      Delete
  6. Hehehe...mmg betul baca cerita ni macam drama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish betul ke tu Kak Anie? Bolehlah saya menulis skrip drama semula mcm masa saya lepas MCE dulu. Masa tu saya tulis skrip No 5 Persiaran 1

      Delete
  7. emak adam muntah, kena tukar cadar, YB join emak adam tido...hmmmmm..saya tak akan berspekulasi. ~hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi takde prenancy test kit disebut. Ahaks.

      Bagus doc tak berspekkulasi

      Delete
  8. sucinya kepala otak sy, so malas nak speku apa2.puiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak nak mempertikaikan dakwaan GC tu kerana saya pun nak sucikan kepala otak saya ni ... hehehe

      Delete
  9. Assalamualaikum.........

    tahniah selamat hari khamis ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikum salam Eja.

      Muntah2 pun dapat ucapan tahniah?! ngeeee

      Slmt menyambut malam Jumaat ya....

      Delete
  10. tak kira nak spekulet jugak... abih tu, apsal bangun2 tidor jer mak Adam nak tukar cadar? hah cer jawab cer jawab.. kekekke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan malam ni malam Jemahat. Eloklah guna cadar baru....

      Amacam? Boleh terima tak jawapan tu? hehehe

      Delete
  11. YB, senyum tak perlu kata apa2 ahaks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya senyum sampai ke telinga ni ... ngeeee

      Delete
  12. Segan pulak baca entry ni...

    *baca sambil tutup mata... errr.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tutup mata pun boleh baca jugak ke? Wah hebat Ci Azz ... ngeeee

      Delete
  13. hehehehe...dah test lom yb? ada kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. test apa lea? Kalau test power dah selalu test .... hahaha

      Delete
  14. mak adam sana kene jangkitan mak adam sini kotttttt...

    ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangkitan sakit buatan orang ke tu? .... hehehe

      Delete
  15. dah patut adam dapat adik lagi.
    adam sama umur dgn aqid eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah Adam sebaya dgn Aqid dan anak Kak Su yg sulung tu. Semua dah ada adik tp Aqid dan anak Kak Su takde abg atau kakak. Adam ada 5 org abg dan kakak .... hehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails